Skocz do zawartości

Wypada się przywitać ;)


Sigman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum! Nazywam się Maciej, mieszkam w Lublinie, aktualnie studiuję. Kilka lat temu zacząłem się interesować piwami z małych browarów, zagranicznymi, nietypowymi i rzadko spotykanymi. Koncernowe polskie lagery całkiem przestały mi smakować i stałem się takim "piwnym hipsterem". Kwestią czasu było zainteresowanie się piwowarstwem, co też w końcu nastąpiło. Niedawno zacząłem gromadzić wiedzę na ten temat. W końcu kupiłem zestaw do warzenia z browamatora, kilka innych rzeczy, zdobyłem garnek i postanowiłem uwarzyć swoje pierwsze piwo. Zdecydowałem, że zacznę od razu od zacierania. Wiem, pewnie każdy powie, że to zbyt ambitne jak na pierwszy raz, że najpierw trzeba zrobić z puszki itp. Cóż, jakoś mi się nie widzi robienie piwa z brewkita. Wolę mieć większy wpływ na to, co sam stworzę. I tak prędzej czy później musiałbym dojść do warzenia z zacieraniem, więc uznałem, że można od tego zacząć, jeśli ma się odpowiednią wiedze teoretyczną oraz sprzęt. A zatem moje pierwsze piwo (IPA) jest w tym momencie na etapie fermentacji burzliwej (wprawdzie nie "bulka" ale może pokrywa nie jest szczelna, a piana jest tak jak trzeba). Zacieranie, wysładzanie, warzenie, filtracja, wszystko przebiegło zgodnie z planem, uzyskałem ekstrakt taki, jak należało (wprawdzie piwa wyszło 18 litrów zamiast 20, ale to chyba i tak dobrze, jak na pierwszy raz). Więcej szczegółów na temat mojego warzenia opiszę za jakiś czas w odpowiednim dziale (o ile jest sens). Mam nadzieję, że piwo się nie zepsuje i będzie się czym pochwalić.

 

Pozdrawiam wszystkich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.