Skocz do zawartości

Regulator temperatury z PID i SSR jaki model polecacie


Kasanga

Rekomendowane odpowiedzi

Bym zapomniał: Do marbelka : miałem Ci odpisac na Pw bo pytałes o "rozrzut temp na tym sterowniku z wewnętrznymi grzałkami,jakiej mocy grzałki i ile litrów zacierasz" wiec napisze tutaj , niech każdy sobie poczyta.

 

Mam 2x 2 kW przy zacieraniu 20 litrów i dobrym mieszaniu temperatura w całym kegu rózni sie minimalnie , jakbym ulepszył mieszadełko to pewnie by jeszcze lepiej sie rozchodziła . Wsadzając termometr z sondą w jednym miejscu(tam gdzie mam wkręconą sonde od sterownika Pamel) jest identyczna temperatura na termometrze co na sterowniku. po pprzeciwnej stronie jest to +-1 , 1,5 stopnia na dnie kega tak samo wiec wydaje mi sie ze jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<br /> po pprzeciwnej stronie jest to +-1 , 1,5  stopnia na dnie kega tak samo wiec wydaje mi sie ze jest dobrze <br />

Pewnie,że dobrze -pisałeś o WSP-jaki współczynnik ustawiłeś z tych 62 do 73 w 3-4 minuty,i że trzymało Ci 0,2st?

Ja mam płytę grzejną -jest większy rozrzut temp przez taki sposób grzania ,ale na nowym sterowniku mam na to pomysł-opiszę tak jak obiecałem-po teście pod koniec tygodnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem zrobić test....

podłączyłem sterownik i grzałkę poustawiałem na próbę 4 etapy,wystartowało i ....grzałka nie grzeje

Dwa tygodnie temu miałem ten sam model ,tylko bez banku pamięci,też grzałka nie dostawała napięcia-wczoraj go oddałem-dostałem nowy ,który sprawdzaliśmy na miejscu z podłączoną suszarką do włosów-działało-dzisiaj włączam i klapa-dzwonię do Pamela i dowiaduję się ,że ten sterownik ,który oddałem miał spalone dwa rezystory-Pamel stwierdził,że dziwne,ale zdarza się.Powiedział mi które to są -zmierzyłem w tym nowym -to samo-poszły te same dwa rezystory .Dziwne,bo ten układ z takimi samymi rezystorami jest także w PRD2W+ i działa u mnie i u wielu osób a tu dwa razy pod rząd padły te oporniki przy włączeniu sterownika do prądu.

Jutro mam zadzwonić do Pamela to coś ustalimy-sam był zdziwiony.

Gdyby było coś nie tak z moją siecią lub kablem podłączeniowym,to na PRD2W+(który na szczęście mam jeszcze)też by były te same kłopoty

Test odkładamy na jakiś czas :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wywalisz z garnka lidlowskiego termostat i wkręcisz sonde w garnek to tak.

 

Wkręcenie sondy w gar nie jest dobrym rozwiązaniem. Metalowy korpus sondy nagrzewa się bardziej od gara, niż zacieru. Lepszym rozwiązaniem są jednak sondy zanurzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej PID pociągnie. Ja nie mam PID i kociołek z lidla śmigał na testach z różnicą 0,2-0,3 stC od zadanej temp.

Mocowanie sondy możesz zrobić na 2 sposoby :

1 Zanurzeniowo, z dodatkowym stabilizującym bagnetem z KO lub Cu

2 W boku gara wywierć otwór i zrobić podobnie jak tu http://www.piwo.org/topic/8528-mocowanie-sondy-termometru-do-zbiornikakolumny/

Jeżeli masz dobre mieszadło to otwór może być kilka cm nad dnem. Jeżeli mieszadło słabo rozprasza ciepło to sonda musi być umiejscowiona wyżej nad dnem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie regulator działa, podoba mi sie to że mozna ustawic moc grzania i np. grzałki które mam ,lubia mi przypalic zacier.Szukałem innych dłuzszych to nikt z polecanych producentów nieodezwał się.Teraz problem minie,podłaczyłem pod sterownik watomierz i faktycznie grzałka 1600W pobierała procentowo mniej.Wiecej nic niesprawdzałem gdyż nie mam czasu(rozbudowa domu ) jedyne co to w wolnej chwili wymieniłem regulator apar na ten z pamela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Regulacja PID działa bardzo prawidłowo. Dzięki możliwości modyfikacji parametrów, można go dostosować praktycznie do każdej grzałki. Przydało by się odliczanie czasu, którego na dzień dzisiejszy brak i jeszcze kilka zmian. Napisałem do producenta prośbę o modyfikację softu. Po świętach ma być gotowa. Do sprawdzenia jest jeszcze odliczanie czasu, wydaje mi się że sterownik odlicza czas po osiągnięciu temperatury i wstrzymuje odliczanie po spadku poniżej zadanej temperatury ( ma to być sprawdzone przez producenta)

Dodatkowo sterownik posiada funkcję Destylator oraz Termometr, aktywowane poprzez załączenie sterownika z wciśniętym pokrętłem.

Jeżeli ktoś ma w planach budowę wędzarni „elektrycznej” sterownik powinien świetnie się sprawować w trybie destylat ( oczywiście potrzebne dwie sondy)

PAMEL

Sterownik PAMEL

PAMEL

PAMEL

PAMEL

PAMEL

Sterownik PAMEL

Edytowane przez bimbol2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marbelka odezwij się wreszcie co z tym sterownikiem! Koledzy czekają

Już powyżej bimbol2 opisał ten sterownik

Ja niestety mam pecha-miałem udział przy powstawaniu,producent realizował te wszystkie pomysły,jako pierwszy miałem go na teście a test jak wypadł to już opisywałem.Pamel rozłożył ręce-mówi ,że nie ma pojęcia co jest nie tak-w pierwszym sterowniku poszły dwa rezystory po włączeniu do sieci,w drugim to samo,do trzeciego założono po wymianie tych rezystorów dodatkowo warystor i z moją kuchenką pojechałem do Pamela-u niego wszystko działało bez względu na to ,jak były podpięte kable z zasilaniem-pod L powinno być faza pod N zero-obojętnie jak się wtyczkę włożyło do gniazdka ,to sterownik działał.U mnie włożyłem wtyczkę tak,że pod L było zero a pod N była faza(przez nieuwagę) Sterownik podjął pracę -wszystko było niby ok.Niby,bo grzałka grzała nonstop na 100% pomimo,że na wyświetlaczu wartość mocy się zmniejszała,nawet była "zero" a grzałka grzała.Nawet po wyłączeniu na "zero" wyłącznika na sterowniku-grzałka grzała!!!probówką sprawdziłem gdzie jest faza-wtedy okazało się ,że jest pod "N" Podłączyłem wtyczkę do dolnej części gniazdka(podwójne z uziemieniem) ,żeby było podłączenie tak jak zaleca instrukcja-chociaż ,tak jak pisałem,u Pamela sterownik działał sprawnie bez względu na podpięcie-włączyłem włącznik na sterowniku na "1" i .... błysk huk i wywaliło bezpieczniki w domu łącznie z głównym.Pamel stwierdził,że mam jakieś przebicie w instalacji.Instalacja robiona ok 5lat temu podczas rozbudowy domu,od słupa do sztycy idą dwa kable a ochronny ,uziom mam wbitą sondę na zewnątrz domu robił to elektryk z elektrowni i wykonał pomiary .Nie znam się na elektryce,ale najmniejsze zwarcie/przebicie i "poleciałaby " różnicówka nie pamiętam,chyba 40 mA.Co może być "nie tak" z moją instalacją,że ten nowy sterownik PRM się "wywala" u mnie?

A stary PRD2W+ chodzi bez problemów-Pamel powiedział ,że to dziwne,bo PRD ma te same rezystory ,które u mnie padały w trzech kolejnych PRM ,praktycznie różni się wyświetlaczem i softem od PRD2W+

Może jest na forum jakiś elektryk i ma jakiś pomysł na ten problem?Płyta grzejna jest uziemiona,nigdzie nie mam żadnego przebicia-przynajmniej tak mi się wydaje,bo nic w domu "nie kopie" nie spalił się ani tv ani dvd komputer,czy tuner sat- ręce opadają....

Edytowane przez marbelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że masz prawidłowo podpięty sterownik ? Może najpierw podłącz na sucho. Z tego, co rozmawiałem z firmą Pamel podpinasz sterownik do indukcji, nie jestem pewien czy ta konfiguracja będzie dobrze działała ( płyta posiada własny sterownik) Ja mam dwie grzałki łącznie 4 KW i sterownik daje sobie z nimi świetnie radę. Podeślij fotki jak masz podpięte zasilanie sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podpinam do indukcji tylko do zwykłej płyty grzejnej,podpięte było za każdym razem ok-pisałem wyżej-osttnie podpięcie wykonał Pamel i u niego chodziło a u mnie przy prawidłowym podpięciu było "bum" ale najpierw przy odwrotnym podpięciu chodziło ale grzało cały czas 100% mocy -nawet po przekroczeniu temperatury.U pamela obojętnie jak się podpięło ,to chodziło ok.Dzisiaj rozmawiałem z elektrykiem na temat mojej instalacji-tą różnicówkę i uziom mam podpięte tylko pod wannę a reszta domu jest instalacja dwu-żyłowa-faza i zero z tak zwanym "zerowaniem" po prostu zero jest podpięte w gniazdkach dodatkowo pod bolec.Po świętach zrobi mi ponownie wszelkie pomiary-podobno może być tak,że instalacja jest ok ale któreś urządzenie je zakłóca

Bimbol2-a Ty jaką masz instalację? dwu przewodową z zerowaniem,czy trzy przewodową z PE ochronnym?

Jaką masz dokładność temperatury,tj jaki rozrzut w stosunku do zadanej temperatury-daj przykład

Edytowane przez marbelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam PID i kociołek z lidla śmigał na testach z różnicą 0,2-0,3 stC od zadanej temp.

Sterownik bez PID czyli zwykły wlącż/wyłącz na histerezie i tak sobie radził z bezwładnością grzałki ,że miałeś dokładność 0,2-0,3 st?

Jaki to sterownik? i czy mierzyłeś temp dodatkowym termometrem,czy tylko sterownik pokazywał temperaturę?

Edytowane przez marbelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzy żyłową , różnicówką, przepięciówką i uziemieniem ( 2 sondy ) podczas remontu położyłem całą instalację od nowa. Masz dżakuzi ? bo raczej pod zwykłą wannę nie podpina się żadnej instalacji. A tak poza tym wątpię że komuś chciało się ciągnąć osobną instalację specjalnie do wanny (no chyba że wyraziłeś takie życzenie), większość "prostych" nowych instalacji na dzień dzisiejszy łączy się w puszkach gniazdek. Jeżeli inne urządzenia funkcjonują prawidłowo to raczej nie jest winą samej instalacji tylko sterownika lub podłączenia. Nie podpinaj "zerowania" tylko N i L może któreś urządzenie faktycznie daje przebicie. ( bez uziemienia, sterownik będzie działał prawidłowo) Uważaj z grzałkami zanurzeniowymi, jak dostaną przebicia to dopiero włosy staną ci dęba.

 

 

 

Tak przyszło mi jeszcze do głowy, a zerknij waćpan czy ktoś się nie pomylił i tego pseudo uziemienia w gniazdku nie wpioł czasem pod L czyli plus, proste urządzenia nie mają uziemienia i będą działały prawidłowo.

Edytowane przez bimbol2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego pseudo uziemienia w gniazdku nie wpioł czasem pod L czyli plus, proste urządzenia nie mają uziemienia i będą działały prawidłowo

Dla porządku:

L to faza,

N to "0",

a wszystkie urządzenia będą działały prawidłowo bez uziemiania bo uziemienie jest tylko jednym z elementów zabezpieczenia (przeciwporażeniowego) w instalacji elektrycznej.

Co do wadliwej pracy sterownika to należało by wykonać na "żywym" układzie kilka podstawowych pomiarów i wtedy dopiero można się pokusić o jakieś wnioski.

Że jest jakaś wada to wiemy (marbelka nawet słyszał ;) ), ale wróżenie zawiodło :(

Po świętach zrobi mi ponownie wszelkie pomiary-podobno może być tak,że instalacja jest ok ale któreś urządzenie je zakłóca

i to jest dobry pomysł tylko niech fachowiec właśnie zwróci uwagę na to co i jak jest podłączane do instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym gniazdku nie ma wpięcia fazy w bolec!!!przecież pomiar by źle wyszedł i podpięte pod takie gniazdko urządzenie miałoby fazę na obudowie-pomiar był robiony 5 lat temu po wymianie instalacji-tak jak pisałęm-zrobię po świętach nowy pomiar

Bimbol2-na podłączenie sterownika bez uziemienia nie odważę się ,bo wtedy kuchenka nie będzie uziemiona i gar stojący na niej w przypadku ew przepalenia/przebicia płyty może nieźle kopnąć.Pamel też mi radził,żebym nie podpinał uziemienia,bo to nie potrzebne -zdziwiło mnie to-takich rad nie będę słuchał.Ten elektryk ,co mi zrobi te pomiary ,gdy mu opowiedziałem mój problem,powiedział,że być może ten regulator się "gryzie" z instalacją dwużyłową z zerowaniem i żebym dał sobie spokój z fazowym regulatorem mocy bo bywają ,problemy,zakłócenia-Pamel powiedział,że to mit.

Zobaczymy po pomiarach co wyjdzie,pięć lat temu było ok,

Ma ktoś ten sterownik na instalacji dwużyłowej z zerowaniem na bolec?

Edytowane przez marbelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam, regulator w ogóle nie ma uziemienia, ma tylko wejście fazy ,zero,wyjście fazy, a to uziemienie nie jest z niczym połaczone wewnątrz regulatora.

A instalację w domu masz jaką? zero dodatkowo na bolec ,czy trzyżyłową z osobnym uziemieniem?

A te uziemienie to sobie lepiej podepnij,przynajmniej pod grzałkę

Edytowane przez marbelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja to dwie żyły, zero zmostkowane z bolcem, oczywiście grzałkę mam uziemioną poprzez ten mostek .Mówiłem że, w regulatorze ten wtyk oznaczony uziemienie, służy do połączenia np.dwóch przewodów, bo sam regulator nie ma dodatkowego uziemienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Trzymajmy się tematu, bo zaraz zacznie się niepotrzebna przepychanka.

 

tzn?

co masz na myśli ? ;)

 

jestem bardzo ciekaw ( bolek pewnie jeszcze bardziej :smilies: ) jaki pamel ma algorytm dochodzenia do zadanej temp.

 

przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Jak bnp dalej będzie do niej prowokował to pewnie w końcu sam ją rozpęta. Otóż możesz się powstrzymać i zaglądnąć do instrukcji bo tam masz to opisane. Widać np krzywe grzania w zależności od parametru zwanego PID- nie mylcie tego określenia z prawdziwym PID. Moje zdanie jest takie że działa to podobnie do tego co zmajstrował dla Ciebie twój elektronik. Ustalasz tam mnożnik błędu który wyznacza moc. Do tego możesz sobie ustalić jakąś moc minimalną która jest jakby tłem dodawanym do tego "PIDa".

Jeśli jest tak faktycznie to z PID i zmyślniejszym doborem mocy nie ma to nic wspólnego. Mam czy nie mam racji?

 

Bimbol2-na podłączenie sterownika bez uziemienia nie odważę się ,bo wtedy kuchenka nie będzie uziemiona i gar stojący na niej w przypadku ew przepalenia/przebicia płyty może nieźle kopnąć...

Pamel też mi radził,żebym nie podpinał uziemienia,bo to nie potrzebne -zdziwiło mnie to-takich rad nie będę słuchał.

I nie daj się namówić na takie zabawy bo jest to zwykłe ignorandztwo. Ja w takich sytuacjach sugeruje "osobnikowi" że jak mu się zapali kontrolka AIRBAGa to niech wyciągnie kontrolkę i wyśle tym autem rodzinę na dalekie wczasy.

 

Ten elektryk ,co mi zrobi te pomiary ,gdy mu opowiedziałem mój problem,powiedział,że być może ten regulator się "gryzie" z instalacją dwużyłową z zerowaniem i żebym dał sobie spokój z fazowym regulatorem mocy bo bywają ,problemy,zakłócenia-Pamel powiedział,że to mit.

 

Regulacja fazowa nie będzie miała wpływu na wybijanie bezpieczników/RCD. Zamiana L z N nie będzie miała dla tego typu urządzeń żadnych konsekwencji- będzie działać poprawnie. Jednak lepiej fazę podpiąć od strony SSR, a od strony grzałki dać zero. Ale Ten jak to napisałeś MIT to można wsadzić między...mity

Nie chcę żeby mnie ktoś posądzał znów o kąsanie po tyłku więc może w takim razie ktoś z was poprosi "producenta" o wynik tychże pomiarów?. Chyba na czymś to stwierdzenie zostało podparte...?

Zakłóceń będzie sporo. (można je sobie posłuchać na radiu z zakresem AM). Widzę też uśmiech elektrowni jak np w połowie każdego sinusa pojawia się pik 20A. No ale to w zasadzie przeciętnego użytkownika guzik obchodzi, byle by działało.

Może po prostu się mylę i znów jestem "samym złem" bo w instrukcji macie CE więc producent was zapewnia że jest gites. Hmm tyle że wymieniona w instrukcji zgodność z normami (PN- EN 60529) tyczy stopnia szczelności obudowy ;/ który jak by nie patrzeć jest szczególnie istotny w takich konstrukcjach.

 

Jeszcze na temat tej regulacji fazowej. Mam śmiałe podejrzenie że moc dostarczona do grzałek nie jest liniowa. Czy ktoś mnie wyprowadzi z błędu?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.