Skocz do zawartości
ahcinga

0% w domowych warunkach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem całkowicie zielona jeżeli chodzi o piwo, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na moje pytanie na forum. Na hasło bezalkoholowe pojawiają sie tematy o piwie niskoalkoholowym czyli ok. 0,5%.

Moje pytanie to czy jest możliwe w domowych warunkach uzyskać piwo 0%? Taki napój o smaku piwa. Na rynku jest tylko Bavaria która ma 0%, czy aż tak trudne jest pozbycie się 100% alkoholu? Jeśli jest to możliwe to bardzo proszę o "instrukcję" :)

Pozdrawiam, Agniecha

Edytowane przez ahcinga

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Przyzwoite piwo bezalkoholowe można zrobić tylko metodą przemysłową - trzeba wziąć zwykłe piwo, odparować alkohol, i sztucznie uzupełnić elementy smakowe, które odparowały razem z alkoholem.

Druga metoda to wymuszenie bardzo niskiego odfermentowania - ale wtedy otrzymujesz bardziej brzeczkę niż piwo.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Są takie drożdże Zymoferm Z009-0-40 przeznaczone do nisko- i bezalkoholowych lagerów, ale sam nigdy na nich nie pracowałem. Przypuszczam, że mają jakiś blok metaboliczny, albo niską tolerancję na alkohol. Może ktoś na nich pracował? To chyba jedyny (rozsądny) sposób na uzyskanie piwa niskoalkoholowego domowym sposobem.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Są takie drożdże Zymoferm Z009-0-40 przeznaczone do nisko- i bezalkoholowych lagerów, ale sam nigdy na nich nie pracowałem. Przypuszczam, że mają jakiś blok metaboliczny, albo niską tolerancję na alkohol. Może ktoś na nich pracował? To chyba jedyny (rozsądny) sposób na uzyskanie piwa niskoalkoholowego domowym sposobem.

Z opisu producenta wynika, że mogą to być Saccharomyces ludwigii. Są to coraz częściej stosowane w piwowarstwie drożdże do produkcji piw niskoalkoholowych. Fermentują jedynie cukry proste - glukozę i fruktozę, dodatkowo sacharozę. Są dosyć trudne w propagacji.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi