Jump to content
manitu

Śrutownik - regulacja szczeliny

Recommended Posts

Na początek chciałbym się przywitać. Piwo warzę od roku i uwarzyłem ok 800 litrów piwa.

Chciałbym trochę zautomatyzować moją warzelnię i w pierwszym kroku zacznę od śrutownika, ponieważ stary porket

się pewni rozleci.

W związku z tym moja prośba. Czy ktoś ma dostęp do profesjonalnych śrutowników tak, żeby podejrzeć jak jest wykonana

regulacja szczeliny śrutownika. Może ktoś zrobić zdjęcie?.

Oczywiście mógłbym to zrobić tak jak w malt millu, ale chciałem sobie zrobić bardziej profesjonalny śrutownik, z regulacją szczeliny

za pomocą jednej dźwigni lub pokrętła.

Jaki powinien być stosunek obrotów jednego walca do drugiego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu jest opis jak zrobić śrutownik walcowy z regulacją szczeliny

http://www.homebrewt...l-works-372483/

na tym zdjęci widać jak rozwiązana jest regulacja szczeliny

http://img607.imageshack.us/img607/4427/walcowy2.jpg

Edited by gigo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profesjonalne śrutowniki mają różne obroty walców, aby słód między nimi się rozcierał. Stosunek ich obrotów wynosi 1 : 1,25. Przedstawione przez Gigo przykłady pokazują śrutowniki gdzie napędzany jest jeden walec, a drugi obraca się w wyniku tarcia. Aby walce obracały się z różnymi prędkościami muszą oba być napędzane, a to komplikuje możliwość regulacji walców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazłem na kompie zdjęcia takiego śrutownika który swego czasu był przedstawiony na forum ale nie mogę odszukać tego tematu,

możne autor opisze go jeszcze raz ,bo tam jest fajna regulacja szczeliny i obroty tez by można zrobić rożne na każdym wałku

http://imageshack.us...wimagephpy.jpg/

http://imageshack.us...wimagephp2.jpg/

http://imageshack.us...showimage4.jpg/

http://imageshack.us...howimage3m.jpg/

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazłem na kompie zdjęcia takiego śrutownika który swego czasu był przedstawiony na forum ale nie mogę odszukać tego tematu,

możne autor opisze go jeszcze raz ,bo tam jest fajna regulacja szczeliny i obroty tez by można zrobić rożne na każdym wałku

http://imageshack.us...wimagephpy.jpg/

http://imageshack.us...wimagephp2.jpg/

http://imageshack.us...showimage4.jpg/

http://imageshack.us...howimage3m.jpg/

Od przenosin na nowe forum poszukuję tych zdjęć! Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profesjonalne śrutowniki mają różne obroty walców, aby słód między nimi się rozcierał. Stosunek ich obrotów wynosi 1 : 1,25. Przedstawione przez Gigo przykłady pokazują śrutowniki gdzie napędzany jest jeden walec, a drugi obraca się w wyniku tarcia. Aby walce obracały się z różnymi prędkościami muszą oba być napędzane, a to komplikuje możliwość regulacji walców.

 

W sumie można by pomyśleć o napędzie poprzez koła pasowe z napinaczem (po to żeby można było regulować odstęp), powinno wydać , zastanawiam się właśnie czy zwykłe radełkowanie walców wystarczy , czy też nie .

 

Pozdrawiam Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi raczej o inne rozwiązania.

Regulację szczeliny można rozwiązać na 2 kołach zębatych z modułem 2,5. Wystarczy zakres 1,2mm.

Mam wałki ze stali nierdzewnej o średnicy 65mm, więc walce zrobię z nich.

post-3115-0-06671300-1357038843_thumb.jpg

Edited by manitu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.