Jump to content

moris

Members
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Piwowarstwo

  • Nazwa browaru
    Moris Brewery
  • Rok założenia
    2017
  • Liczba warek
    2
  • Miasto
    Gdańsk

Kontakt

  • Imię
    Paweł

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. wątpię żebyś nie zauważył ruchu w rurce. Stawiam na nieszczelny fermentor - pewnie gdzieś przy pokrywie ucieka
  2. Doswiadczenie mam małe, ale poprzednie 2 warki sie zgadzały co do wygladu uwodnionych drożdzy tak jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?time_continue=787&v=KQNHk__2ruk Moje drożdze natomiast (nie mam zdjecia), wygladały mniej wiecej tak, ze to co wsypałem wylądowało na dnie. Na powierzchni nie pojawiło się nic w ciagu godziny, bąbli zero - generalnie zbiło się w mase na dnie kubka i tyle.
  3. Wczoraj nastawilem - drożdze pomimo tego ze po uwodnieniu wygladaly raczej slabo - ruszyly w 7-8h. Drozdze uwodnione w 26 stopni - zadane w 24 stopnie. Przeniesione do 16-17 stopni otoczenia działaja - za jakies 4-5 dni (moze pozniej) przeniose do temp 22 stopnie
  4. Dzięki za odpowiedzi. Kupilem Gozdawa CBW i ich uzyje. Obetnę też ilość Kolendry o połowę. A fermentaję poprowadzę tak jak pisaliście - początkowe 4-5 dni w temp otoczenia - 16-17stopni i pozniej do domu w 22 stopni Dam znac co wyszlo za jakis czas
  5. Hej, To moje 3 piwo robione samemu. Pierwszym była IPA z brewkitu, drugi był dry stout ze słodów z zestawu od BA. Teraz zdecydowałem sie na Witbiera 13blg z zestawu od BA - skład ponizej - słód pilzneński Weyemann 2,5kg - słód pszeniczny jasny Weyemann 1,3kg - platki pszeniczne blyskawiczne 0,5kg - chmiel - Willamette US - granulat 60g - chmiel Saaz CZ - granulat 30g - skorka slodkiej pomaranczy - 20g - skorka gorzkiej pomaranczy Curacao - 20g - kolendra - 20g - drozdze Safbrew S-33 - 11,5g Zacieranie: 62stopnie - 30min 73stopnie - do negatywnej proby 77 stopni i filtracja Mam 2 pytania: - Czy z tego wyjdzie coś podobnego do Witbiera? czy bedzie to bardziej - Pszeniczne z dodatkami - jesli coś byscie zmienili to co? warzyc chce jakos za tydzien/2 wiec jeszce moge podokupowac rzeczy. - Fermentacja - mam 2 mozliwosci - albo fermentowac w piwnicy - tem otoczenia - 16-17stopni z mozliwoscia spadku jak sie pogoda pogorszy za oknem to pewnie zrobi sie 15-14 lub fermentowac w domu temp otoczenia - 22 stopnie i sie praktycznie nie zmienia - ktora opcja wydaje sie lepsza? Moze zmienic drożdze na jakies inne/ bo z tego co czytalem na forum - witbier na s33 jednym podchodzi a inni pisza ze slaby? jesli tak to na jakie? i wtedy co z temp fermentacji? robic w 16-17? czy w 22? Dzięki za pomoc.
×
×
  • Create New...