Skocz do zawartości

concrete83

Members
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Piwowarstwo

  • Nazwa browaru
    Chciwy Prosiak
  • Rok założenia
    2014
  • Liczba warek
    5
  • Miasto
    Chorzów

Kontakt

  • Imię
    Kuba
  1. concrete83

    Chłodnice zanurzeniowe [S]

    Zalecam ostrożność.te plastikowe uchwyty w kontakcie z wrzącą brzeczką puściły i chłodnica zamieniła się w sprężynę.trochę poparzeń i mycie ścian było.myślę że najlepiej zdjąć i użyć czegoś innego.ja użyłem opasek zaciskowych z hdpe.jedyny minus to pewne utrudnienia z myciem ale szczotka sobie poradzi.
  2. concrete83

    Witam Wszystkich!

    Witaj! Pozdrawiam moje rodzinne strony!samych udanych warek!
  3. @GB: potęga zniżek i promocji:)
  4. Witam i proszę o pomoc:zamówiłem drożdże płynne wyeast 1968 London ESB z datą produkcji 30.07.2014. Będą u mnie jutro.nie posiadam mieszadła.w środę planuje warzenie bitterka 9blg. Gestwa bedzie potem kolejno do milda,ESB i IPA.Którą w/g was opcję wybrać: 1. Wlać bezpośrednio drożdże z napuchnietej saszetki do tego piwka i potraktować go jako starter?czy w przypadku underpitchingu gestwa będzie potem zdatna do użycia i czy to piwo będzie do picia? 2.zrobić starter 1L 10blg ale będzie miał w sumie 2dni na namnożenie bo muszę warzyć w środę? 3.odpuścić i zrobić teraz na sucharach a płynne wyciągnąć tak z tydzień przed następnym wrażeniem i zrobić starter? Aha,kalkulator mrmalty mówi ze potrzebuję 3,5 l startera przy tak starych drożdżach.niewykonalne sprzętowo u mnie. Dzięki z góry za dobre rady i wybór opcji!
  5. ok dzięki za info, pozdrawiam!
  6. Cześć, wybaczcie że to pytanie akurat tu ale zamawiam surowce i potrzebuje info: czy po prawie 4-tygodniowej burzliwej drozdze US-05 nadaja sie jeszcze do czegoś? Robilem SH Citra 13,5Blg, chciałbym rozlać do butelek i od razu zalać fermentor brzeczką CDA 16BLG, zastanawiam się czy po miesiącu leżenia (drożdże skonczyly pracę 10 dni temu) gęstwa się do czegoś nadaje. Dzięki z góry! Kuba Cześć, wybaczcie że to pytanie akurat tu ale zamawiam surowce i potrzebuje info: czy po prawie 4-tygodniowej burzliwej drozdze US-05 nadaja sie jeszcze do czegoś? Robilem SH Citra 13,5Blg, chciałbym rozlać do butelek i od razu zalać fermentor brzeczką CDA 16BLG, zastanawiam się czy po miesiącu leżenia (drożdże skonczyly pracę 10 dni temu) gęstwa się do czegoś nadaje. Dzięki z góry! Kuba
  7. Uwzględniasz wodę w syropie cukrowym? Jak rozumiem autor pytania chce żeby piwo zeszło mu możliwie nisko - właśnie dlatego daję takie a nie inne rady. Moim zdaniem przy triplu odfermentowanie 19->3 to żaden szał i piwo będzie generalnie treściwe. Jak dla mnie rasowy wytrawny tripel powinien raczej kończyć w okolicach 1 blg albo niżej (cały czas mówimy o odczycie pozornym, zaburzonym przez alkohol). 20% cukru nie wymyśliłem ja, masz to choćby w wytycznych BJCP dla tego stylu. Przede wszystkim NIE twierdzę, że się mylisz. Ogólnie mam podobne przemyślenia na temat tripela. Moje wątpliwości biorą się z tego, że założyłem niewielką ilość wody (w temperaturze pokojowej kilogram możesz rozpuscić nawet w 500 mililitrach). Wtedy cukier spowoduje wzrost procentów bez poprawnienia odfermentowania (bo niby jak). Jeśli mówimy o dodaniu kilku litrów (mniej więcej tak, aby utrzymać BLG początkowe, a zwiększyć objętość), to masz 100% racji - piwo zrobi się bardziej wytrawne. Po prostu jak pisałem pierwszego posta, jakoś nie wziąłem takiej opcji pod uwagę Natomiast co do BJCP to tam jest "do 20%" i są to wskazówki, nie prawda obiawiona od Boga. A nie jest tak ze jakiekolwiek nowe lekkostrawne pozywienie dla drozdzy czyli sacharoza spowoduje ze zjedzą je,przy okazji dojadając reszte maltozy ze słodów?tak rozumiem sens wiekszej wytrawnosci i dodawania cukru w ogole.poprawcie mnie jesli się mylę. Czy jest istotne podnoszenie temp otoczenia przy dodawaniu cukru?
  8. Dzięki,chyba uzbroję sie w cierpliwość i podkręce kaloryfer.
  9. Cześć piwowarskiej braci! Prosze o szybką pomoc, sytuacja z serii "ratuj tripel": Zasyp: 5kg pilzna, 2kg pale ale Zacieranie:60min 63st, 20min72st,mashout do 78 i 10min przerwy Drożdże: gozdawa BFSAY (optymalnie 20-26 st.C), zalany fermentor z gestwa po zlaniu 12BLG BPA na cichą. Zadana brzeczka tripla 19BLG, temp. 24st Fermentacja: 1-2 dzien - 24->22st 2-3 dzien - 22->23st 4-5dzien (dzisiaj)- tu jest problem,nie bylo mnie 2 dni w domu i spadlo do 18-20st Aktualny test odfermentowania: 10,3 BRIX, w/g BS2 to jest 4,5 BLG MOIM CELEM JEST JAK NAJNIZSZE ODFERMENTOWANIE, minimum do 3 BLG Pytania: 1.czy zadawac cukier (sacharoza w zagotowanej i schlodzonej wodzie) teraz w tej temperaturze? 0,5kg czy 1kg? rozrobic w 0,5 czy 1L wody? 2.mam możliwość tylko podnosić temperature grzejnikiem w kuchni obok fermentora. czy podnosić ile sie da w góre teraz czy olać temperature juz? Żona wytrzyma saune w kuchni max do soboty rano... 3.czy olać 1 i 2 i zrobić kolejny test refraktometrem w sobote/niedziele? 4* - czy robić równolegle testy balingomierzem? staram sie minimalizować szanse infekcji... Dzięki z góry za pomoc!
  10. concrete83

    Dzień dobry, cześć i czołem

    Jakby to ująć-maximum respect. ;-
  11. concrete83

    Dzień dobry, cześć i czołem

    Witam serdecznie i życze owocnego i sterylnego sezonu! Proszę,oświeć mnie co to plastikowa kadź warzelna:)
  12. concrete83

    Tradycyjny Bitter

    Ok,chcialem sie upewnic:)
  13. concrete83

    Tradycyjny Bitter

    Na pewno tylko 40g cukru na refermentacje?1g na butelke?a moze 140?
  14. concrete83

    Szukamy depozytu dla Gliwic?

    Ja bylbym zainteresowany jak najbardziej depozytem w Katowicach,pierwsze piwa do wstawienia bede mial pod koniec sierpnia.no chyba ze jakis witek jeszcze w lipcu.
×