Skocz do zawartości

Lukiner

Members
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Lukiner

    refermentacja

    Pietruś, sorry ale czegoś tutaj chyba nie kumam. widzę że EIPA i AIPA z linku który mi podałeś ma zakres 2.2-2.7 ale w tym moim kalkulatorze pod hasłem India Pale Ale jest 1.5-2.3 który zakres jest więc prawidłowy? Bo już zwątpiłem czy ja aby dobry ten styl z listy wybieram
  2. Lukiner

    refermentacja

    ale 2.3 vol dla tego IPA to górna granica, trochę się boje że będzie za dużo?
  3. Lukiner

    refermentacja

    przeczytałem, przeliczyłem, dzieki za pomoc dla mojego IPA z nagazowaniem do 1,8 (22 litry w 23C) wyszło mi tylko 88g glukozy proszę o sprawdzenie, robię to pierwszy raz a z angielskim u mnie krucho
  4. Lukiner

    brewkit

    myślalem o Brewmaker Lager Eseential z BA, tam są drożdże górnej fermentacji (chyba), wydawało mi się że mógłbym fermentować w temp.pokojowej a potem dałbym do piwnicy na 15-17 stopni (bez przelewania na cichą) od razu do butelek. Ale czy ja dobrze kombinuje?
  5. Lukiner

    refermentacja

    Proszę o pomoc, mam zamiar użyć glukozy do refermentacji 21l piwa. Dobrze gdzieś wyczytałem że powinno być 4g na 0,5l?
  6. Lukiner

    brewkit

    a wracając jeszcze do mojego pytania, jakiego lagerka z brewkita byście polecali?
  7. Lukiner

    brewkit

    blg spadlo z 11 do 2, ale ok poczekam jeszcze pare dni. dzieki za pomoc
  8. Lukiner

    brewkit

    proszę bardzo
  9. Lukiner

    brewkit

    Mój pierwszy brewkit IPA od Mutonsa powoli zbliża się do butelkowania, Ale nie jestem zadowolony, nie mam doświadczenia ale po otwarciu fermentatora na brzeczce są jakieś plamki, podejrzewam jakąś infekcje no cóż przeleje do butelek i zobacze. Mam jeszcze pytanko, dam sobie drugą szanse i zrobię jakiegoś lagerka z brewkita co byście polecali?
  10. Lukiner

    pierwsze piwo - ostatnie pytania

    robi z brewkita Mutons IPA 3 kg w fermentatorze jest w sumie 22 litry mierzyłem to blg w 23 stopniach
  11. Lukiner

    pierwsze piwo - ostatnie pytania

    Pierwsze piwko właśnie od wczoraj fermentuje. Przez rurkę fermentacyjną niestety nic nie "bulgocze" pewnie mam gdzieś nieszczelność w fermentatorze (kupiony w BA) martwić się tym? Uchyliłem rano pokrywę wydaje się wszystko ok, drożdże ciężko pracują. Startowe blg 10, nie za mało?
  12. Witam, Mam już sprzęt, butelki pozbierane i umyte. Myślę że jestem gotowy na pierwsze piwko, na razie z brewkita, mimo boje się że dam plamy na jakiś podstawowych zagadnieniach, stąd te pytania... proszę o wyrozumiałość i w miarę szybką odpowiedz. 1. czy areometr trzeba przed pierwszym użyciem wyskalować? jeśli tak to jak to się robi?? 2. czy sprawdzenie blg na starcie robi się przed czy po dodaniu drożdży? 3. Do refermentacji chce użyć suchego ekstraktu. Czy jego podobnie jak glukoze mogę go rozpuścić wcześniej w wodzie i taką miksturkę z wykorzystaniem drugiego fermentatora dodać do butelek? No i najważniejsze ile na około 20 litrów piwa będzie tego ekstraktu potrzebne??
  13. Lukiner

    brew-kit wybór

    Dzięki bardzo za pomoc i miłe słowa Zdecydowałem się na Muntons India Pale Ale 3kg klasa gold. do refermentacji chce dać ekstrat słodowy jasny 200g Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanko. w opisie jest napisane że jest to paczka na 23 litry jak zrobie warke 20 litrową też będzie dobrze? no i co za tym idzie ektrat słodowy do refermentacji daje wtedy całe 200g czy mniej?
  14. Witam wszystkich "browarników"; Mój pierwszy post. Proszę o wyrozumiałość. Na dniach dostane prezent w postaci zestawu startowego z BA. Za jedną przesyłką chciałbym w BA zamówić jakiegoś gotowca. Co byście polecali na ten mój pierwszy raz? Pozdrawiam
×