Jump to content

pejot

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About pejot

  • Birthday 01/22/1979

Piwowarstwo

  • Nazwa browaru
    ELEFANT
  • Rok założenia
    2009
  • Liczba warek
    36

Kontakt

  • Imię
    Paweł
  • Komunikator
    3441688
  • Strona www
    http://www.browarelefant.pl
  1. Otwarty od 15.00 przez cały tydzień. Zamykamy najwcześniej o 22 ale najczęściej do 2-3 siedzimy.
  2. Rozczaruję Cię - było świetne. Potwierdziło to 6 osób, z czego 3 znają się na piwie a jedna jest sepcjalistą od IPA Użycie pojedyńczego chmielu bardzo wszystkim się podobało, można było skupić się na jego aromacie i skoncentrować na przyjemności a nie na analizowaniu złożoności Z takich ciekawszych spostrzeżeń wymienię: Siwy: "sztuczny posmak, ale dobre", Iza: "czuję coś polnego, mlecze?", Tomek: "wyraźnie odczuwalny aromat zielonych pomidorów" Stout też ok Nie słodki, nie kwaśny - piłbym! Dzięki za piwka
  3. Dziś z kolegą (Browar Bonda, jeszcze kiedyś o nim usłyszycie ) będę Twoich wyrobów testował A co do dwóch depozytów może i racja że dwa to za dużo, ale lokal ma tą przewagę, że można na miejscu skosztować i jest bliżej centrum. Poza tym regularnie i tak mi piwowarzy piwa przynoszą
  4. Chętnie przyłączę się do akcji i udostępnie swój lokal pod piwny depozyt Często zaglądają do mnie piwowarzy bo odkładam dla nich butelki, zawsze coś fajnego z domowej spiżarni ze sobą przynoszą Lokal mieśli się w centrum - VINYL pub, Waszyngtona 26A, od strony Legionowej (tam, gdzie kiedyś był Market ABC). Jako, że sam warzę już jakiś czas, nalewaków z żywcem u mnie nie znajdziecie - poza wymianą piw można też czegoś konkretnego spróbować.
  5. hehe wiem dlatego napisałem "miałem wrażenie" Ale fakt, że glukoza szybciej nagazuje niż np. rozpuszczony cukier kandyzowany. Może chodzi o ilość cukru w cukrze, bo obu składników dawałem po tyle samo (w gramach)
  6. Niby wiem, ale zaopatrzyłem się w większą ilość glukozy i tak jak dawałem ją od pierwszej warki, daję dalej. Przyjemniej się rozpuszcza i piwo szybciej dochodzi. Kiedyś podzieliłem warkę na dwie części, do jednej dałem cukier, do drugiej glukozę - warki fakt, nie zepsułem, ale miałem wrażenie, że partia na glukozie była lepsza.
  7. Hmm w takim razie wcześniej się opróżni... Dzięki, będę wiedział na przyszłość
  8. poszło 160 g na 20.5 litra. Będzie dobrze
  9. ehh więc mimo pomocy znów jestem w punkcie wyjścia Mam glukozę. Nie chcę zmarnować warki, pomóżcie chłopaki:) szukam i nie mogę znaleźć odpowiedniej ilości...
  10. Tak, patrzyłem, ale nie bardzo tam ALTa widzę. Chyba, że jest jakiś styl wspólny...
  11. serwus stoi przede mną wiadro z altem po tygodniowej burzliwej i 2 tygodniowej cichej. Nie mogę nigdzie znaleźć, ile powinno się dać glukozy do refermentacji... albo za szybko szukam, bo już wszystko czeka na rozlew Teoretycznie dałbym standard, 160g, ale nie wiem, czy cicha w niskiej temp., oraz sam styl, nie wpływają na innej od standardowej ilości. Jak Wy dajecie? (20 litrów) Pozdrawiam, i dzięki za szybkie odpowiedzi
  12. A właśnie miałem sypać 120 gramów Nastawne 12 blg, końcowe 3.5. 18.5 litra. Dam 90 gramów na całość. I tak będzie leżakować w "cieple" - 18 stopni. Będzie ok? PS Z kalkulatora korzystałem, ale zawsze lepiej jeszcze popytać - kalkulator nie uwzględni chociażby temp. leżakowania.
  13. Przeważnie większość rozchodzi się w pierwszych 3-4 miesiącach. Czasem lubię przetrzymać parę butelek 8-9 miesięcy, żeby zobaczyć jak zmienia się smak. Na konsumpcję nastawiam się szybką, do lipca już nic nie zostanie. Mówicie, że 150 g to za dużo? Przykładowo w porterze angielskim dałem 170 g na prawie 20 litrów, było świetne do samego konca (parę miesięcy poleżało) W IPA warkę przed butelkowaniem podzieliłem na 2 części - jedną zasłodziłem proporcją 150 g / 20 l drugą 90 g / 20 l, po 2 miesiącach była różnica, ale już po 3-4 miesiącach nagazowanie było praktycznie takie same.
  14. 18.5 litra. Przeważnie dawałem 150 g na taką objętość, nie bylo żadnych negatywnych skutków
  15. Właśnie szykuję się do butelkowania. Na burzliwej - ok 3 tyg. Na cichej - 2 tyg. Ile dajecie glukozy? Standard, 150-160 gramów? Mam cukier kandyzowany, może to będzie lepsze?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.