Skocz do zawartości

godisadj

Members
  • Zawartość

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Zawartość dodana przez godisadj

  1. Witam, musze to pytanie zadac mimo wstudu jaki mnie ogarnia bo to nie 1 warka jaka robie, a mianowicie podczas dzisiejszego robienia piwa wszystkie etapy robilem jak trzeba i w koncu podnioslem do do 72 stopni do negatywne proby jodowej. Po ustaleniu tej temp przekrecilem palniki z mysla ze je wylaczylem a okazalo sie ze zmniejszylem i szczesliwy odszedlem na 10 min od garnka. Jakie bylo moje zdziwienie gdy podnioslem pokrywe i zobaczylem gotujace sie slody;(. powiedzcie bedzie cos z tego czy do wylania??
  2. godisadj

    zagotowanie zacierania

    No i jest możliwe że fermentacja burzliwa skonczyla sie po okolo 24 godzinach?
  3. godisadj

    zagotowanie zacierania

    Fermentuje pieknie
  4. godisadj

    zagotowanie zacierania

    a mam jeszcze dodatkowe pytanie gdyby sie nie zatarlo to byloby slodkie? ja po filtrowaniu mam 20 blg i jest slodkie wsmaku i nie ma posmaku przypalonego slodu
  5. godisadj

    zagotowanie zacierania

    ok to bede filtrowal zobaczymy
  6. godisadj

    zagotowanie zacierania

    ciemny kolor zawsze mialem koloru wody ze slodami teraz ciemny
  7. godisadj

    zagotowanie zacierania

    Witbier slody Heidelberg 2 kg,Przeniczny 0.5 i przenica 1 kg wszystko wrzucilem do 54 stopni trzymalem w 52 przez 20 min potem podnioslem do 63 przez 60 min i do 72 na 20 min mialem dac ale zostawilem na palnikach ...eh jak zobaczylem co sie dzieje to wylaczylem gaz schlodzilem troche i trzymalem jeszcze troche filtrowac to czy szkoda roboty?
  8. godisadj

    zagotowanie zacierania

    nie ma zadnej spalenizny ale nie wychodzi mi proba jodowa
  9. godisadj

    zagotowanie zacierania

    prosze odpowiedzcie bo nie wiem co robic
  10. godisadj

    Duze blg koncowe

    Witam forumowiczów, mam pytanie pewnie głupie , no ale cóż wolę zapytać niż wycierać potem sciany w domu. A mianowicie założyłem sobie piwko , a że to pierwszy raz to był to brewkit Mangrove Jacks 1,8kg Pilsner + Jasny płynny ekstrakt słodowy 1,5kg . Wszystko pięknie było , przygotowane tak jak pisało , drożdże dane w odpowiedniej temp. Fermentacja ruszyła po niecalych 7 godzinach od nastawienia piwa. Początkowe BLG miało 12 mierzone , piwo było nastawione 14.12.17- dziś jest 2.01.18 i sprawdzałem BLG i ma 5 . Wcześniej gdy patrzałem 28.12.17 miało rownież 5 dlatego czekalem do dzisiaj. Między tym 28 a 2.01 było slychac bulkanie w rurce ale blg nie spadlo nic a nic. Czy to piwo mozna już butelkować? bez ryzyka?? i Dlaczego tak Malo mi spadlo- temperatura w granicach 19-20 stopni. pozdrawiam i czekam na odpowiedz jak ktoś może to niech odpowie bo jutro mam zamiar butelkować a chciałem się upewnić.
  11. godisadj

    Duze blg koncowe

    Wlaśnie zrobiłem Mangrove Jacks 2,2kg Roasted Stout z Ciemny płynny ekstrakt słodowy 1,7kg i początkowe blg bylo 15 i teraz stanęło na 5 blg. Nie wiem czy te drożdże są takie bo temp. fermentowania bylo 19-20 stopni. Teraz zlałem na cichą i dałem chmiel. Zobaczymy czy jeszcze coś spadnie.
  12. godisadj

    Duze blg koncowe

    U mnie to 5 blg utrzymywała się przez 2 tygodnie w temp. 20 stopni,a po zabutelkowaniu stało 12 dni w temp 20 stopni i jest fajny syk i piwko nie jest przekazywane Teraz trzymam w piwnicy w temp około 8-10 stopni i poziom nagazowania utrzymuje się na podobnym poziomie.
  13. godisadj

    Duze blg koncowe

    Ja dodam od siebie się ją.butelkowalem przy 5 blog i dałem po 5 g glukozy i piwko jest fajnie nie za.du z o gazowane. Po prostu drożdże zrobiły swoje do 5 i tyle.
  14. Witam, tak jak w temacie chcę zrobić to piwko . Pojawia się jedno pytanie bo nawt w instrukcji ( po angielsku) nie pisze nic kiedy dodać chmiel...więc mojepytanie może ktoś już to robił... kiedy wsypać ten chmiel?? podczas mieszania z wodą czy np juz na fermentacji cichej? pozdrawiam i czekam na odp
  15. godisadj

    Mangrove Jacks 2,2kg Roasted Stout

    tak tak, w końcu doczytałem, trzeba dać na cichą fermentacje dla aromatu. Jest saszetka dodatkowo chmielu Galena Hop Pallets Roasted Stout 14 g. I właśnie doczytałem , że jest to na aromat przed rozlewem- dziwne jest to , że nawet w załączonej instrukcji do tego brekwitu nie ma ani zdania o tym chmielu. No nic to moje 2 piwko z brekwitu , poprzednie smakuje mniam i odechciało mi sie pić sklepowe- ale myślę ,że jeszcze góra 2 miechy i zrobię sam od zera piwko tylko muszę kupić garnek, heh takiego problemu się nie spodziewałem. Będę startował w zestawy surowców ale gdyby ktoś mogł zdradzić jakiś swój przepis na piwko to chętnie spróbuję . Ostatnio piłem od piwowara lagera ze smakiem kawy - pyszne.
  16. godisadj

    Duze blg koncowe

    ale to 5 blg mam juz okolo 1.5 tygodnia
  17. godisadj

    Duze blg koncowe

    Jaka próbke? smak? pycha jest:)
  18. godisadj

    Duze blg koncowe

    no nic nadszedł ten piekny dzień na butelkowanie- sprawdzałem blg i nadal 5 wiec piwko zabutelkowane- pytanie czy trzymać parę dniw domu w wyższej temp. do nagazowania czy zanieść do piwnicy- w piwnicy aktualniemam 8 stopni???
  19. godisadj

    Duze blg koncowe

    Dam znać w piątek
  20. godisadj

    Duze blg koncowe

    Już zdążyłem poczytać i na wodzie o temeraturze 20 stopni pokazuje idealnie 0
  21. godisadj

    Duze blg koncowe

    Aerometrem - początkowe miał 12 blg teraz po 19 dniach ma 5 blg- fermentacja zaczęła się po niecałych 7 godzinach od odstawienia. Widać ślady pozostałości piany , dziś otwierałem to jeszcze coś tam pływa resztka ale 5 blg utrzymuje się już od paru dni.
  22. godisadj

    Duze blg koncowe

    Tak zrobię albo opatulę go jakimś kocem, w smaku jest ok ..daje mu czas do piątku potem butelkuje ... ale malo alkoholu teraz wypada jakieś nie całe 4 procent drożdże myślę , że dobrze były przygotowane ale fakt faktem naczytałem się , że te dołączone z brewkitami są średniej jakości
×