Skocz do zawartości

Zakupy w słodowni czy sklepie piwowarskim - rozważania


Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam struktury rynku słodu.

Ale porównałbym to do podobnego rynku - planszówki. Też dość niszowe.

Otóż: Jest sobie wydawca (czyli producent), są sklepy stacjonarne (drogo, ale mam od ręki), internetowe (taniej, muszę czekać, koszt wysyłki) i sklep wydawcy. U wydawcy jest porównywalna cena ze stacjonarnym, do tego wysyłka. Za to wysyłka jest szybka, za obsługę ocena celująca. W małych sklepach różnie, ale coś za coś! Ja zazwyczaj kupuję w stacjonarnym, jako, że niecierpliwy jestem. Ktoś inny poleci na najniższą cenę i każdy sprzedawca zarobi.

Generalnie chodzi o to, że hurtownik nie konkuruje ze swoimi klientami.

Inny rynek: znam pewną firmę produkującą oprogramowanie dla firm. Ich produkt w sklepie komputerowym kosztuje 800zł, bezpośrednio u producenta w detalu 1200. Też nie konkurują z klientami.

 

Jak już mówiłem, nie znam rynku słodów. I nie mam nic przeciwko niskim cenom, ba, jako klient jestem zadowolony, że mam wybór. Sam kupuję w TB, niby trochę drożej ale mam na miejscu wszystko, czego potrzebuję i to od ręki zazwyczaj. I nie kalkuluje mi się jechać do Strzegomia a potem i tak do TB na drugi koniec miasta po resztę ingrediencji.

Nie wydaje mi się więc, żeby Strzegom udusił mniejsze sklepy. Z resztą do takich dywagacji trzeba by znać udział w rynku poszczególnych graczy. Może się okazać, że sklepy przez strzegomską konkurencję sprzedadzą np jakieś 5-10 kg pilzneńskiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ta oferta może wpłynąć na mały nasz rynek i pozostałe sklepy piwowarskie.

Życzę sobie i Wam wszystkim, że tylko pozytywnie, czyli będzie jeszcze więcej ciekawych produktów do kupienia. Czasy marynki i lubelskiego do piwa w każdym stylu już mineły. To właśnie spowodowała konkurencja - rozrost dostępnych produktów.

Chcesz kupić małe ilości, jesteś początkujący - kupisz w sklepie A czy B. Nad większymi ilościami będziesz się już zastanwaiał. Oferta Strzegomia nic nie zmieniła bo i tak już tak było. Każdy ma wolny wybór. A zakładanie tematu w stylu - nie kupujcie taniej bo zabijacie małych, w tych czasach jest co najmniej nie na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rozważania wasze są bez najmniejszego sensu, nagle się ten problem zrodził? Był on zawsze słód można było odkupić od mniejszych browarów od dawna i sklepy sobie do tej pory jakoś radzą i nie narzekają! Sklepy te nie są pracą na pełen etat to chyba jasne jest dla każdego, że z tego nie wyżyłby nikt! Tak samo jest z innymi hobby. Ale jakoś od paru lat ja raczej odnotowałem kilka nowych sklepów z artykułami piwowarskimi niż, zanik ich. Wejście na rynek Strzegomia nie zmieni tego, nowe sklepy będą powstawać jak zauważą lukę w rynku!! Ludzie i tak będą kupować w tych sklepach, bo są inne artykuły bo będzie coś tańszego itp.

Edytowane przez Undeath
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż zrobiłem kalkulacje. Biorąc najniższe ceny słodu pilzneńskiego 2,9pln (Strzegom) i 4,6pln (TB) oraz mój średni zasyp 15kg wyszło mi 25,5pln oszczędności. 1,5 warki i zwraca się za paliwo, 2 warki i zwraca się za przesyłkę.

 

Cóz nie kupuje w TB.

W innych sklepach można kupić worek pilzneńskiego za 99 zł. Mając 5% rabat (można go wyrobić w niektórych sklepach już w 1 sezon piwowarski) worek kosztuje 94,5 zł

 

94,5 zł / 25 kg = 3,78 zł

82,5 zł / 25 kg = 3,30 zł (Strzegom)

 

różnica jest dokładnie 0,48 groszy

 

za Twoje 15kg to na 1 warce oszczędzasz 7,2zł.

Teraz 7,2 x powiedzmy 20 warek w sezonie to daje 144 zł oszczędności, kupujesz za to drożdże i chmiele. Sklep zarabia z 144 zł powiedzmy 30 zł.

 

A teraz policzmy jakbyś kupił u nich słód w takiej cenie jak wyżej napisałem (z 5% rabatem)

15kg x 20 warek to 300kg, licząc że sklep zarabia na ok. 1 zł na 1 kg słodu (nie wiem ile zarabia, nie jest właścicielem żadnego z nich ani w nich nie pracuje), dla niego byłby to zarobek 300 zł.

 

Jest różnica 30 a 300 ?

 

Ja świadomie rezygnuje z tych oszczędności i daje zarobić sklepom bo one także dostarczają mi innych surowców i sprzętu i wiem że inwestując w nie będę mógł dalej w przyszłości z nich korzystać. A "inwestując" w nie aż 30 zł raczej szybko doprowadzi sklep do error 4040 w przeglądarce.

 

WiHuRa postaraj się zrozumieć, że wcześniej nasza sprzedaż na rynku delalicznym prawie nie istniała, a Ty przepłacałeś za swoje słody we wszystkich sklepach!!!.

 

Wiesz dopiero teraz zrozumiałem czym kieruje się Wasza firma - mogłeś to napisać wprost, bo nie chodzi o żadne tam fun czy pochlebstwa o forum - Wy po prostu chcecie wykurzyć konkurencyjne słody z rynku (Weyermann, CM inne). To może i bardzo dobrze, ale nie w ten sposób niszcząc tym samym nasze sklepy piwowarskie. Może i Waszą pełnią szczęscia będzie zniknięcie konkurencyjnych słodów w tych sklepach ale to również doprowadzi do ich upadku.

 

Gdybyście włożyli tyle sił i zaangażowania, co w stworzenie swojego detalu, ale do "urabiania" sklepów aby Wasz słód był konkurencyjny i dostępny w większości sklepów, cały rynek byłby w stabilizacji, a tak Wasza komercyjna wojna z innym słodowniami może negatywnie wpłynąć na nasz mały świat/rynek piwowarów domowych.

 

----

 

Gdyby w sklepie piwowarskim, internetowym, w którym kupuje słód z odbiorem osobistym, najtańszy by Strzegom, kupowałbym własnie Strzegom.

Edytowane przez WiHuRa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dopiero teraz zrozumiałem czym kieruje się Wasza firma - mogłeś to napisać wprost, bo nie chodzi o żadne tam fun czy pochlebstwa o forum - Wy po prostu chcecie wykurzyć konkurencyjne słody z rynku (Weyermann, CM inne). To może i bardzo dobrze, ale nie w ten sposób niszcząc tym samym nasze sklepy piwowarskie. Może i Waszą pełnią szczęscia będzie zniknięcie konkurencyjnych słodów w tych sklepach ale to również doprowadzi do ich upadku.

 

Gdybyście włożyli tyle sił i zaangażowania, co w stworzenie swojego detalu, ale do "urabiania" sklepów aby Wasz słód był konkurencyjny i dostępny w większości sklepów, cały rynek byłby w stabilizacji, a tak Wasza komercyjna wojna z innym słodowniami może negatywnie wpłynąć na nasz mały świat/rynek piwowarów domowych.

 

Wihura twoja dialektyka przypomina jak żywo najazdy na złych kułaków próbujących zniszczyć polską wieś - uprawiane w poprzednim systemie. Pisałeś, że rani cię posądzanie o złe i ukryte intencje ale prawde mówiąc twój język sprawia, że aż się prosisz o takie traktowanie. Teksty w stylu "Wiesz dopiero teraz zrozumiałem czym kieruje się Wasza firma - mogłeś to napisać wprost" trącą naiwnością. Na tym polega biznes: na ciągłym rozwoju. Dobry wizerunek jest nieodłącznym elementem tego rozwoju. Dlatego w Macu pijesz kawe z RainforestAlliance, choć pewnie prezesa danego oddziału średnio interesują mahonie w tropikach.

 

Poza tym piszes jakby rynek piwowarów domowych był jakimś centralnym punktem odniesienia całej branży. Jak sobie wyobrażasz takie "urabianie" sklepów piwowarskich przez Słodownie? Że co? Szef słodowni albo przedstawiciel pojedzie do danego sklepu i zaproponuje danemu sprzedawcy niższą marże "dla dobra piwowarów domowych"? No proszę cię - to nawet śmieszne nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie wyobrażasz takie "urabianie" sklepów piwowarskich przez Słodownie? Że co? Szef słodowni albo przedstawiciel pojedzie do danego sklepu i zaproponuje danemu sprzedawcy niższą marże "dla dobra piwowarów domowych"? No proszę cię - to nawet śmieszne nie jest

 

Widzisz, to może być tak samo śmieszne i absurdalne jak to, że Wielka Słodownia Strzegom robi detal dla maluczkich piwowarów co kupuję za 1,5 promila ich dochodów. Oczywiście, że nie robią tego dla nas tylko dla własnych marketingowych celów.

 

 

Poza tym piszes jakby rynek piwowarów domowych był jakimś centralnym punktem odniesienia całej branży

 

Jakiej branży ? Piwowarstwo domowe to "małe hobby" z płytkim rynkiem i nie wieloma klientami.

 

Na tym polega biznes ...

 

Panie! Jaki biznes ? Słodownia robi biznes na piwowarach domowych ?

Edytowane przez WiHuRa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym polega biznes: na ciągłym rozwoju. Dobry wizerunek jest nieodłącznym elementem tego rozwoju.

wihura, nie wyrywaj z kontekstu zdań....

Panie! Jaki biznes ? Słodownia robi biznes na piwowarach domowych ?

wihura, nie wyrywaj z kontekstu zdań....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nie robią tego dla nas tylko dla własnych marketingowych celów.

 

Co w tym złego, pytam się?

 

Jakiej branży ? Piwowarstwo domowe to "małe hobby" z płytkim rynkiem i nie wieloma klientami.

 

Branży słodowniczej. Co da danej słodowni zdominowanie rynku? 3 czy 4 promile obrotów więcej? Sam się zaprzeczasz. Czy może chodzi o wielki spisek żeby piwowarzy domowej nie mogli więcej kupić fermentorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dyskusji jednak pozostaje czy na krótką czy na długą metę i jak ta oferta może wpłynąć na mały nasz rynek i pozostałe sklepy piwowarskie.

 

O właśnie o to mi chodzi!

Obawiam, że bardzo negatywnie.

Edytowane przez WiHuRa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim celem są tanie surowce. W twoje prognozy nie wierzę - w ogóle atakowanie nowego gracza na rynku "bo ci się wydaje, że możesz nie kupic tego i tamtego" jest troche w mojej opinii nieuzasadnione. Twierdzisz, że chcesz zachowac konkurencję i różnorodność- a czym jak nie konkurencją jest oferta słodowni? Rozumiem, że gdyby dorzucili do oferty akcesoria piwowarskie, drożdże i chmiel to wszystko byłoby wtedy w porządku...

 

Mam wrażenie, że temat jest wyczerpany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dyskusji jednak pozostaje czy na krótką czy na długą metę i jak ta oferta może wpłynąć na mały nasz rynek i pozostałe sklepy piwowarskie.

 

O właśnie o to mi chodzi!

Obawiam, że bardzo negatywnie.

 

Twoje prawo tak myslec. Ale z tym czarnym PR w stosunku do Strzegomia to przesadzasz.

 

Strzegom od lat sprzedaje slody piwowarom domowym. Podobnie jak Malteurop (dawny Baltic Malt). Jakos nie slyszalem opini, by mozliwosc kupna slodu bezposrednio u zrodla mialo niszczyc sklepy piwowarskie. Podobnie jak WES sprzedaje ekstrakty slodowe przez sklep na stronie.

 

A moim zdaniem Strzegom przez piwowarow domowych chce dostac sie do rosnacego rynku browarow rzemieslniczych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak WES sprzedaje ekstrakty slodowe przez sklep na stronie.

 

A moim zdaniem Strzegom przez piwowarow domowych chce dostac sie do rosnacego rynku browarow rzemieslniczych ;)

Ale WES sprzedaje w swoim sklepie drożej niż sklepy piwowarskie

A nie lepiej bezpośrednio wysłać ofertę do browaru rzemieślniczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak WES sprzedaje ekstrakty slodowe przez sklep na stronie.

 

A moim zdaniem Strzegom przez piwowarow domowych chce dostac sie do rosnacego rynku browarow rzemieslniczych ;)

Ale WES sprzedaje w swoim sklepie drożej niż sklepy piwowarskie

A nie lepiej bezpośrednio wysłać ofertę do browaru rzemieślniczego?

 

Anteks a skad wiesz, ze np. Citra jest dobrym chmielem? Z oferty, czy z opini znajomych? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anteks a skad wiesz, ze np. Citra jest dobrym chmielem? Z oferty, czy z opini znajomych? ;)

Czyli czekamy teraz na akcję chmielarzy pragnących dotrzeć do browarów :smilies:

 

Nie to mialem na mysli... ale w sumie dobrze zorganizowana akcja chmielarzy do us, uk i po polsce mogla by z czasem przyniesc ciekawe efekty. Moze z czasem przyjdzie moda na Marynke zamiast cytrusow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrywać się w słodowniach już dawno było można, a jakoś sklepów piwowarskich przybywa. Uważam, że jak by było tak źle to by ich nie przybywało poza tym przybywa także, piwowarów, a także wybicie doświadczonych piwowarów rośnie i dzięki temu zapotrzebowanie moim zdaniem cały czas wzrasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, ale ten temat chodzi na groteskę. WiHuRa, człowieku, zlituj się:

rzucanie oskarżeń ( i to poniekąd poważnych) na zasadzie:

 

Dmpg po prostu niszczy rynek. Do tego świadomie bo dla nich to żaden przychód (1,5 promila)!

 

i

 

Wiesz dopiero teraz zrozumiałem czym kieruje się Wasza firma - mogłeś to napisać wprost, bo nie chodzi o żadne tam fun czy pochlebstwa o forum - Wy po prostu chcecie wykurzyć konkurencyjne słody z rynku (Weyermann, CM inne). To może i bardzo dobrze, ale nie w ten sposób niszcząc tym samym nasze sklepy piwowarskie. Może i Waszą pełnią szczęscia będzie zniknięcie konkurencyjnych słodów w tych sklepach ale to również doprowadzi do ich upadku.

 

plasuje Cię na dyskusyjnej pozycji pieniacza z obłędem w oczach. O Twoim pierwszym postom można było zarzucić brak logicznego podłoża itp, o tyle teraz schodzisz już na poziom księżycowego absurdu.

 

I nie chodzi o to, że można tutaj rozwinąć kilka innych scenariuszy, np taki, że sklepy widząc rosnącą popularność Strzegomia decydują się na większe zakupy, przez co mają taniej i są w stanie zaoferować piwowarom konkurencyjną ofertę (dzięki temu, że wszystko można kupić w jednym miejscu).

 

Rozumiem, że masz przeczucie, ale Twoje przeczucie można porównać do wróżenia z fusów, a nie do merytorycznej dyskusji o możliwościach ograniczonego rynku.

 

Popełniasz też błędy logiczne i merytoryczne w argumentacji, np w tym poście:

(nie będę cytował bo do zaśmieca):

http://www.piwo.org/...100#entry164787

 

zarzucasz Leszczowi, że wyda 144 PLN w sklepie piwowarskim, podczas gdy jest to tylko zaoszczędzona kwota. Leszcz natomiast może wydać tam dużo więcej, bo za 144 PLN nie zaopatrzy się pewnie w chmiele, drożdże i słody specjalnej, na które zakupił słody w Strzegomiu po niższej cenie.

 

Mało tego, do porównań powinieneś brać nominalną cenę (bez rabatu), a jeszcze lepiej uśrednienie. Ale pal to sześć, ja np zaopatruję się w CP, a różnica pomiędzy CP a Strzegomiem to 4,29-3,30=0,99

Co na 300kg daje 297 PLN.

 

Czy to moja wina, że CP sprzedaje słód po tej cenie? Nie.

 

Nie możesz zakładać, że finanse piwowarów domowych są nieskończenie rozciągliwe. To logiczny błąd (kolejny). To, że Ty kupujesz akurat po tej cenie (co dla mnie się nie sprawdzi, bo miałbym jeszcze koszty przesyłki, a też nie wyrobię w sezonie rabatu 5%) nie znaczy, że tak ma każdy.

 

I już na sam koniec: jeszcze raz: mi drogie jest hobby, nie sklepy piwowarskie. Ekonomia i historia mówi, że nawet jak padnie kilka, to zawsze ktoś zostanie. I ten ktoś będzie sobie bardzo dobrze radził.

 

Ostudź emocje, nie rzucaj mocnych słów, nie zarzucaj poważnemu przedsiębiorstwu strategii spiskowej, mającej na celu wycięcie sklepów i zniszczenie rynku, bo rzucanie absurdalnych tez ośmiesza rzucającego.

 

I na koniec:

wielu piwowarów nie ma nieskończenie wiele pieniędzy, nie ma zniżki 5%, nie ma darmowego własnego odbioru. Nie raz i nie dwa zakupy w Strzegomiu robią dla nich dużą różnicę, dzięki temu są w stanie kupić i warzyć więcej. Pamiętaj o tym, pisząc następnego posta. Nie mierz wszystkich swoją miarą.

 

I generalnie, jak już pisałem, dziękuję za dyskusję. Twoje wróżenie z fusów, nie poparte jak widać ani doświadczeniem, ani wiedzą ekonomiczną, ani jakimkolwiek logicznym argumentem, na dodatek za pomocą spiskowych teorii na temat poważnej firmy sprowadzone do poziomu absurdu po prostu przestało wymagać komentarza.

Edytowane przez crosis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zakończyć ale post crosis'a podniósł mi ciśnienie.

 

Nic leszczowi nie zarzucam, podałem tylko na jego przykładzie wyliczenia, jak ja to widzę.

 

Oprócz tego, że jestem piwowarem, również jestem małym przedsiębiorcą (nie prowadze sklepu piwowarskiego!). Ryje również na drugi etat po to żeby utrzymać rodzinę, nie sr..m kasą, często wydatek na surowce przychodzi z bólem. Mam duży szacunek dla małej przedsiębiorczości bo to ona odgrywa znaczącą rolę w naszej gospodarce. I wkurza mnie właśnie to, że duże koncerny, takie jak Dmpg wpychają się wszędzie gdzie mogą, tak jak w tym przypadku, i to nie dla zysku a dla ... właściwie nie wiadomo po co, psując tym samym rynek małym przedsiębiorcom.

Edytowane przez WiHuRa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.