Jump to content
bnp

Zasilacz komputerowy do silnika od wycieraczek

Recommended Posts

Kupiłem za dychę zasilacz. Nie mam pojęcia jak go odpalić. Wiem że jakieś kable trzeba zewrzeć ale jestem kompletnym zerem jeżeli chodzi o elektronikę.

Jeżeli ktoś może wytłumaczyć łopatologicznie co i jak będę wdzięczny.

post-276-0-81760800-1366393560_thumb.jpg

post-276-0-47405900-1366393565_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szeroka czarna wtyczka - zrób zwarcie na przewodzie zielonym i czarnym. (wystarczy około 1sek, nie na stałe)

 

edit: o tutaj w wersji graficznej

 

3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na stałe się nie da ? znaczy tak by po włączeniu zasilacza pod 230V już było 12 V.

Dlalej

Na których kablach mam 12 V ? znaczy które mam podpiąć pod kable od silnika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A na stałe się nie da ? znaczy tak by po włączeniu zasilacza pod 230V już było 12 V.

Dlalej

Na których kablach mam 12 V ? znaczy które mam podpiąć pod kable od silnika ?

 

Można na stałe.

3282d1150573725-opis-wtyczek-w-zasilaczu-pc_zasilacz_kable.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

To działa tak, ze chwilowe zwarcie tych pinów, czyli zielonego i czarnego w dużym złączu powodują załączenie zasilacza. Możesz spróbować na stałe je zewrzeć, ale o ile mnie pamięć nie myli, to może się zdarzyć tak, że po 3 sekundach nastąpi jego wyłączenie. Sprawdź, nic się nie stanie, zależy to od konstrukcji zasilacza.

 

Napięcie +12V znajdziesz na złączu molex (tych małych białych) w przewodzie żółtym. Dowolny czarny to GND.

 

edit: Admiro ma rację. Można na stałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest też jakaś potrzeba stałego obciążenia na 5v, (przepraszam jestem tylko prostym humanistą) pamiętam że kolega Bielok podpinał żarówkę, poniżej podczepiają rezystor:

http://majsterkowo.p...-zasilacza-atx/

z tej samej strony wersja de lux

http://majsterkowo.p...sztatowego-atx/

w moim podłączono wiatraczek na stałe i też działa :)

 

za dychę to przepłaciłeś, na złomie dostałem za piwo (ale sam sobie musiałem wymontować z obudowy) ;):):D

 

PS http://www.piwo.org/topic/5748-zasilacz-komputerowy-przerobka-na-zasilacz-warsztatowy/page__hl__%2Bzasilacz+%2Bkomputerowy

Edited by mimazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale o ile mnie pamięć nie myli, to może się zdarzyć tak, że po 3 sekundach nastąpi jego wyłączenie

myli cię pamięć :(

zielony kabelek na stałe trzeba podłączyć do masy "czarny" i wtedy zasilacz ATX pracuje (tak długo jak jest to zwarcie).

BTW na chwilę to z przycisku "power" podaje się sygnał do płyty głównej, a ona wystawia sygnał do zasilacza (na zielony kabelek).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam podobny problem

 

otóż, mam zasilacz z kompa atx, zielony z czarnym połączone, 5V obciążone, słychać że pracuje, ale ,mam problem z silnikiem z wycieraczek gdyż wychodzi z niego 5kabli. połączyłem czarny z czarnym i żołty z zasilacza tj. 12V z jakimkolwiek innym z silnika ... i silnik ani drgnie. Co to oznacza? uszkodzony silnik? dlaczego z niego wychodzi aż 5 kabli? silnik to bosch z renault 19. ktoś pomoże?

 

pozdr.

a.s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znowu mówię z pamięci, ale jeżeli masz tyle przewodów i jest tam biały i czerwony to użyj tych (sprawdź również podłączając odwrotnie). Pozostałe to kwestia zapewne prędkości itp. Najlepiej jakbyś go rozebrał i sprawdził co fizycznie wchodzi do silnika.

 

To jest taki ?

3016158641.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niekoniecznie biały z czerwonym...

 

u mnie (silniczek z lanosa) biały i czerwony to 1 i 2 bieg wycieraczek. Jeśli podłączyć do nich zasilanie to silnik będzie kręcił... ale w końcu się rozsypie.

Masę mam na przewodzie niebieskim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masa jest zawsze zwarta z obudową i to jest minus

a to jest pół prawdy,

1 z 2 - teraz autka mają faktycznie "-" na masie. (trabanty chyba miały "+") :)

2 z 2 - mój silniczek (palio) nie ma "-" na masie (żadne uzwojenie nie jest zwarte do masy) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam mały problem

 

zwierając na stałe kabelek zielony z czerwonym uzyskuję ~10 V , podłączając następnie przewód czarny z zasilacza z czarnym na silniczku oraz zółty od zasilacza z czerwonym lub białym na silniku silnik działa ale wolno kręci. foto 28

natomiast jak połączę czarny z zielonym to zasilacz daje 12 V foto 29/33 ale jak podłącze kable do siilnika to mi wywala bezpiecznik na zasilaczu

 

co jest grane ?

post-276-0-43082700-1370692489_thumb.jpg

post-276-0-36123500-1370692532_thumb.jpg

post-276-0-29930400-1370692579_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak pisałem jak połączę zielony z czarnym to mam 12V foto z prawej strony

tylko w tym układzie jak podepnę silnik od wycieraczek to po sekundzie wywala bezpiecznik w zasilaczu i zasilacz przestaje pracowac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...