Jump to content
LukasB

Czy taki wirnik nada się do budowy śrutownika?

Recommended Posts

Witam. Przymierzam się do budowy śrutownika walcowego z wirników klatkowych. Posiadam dwa wirniki - średnica 40mm, lecz zwoje wychodzą poza klatkę, szerokość przerwy między elementami klatki ok 3mm. Izolowane bakelitem. Coś takiego jak w załączniku. Czy takie wirniki będą nadawać się do śrutownika czy muszę szukać wirników z pełną klatką?

post-3939-0-81376900-1362329356_thumb.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepsze wg mnie to wirnik silnika klatkowego. Owa klatka jest uzwojeniem z aluminium. http://www.google.pl/search?hl=pl&redir_esc=&client=tablet-android-samsung&source=android-browser-suggest&v=141278776&qsubts=1362329790762&action=devloc&q=wirnik+silnika+klatkowego

Edited by marcin_l85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też robiłem z silnika klatkowego, ale wydaje mi się, że jeśli te nacięcia nie są zbyt głębokie lub na wylot i dobrym uszczelnieniu zsypu, żeby ziarno nie zsypywało się na boki to od biedy coś by z tego zrobił. Ale jak by nie było z klatkowego było by lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie wątpliwa jest ta zalewa uzwojenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie wątpliwa jest ta zalewa uzwojenia.

Wg mojej wiedzy, to te szczeliny są co najwyżej zalane żywicą epoksydową, więc materiałem niezbyt twardym.

W ostateczności można by pomyśleć o wypełnieniu ich czymś. Np. jakimś profilem metalowym wsuniętym zamiast oryginalnych wkładek tekstolitowych utrzymujących uzwojenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalane żywicą epoksydową

dokładnie i wg mnie każda ingerencja w takie uzwojenie nic nie da. Nawet jak coś wciśniemy to wirnik podczas śrutowania może się nagrzewać i tym samym wciśnięte elementy mogą się luzować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wirniki z uzwojeniem drutowym odpadają a w przypadku takiego jaki masz to łożyska

nie wytrzymają zbyt delikatne, wirnik klatkowy z silnika pralki automatycznej powinien

się sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam wirnika zatem...

Conajmniej dwa będą potrzebne. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle się wyraziłem:) Jasne że "wirniki". W serwisach AGD w moich okolicach niestety nie mają - a obdzwoniłem wiele - jak nie wszystkie. Niebawem planuję pobuszować po złomowiskach - może coś znajdę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam do oddania 2 wirniki, identyczne, takie pełne właśnie, bez uzwojenia, silników 200w prądu zmiennego.

Edited by mahometus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam do oddania 2 wirniki, identyczne, takie pełne właśnie, bez uzwojenia, silników 200w prądu zmiennego.

 

Odezwę się do Ciebie, jak nic nie znajdę na złomowiskach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam do oddania 2 wirniki, identyczne, takie pełne właśnie, bez uzwojenia, silników 200w prądu zmiennego.

 

Odezwę się do Ciebie, jak nic nie znajdę na złomowiskach.

 

Wirniki już dawno dogadane:)) Gips z nogi zdjęty, trzeba będzie dzisiaj jechać odebrać.

Edited by marcin_l85

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to mam szczęście że udało mi się znaleźć na złomie:) Trochę pogrzebałem ale warto było. Dwie sztuki 70mm średnicy i 80 długie. Wymieniłem łożyska na nowe, jutro mam zamiar skończyć konstrukcję śrutownika.

Edited by LukasB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden wirnik dajesz na samych łożyskach czy na przekładni albo pasku z obrotami przeciwnymi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wirniki na łożyskach, bez żadnych przekładni czy pasków. Jeden wirnik napędzany będzie wiertarką. Przetestuję, jak będzie trzeba coś dorobię. Wieczorem wrzucę fotorelację z budowy tegoż ustrojstwa.

Edited by LukasB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy robiłem swój śrutownik, też próbowałem napędzania wiertarką. Bardzo słabo było, tylko trafiło kilkanaście ziaren na wałki to zaraz się zatrzymywało. Jak założyliśmy silnik to najpierw próbowaliśmy napędzania jednego wałka i też to szło marnie. W końcu założyliśmy system napędzania drugiego wałka i idzie jak burza i teraz zasyp na warkę mielę w 3 minuty. :) Z tego co widzę to ty masz trochę mniejsze wałki także może z napędzaniem jednego wałka u Ciebie będzie lepiej, bo będzie miało trochę lżej.

Edited by Afghan

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu założyliśmy system napędzania drugiego wałka i idzie jak burza i teraz zasyp na warkę mielę w 3 minuty.

 

Pasek, zębatka czy jakiś inny patent?

Edited by LukasB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasek klinowy wykręcony w ósemkę. Jak chcesz zobaczyć jak to wygląda to wejdź w link do mojego browaru tam jest fotka.

Edited by Afghan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afghan masz regulację grubości gniecenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Jeden wałek można przestawiać.

Podrzucisz fotkę albo opis jak to rozwiązałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.