Skocz do zawartości

RIS , Potrzebuje pomocy ...


Cris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem początkującą osobą, nabyłem składniki na risa tak mi się bynajmniej wydaje ...

Znajomy porwał się na warzenie piwka zakupił składniki i okazało się ze nie ma  odpowiednich warunków i sprzętu, poczytałem obejrzałem kilka filmów gościa o nazwisku Kopyra, wydaje mi się ze wie co mówi i postanowiłem odkupić od niego te produkty i spróbować sam uwarzyć tego risa.

 

Chciał bym uzyskać coś typu: RUSSIAN IMPERIAL STOUT ale wydaje mi się ze mam zbyt mało słodów ...

 

Tu moje pytanie :

Czy moglibyście mi doradzić jaką odmianę piwka mogę zrobić z tego co mam

ewentualnie co mam dokupić by zrobić dobrego risa 

i czy mogę zrobić drugie piwo z pozostałej słabszej brzeczki

 

Jeśli mogę to jakie i co mam dokupić.

 

Więc co mam :

 

SŁODY:

 

Pale Ale 7-9 EBC  Belgia 5KG

Monachijski 15 EBC Belgia 2KG

Carabelge 30-40 EBC Niemcy 1KG

caramel vienna 40 EBC USA 0,5 KG

Midnight wheat 1100 EBC USA 0,5KG

Carafa typ 3 1300-1500 EBC Niemcy 0,5KG

Kawowy 500 EBC Belgia 0,5KG 

 

Co do słodów czy można by do tego składu jeśli  jest on możliwie dobry dorzucić jakieś słody czekoladowe i wędzone ?

 

CHMIELE :

 

CHINOOK - granulat USA - a kwasów 11,2%   50 g

MOSAIC - granulat USA - A kwasów 12 %   50 g

 

Nie jest ich za mało ? moim zdaniem jak risa to na bogato co by wartało dokupić ?

 

DROŻDŻE :

 

WYEAST / Direct pitch activator for brewing 

Płynne w woreczku 125 ml

 

 

Z dodatków:

 

Płatki dębowe, WHISKY brewferm Belgia 

 

 

To wszystko co mam. Prosił bym o wyrozumiałość z tego względu że to moje piwko.

 

Z góry dzięki i czekam na jakieś rady ...

 

 

 

 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robienie RISa jako pierwsze piwo to wybitnie zły pomysł. Zrób zwykłego dry stouta lub american stouta. Koledzy na pewno poskładają ci sensowy zasyp z tego co masz.