Jump to content
Sign in to follow this  
rad998

żółć w piwie ?

Recommended Posts

no wlasnie... od dawna juz mnie to nurtruje - dawno dawno temu na 18 urodzinach... moj ojciec chrzestny powiedzial mi ( akurat wlasnie pilem piwo - juz nie pamietam jakie to bylo ) ze w tym piwie dodawana jest żółć zwierzęca po to by "uszlachetnic" goryczke ... i ze w polsce bardzo czesto sie do zdaza... i ze czesi ( podobno byl w kilku browarach i widzial ) za zadne skarby dawac zolci nie chca... i zebym pil tylko czeskie piwa tak jak on teraz. W sumie jakos mu troche wierze - chlop ma problemy ze zgaga i ogolnie z zoladkiem, a ze smakosz z niego tez - to moze faktycznie ma racje. Na kilka lat o tym zapomnialem i wlasnie dzis sobie o tym przypomnialem - dlatego to pytanie : jest czy nie ? potrafi ktos to potwierdzic ? lub calkowicie zaprzeczyc ? ja w sumie jestem w stanie w to uwierzyc... w polsce wiele rzeczy jest mozliwych.

 

pozdrawiam !

Share this post


Link to post
Share on other sites
W sumie jakos mu troche wierze

Radek proszę Cię. :rolleyes: To są piramidalne bzdury. Temat był wałkowany na browar.biz dziesiątki razy. Po pierwsze gdyby dodawano tę żółć to musieliby to uwidocznić na opakowaniu. Skoro by to ukrywali, to bądź pewny, że ekolodzy, wegetarianie itd by to wyniuchali i pod browarem zaraz by się "Uwaga" czy inna "Interwencja" pojawiła, szlabany by poustawiali i by była impreza na 4 fajerki. :lol:

Po drugie, wiesz ile oni by tych wołów (bo w tych urban legends to jest bycza żółć) musieli zarżnąć, żeby te miliony hektolitrów piwa wyprodukować? To by była kompletnie nieopłacalna zabawa.

Po trzecie doszliśmy wspólnie na browar.biz jaka jest geneza tej plotki. Otóż w dużych browarach zamiast chmielu w szyszkach, czy choćby w granulacie stosuje się ekstrakt chmielowy w płynie. Płyn jest bodajże bezbarwny, gorzki jak cholera, bardzo stężony. Jeden z drugim, którzy się przypadkiem na warzelnię zaplątali, zobaczyli te kanistry z ekstraktem i stąd cała spiskowa teoria. Tak sądzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja tez o tym czytalem dzis zanim na forum zapytalem ale mimo wszystko dalem temat. wiem ze to w ogole nieoplacalna sprawa itp itd itp itd ... no ale i tak mimo wszystko nurtowalo mnie to na tyle by napisac - choc wiadomo ze jest to glupia sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Płyn jest bodajże bezbarwny...

jest żółtozielony, bardzo gęsty i podejrzewam (bo nie próbowałam) że faktycznie pierońsko gorzki, więc żółć jak nic :(:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Płyn jest bodajże bezbarwny...

jest żółtozielony' date=' bardzo gęsty i podejrzewam (bo nie próbowałam) że faktycznie pierońsko gorzki, więc żółć jak nic :(:lol:[/quote']

No to już wszystko wiemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Płyn jest bodajże bezbarwny...

jest żółtozielony' date=' bardzo gęsty i podejrzewam (bo nie próbowałam) że faktycznie pierońsko gorzki, więc żółć jak nic :lol::([/quote']

Ja mam izo-cos tam koncentrat chmielowy , w mniejszych ilosciach jest zolty :/ i faktycznie zolc jak nic :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to temat w zupelnosci wyczerpany - to ja w takim razie musze wujka poinformowac ze moze juz pic polskie piwa bez obawy he he :(

 

zdrawijaaa :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
no to temat w zupelnosci wyczerpany - to ja w takim razie musze wujka poinformowac ze moze juz pic polskie piwa bez obawy he he :)

Nikt z nas nic takiego nie napisał. :) To, że nie używają byczej żółci nie znaczy, że piwo koncernowe, (warzone przez wielkie koncerny) jest smaczne, zdrowe i nie powoduje zgagi. Niestety takie nie jest. Albo inaczej - zwykle takie nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rad998 zamiast pozwolić wujkowi się truć piwem koncernowym, weź go na swój garnuszek, a właściwie kufelek i na pewno nie będzie miał zgagi. JK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.