Jump to content

Biegan

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Biegan

  1. Garnek ma gwint w środku? Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. W Ostrowie jest kilka osób, ale wspólnego piwa okazji pić nie miałem :-) Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
  3. Widziałem gdzieś garnek 36L - zdaje się że taki wystarczy na standardowe warki. Nie mogę tylko znaleźć linka do sklepu w telefonie Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
  4. Tutaj zestawienie z parametrami. Niestety nie mam na tyle wiedzy i nie będę się podejmował interpretacji Wybór wody Wybór wody.pdf
  5. W internecie jest kilka stron gdzie są dane dla wiekszość dostepnych butelek. Poniżej link do jednego z zestawień http://www.woda-alkaliczna.pl/twardosc-wody-mineralnej
  6. Tak myślałem że gość ma jakieś dziwne teorie, ale dzięki za potwierdzenie.
  7. Witajcie Czy macie czujnik norlanie przez drzwi wsuniety do lodówki? Pytam bo ja tak własnie mam i jeden znajomy stwierdził, że czujnik może się uszkodzic przez magnes który jest w uszczelce drzwi lodówki. Troche to dla mnie naciągane, ale warto się upewnić :-)
  8. Pytanie czy tam trzeba kran wymieniać, czy wystarczy wężyk podłączyć? Jutro wybieram się do Kalisza ale może ktoś ma doświadczenie? Pytam pod kątem wody do wysładzania Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
  9. Jak jest możliwość wysyłki to wezmę 0,5l Wysłane z mojego SM-A320FL przy użyciu Tapatalka
  10. Jak coś to będę jechał do tego sklepu w Turku za jakieś dwa tygodnie właśnie po butelki. Mieszkam w Ostrowie wiec mogę kupić więcej Sent from my iPhone using Tapatalk
  11. Biegan

    Biegan

  12. A gdzie to jest? Sent from my iPhone using Tapatalk
  13. Kamilo jaki duży zasyp ten gar "uciągnie"? Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. Witam Mam prośbę o pomoc w temacie zmiękczania wody metodą sodowo wapienną. Mam za sobą juz kilka warek i ostatnio zainteresowałem się tematem wody - sprawdziłem parametry wody w moim mieście i twardość wynosi 20-21 stopni niemieckich. Nie mam na ten moment kasy na filtr RO i znalazłem w necie informacji o zmiękczaniu metodą chemiczna, czyli właśnie zadając do wody wapno palone i sodę. Ponieważ mam czas i mogę wode w fermentatorze przygotować dzień wcześniej chciałbym wykorzystać ten sposób. Niestety nie mogę znaleźć informacji o ilościach które powinno się użyć na np. 20l wody przy mojej twardości. Będę wdzięczny za pomoc i podanie "przepisu" na zmiękczenie wody tym sposobem. Ewentualnie jakieś rady jeśli ktoś już tą metode stosuje. Pozdrawiam
  15. Może to kogoś zainteresuje, kanał piwowara który prowadzi browar rzemieślniczy w USA. Dosyć ciekawie opowiada o sprzecie i procedurach które stosuje. https://www.youtube.com/channel/UCNXzhpHLIlF_crLE8yyi-pA
  16. Witam, czy mogę zabrać swoje dwie pierwsze warki? Zaczynam przygodę z piwowarstwem i moze przy okazji szkolenia koledzy ocenia moje produkcje i coś podpowiedzą? Sent from my iPhone using Tapatalk
  17. A gdzie ten odbiór osobisty jest? Sent from my iPhone using Tapatalk
  18. Witam Dopero zaczynam swoją przygodę z piwami, a ten przepis ma kawe i czekoladę wiec dwa bardzo mi bliskie smaki i chce to piwo dopisać do mojej listy "to do". Zaczynam komponować zamówienie w BA i będzie to moja trzecia warka, pierwsza gdzie zamawiam słody sam więc zerknijcie proszę czy czegoś nie popierdzieliłem: Słód pale ale DMG Strzegom Słód czekoladowy 400 DMG Strzegom Słód Carafa® typ II 1100-1200 EBC Weyermann® Słód Carafa® Special typ III 1300-1500 EBC Weyermann® Słód Karmelowy 150 DMG Strzegom Słód Karmelowy 300 DMG Strzegom Słód Special W® 280-320 EBC Weyermann® Słód monachijski typ I DMG Strzegom Laktoza 250 g Chmiel Marynka (PL) 30 g - granulat, zbiór 2016 Pozdrawiam
  19. A co do odfermentowania to narazie muszę działać na areometrze z zestawu (taki za 10zl) bo na nic więcej nie ma kasy - teraz zbieram na garnek i chłodnice ;-) Sent from my iPhone using Tapatalk
  20. Musze o tym kalkulatorze troche poczytac bo ten fragment procesu jeszcze jest mi kompletnie obcy. Wiem ze bylo na 100% na forum ale jesli ktorys z kolegow ma ochote sie powtarzac to bede wdzieczny za pomoc w trzech tematach: 1. czy glukoza odpowiada cane, czy corn sugar? 2. jaki jest porzadany poziom CO2? Nie czuje sie jeszcze pewnie w piwowarstwie wiec na wszelki wypadek bede sypal troche mniej niz liczy kalkulator - co wy na to? 3. Temperatura piwa to temperatura w ktorej bede trzymal butelki zaraz po rozlewie i przez kilka nastepnych dni - zgadza sie? pozdrawiam
  21. Dzięki za info, mam IPhone i nie mogę teraz tego zainstalować ale cos wymyślę. Na forum znalazłem info o programie BeerSmith ale jeszcze nie miałem okazji bo zdaje się ze Polska wersja na produkty Apple tez nie działa (piwny słownik to jeszcze nadal nowość dla mnie w każdym języku). Wyglada wiec na to ze piwo wspierane jest przez Google i Windows ;-) Sent from my iPhone using Tapatalk
  22. Dzieki, zostawiam w takim razie w piwnicy i czekam...
  23. Witam Z tej strony Marcin z pierwszym problemem przy pierwszym piwie... Mam pytanie, czy jest jakaś możliwość podniesienia ilości CO2 w butelkach? Pytanie jest związane z pomyłką którą wczoraj zrobiłem przy okazji butelkowania, a dokładnie: moja pierwsza warka to Coopers Pilsner z brew-kit która fermentowała przez 10 dni w temp 21szt i później następny tydzień w piwnicy po zlaniu na cicha (temp ok 11szt). Wczoraj zabrałem się do butelkowania, ale niestety glukoza która powinna być dodana do cieplej wody była w dwóch porcjach i w piwie znalazła się tylko jedna z nich. Na 19l piwa dałem tylko 75-80g glukozy, a więc połowe tego co zalecała instrukcja (8g/l). Piwo od wczoraj jest w butelkach w piwnich w temp 13szt. Pytanie, czy jeśli przeniosę butelki do mieszkania (21st) na kilka dni, a później dam je do piwnicy (dwie opcje 11-13 lub 3-5szt) pomoże to w nagazowaniu? Wiem że to puszka, ale moja pierwsza więc będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Marcin
  24. Taki mam plan :-) Pewnie jutro zamówienie na sprzęt i surowce złoże. Sent from my iPhone using Tapatalk
×
×
  • Create New...