Skocz do zawartości

Regulator napięcia.


Jejski

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jakiej mocy jest silnik z eskorta teoretycznie może to być 100W=8A przy 12V czyli OK , ale Tomek po dwóch eskortach powinien wiedzieć lepiej :cool::smilies:

 

od eskorta ciągnie 5-6A. Jak go dobrze przyblokujesz to może trochę więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go dobrze przyblokujesz to może trochę więcej.

rozumiem,że chodzi o opór jaki daje zacier,jego gęstość,ale w silniczku z escorta na końcu osi ślimaka jest jakaś śrubka na uszczelce,gdy ją poluzowałem,to silnik chodzi szybciej,ta śrubka chyba jest po to ,by podtrzymywać w osi ślimak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam problem z zasilaczem z PC

silnik dobrze chodzi na 5V jednak gdy dosypałem słód to obroty na 5V okazały się za małe i zacier się grzał nierówno ,więc przełączyłem na 12 V-hulało super ale gdzieś po pół godziny zaczął silnik pracować coraz wolniej aż stanął.Myślałem ,że silnik padł ,ale nie był gorący-patrze-wentylator z zasilacza stoi-więc na szybko podpiąłem prostownik-silnik okazał się ok.Po całym zacieraniu,wieczorem włączam zasilacz -chodzi!!!!podłączam silnik-pod 5V -pracuje ,pod 12V -silnik pracuje ale wentylator w zasilaczu staje po 2-3sekundach,więc wyłączyłem.Pewnie tak sie stało też podczas zacierania i dlatego na tych 12V stanął

Jaka może być przyczyna,że na 12V wentylator staje a na 5V chodzi bez problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydajność prądowa linii 12V jest odpowiednia?

 

edit

jak masz kilka linii 12V to zepnij je ze sobą (tylko + do + a - do - )

Nie bardzo rozumiem,co to znaczy ta wydajność prądowa,o natężenie?

połączyłem wszystkie żółte +12V były czy linie do podłączenia dysków,napędów, do tego dołączyłem żółty z wtyczki ,która wchodzi do płyty głównej-takiej 20 pinów-nic to nie dało,nadal kręci się wentylator w zasilaczu tylko po podłączeniu mieszadła pod 5V a pod 12 zaraz staje.Bez podłączonego mieszadła voltomierz pokazuje:czerwony i czarny- 5,36V ,żółty i czarny -10,85V ,ale gdy podłączę mieszadło pod czerwony/czarny ,to voltomierz pokazuje tylko 3,45V ale tak jak pisałem chodzi ,w tym samym czasie napięcie na żółtym/czarnym spada z 10,85 do 8,26 a nie jest nic pod to podłączone.Próbowałem jako masa wszystkie czarne razem i osobno,.W jednym pinie znalazłem 8,6v ale też wentylator na tym staje.Zasilacz to 230 A ATX na tabliczce jest napisane ,że przy +12V ma mieć 9A a przy -12V 0,8A

post-2578-0-83326900-1348073890_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość zasilaczy ATX do działania wymaga podłączenia jakiegokolwiek obciążenia pod linie 5V; wystarczy nawet zwykła dioda led z rezystorem.

Minimalizując układ, możemy zastosować sam rezystor, byle nie był zbyt małej oporności bo się spali :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość zasilaczy ATX do działania wymaga podłączenia jakiegokolwiek obciążenia pod linie 5V; wystarczy nawet zwykła dioda led z rezystorem.

Minimalizując układ, możemy zastosować sam rezystor, byle nie był zbyt małej oporności bo się spali :D

Oczywiście, że można :) Rezystor 0,5 - 1 k powinien być ok. Dioda jest o tyle dobra, że sygnalizować będzie nam pracę zasilacza w przypadku, gdy nie będziemy tego pewni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość zasilaczy ATX do działania wymaga podłączenia jakiegokolwiek obciążenia pod linie 5V; wystarczy nawet zwykła dioda led z rezystorem.

Minimalizując układ, możemy zastosować sam rezystor, byle nie był zbyt małej oporności bo się spali :D

 

Ale mi ten zasilacz działa! Napiszę jeszcze raz-może źle to wcześniej opisałem:

problem polega na tym,że przy podłączeniu silniczka pod 12V silnik pracuje ale wentylator w zasilaczu staje ,podczas zacierania tego nie zauważyłem i w końcu silnik stanął całkiem-ale po podłączeniu pod prostownik silnik pracował dalej,więc przyjrzałem się zasilaczowi-nie "chodził " wogóle nawet bez obciążenia,widocznie jakiś termik tam jest,bo wieczorem już "chodził"

problem z tym zatrzymującym się wentylatorem nie występuje na linii 5V ale obroty są za niskie.Oczywiście próbowałem też z obciążoną linią 5V-podłączyłem żaróweczkę 6V 2W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość zasilaczy ATX do działania wymaga podłączenia jakiegokolwiek obciążenia pod linie 5V; wystarczy nawet zwykła dioda led z rezystorem.

Minimalizując układ, możemy zastosować sam rezystor, byle nie był zbyt małej oporności bo się spali :D

Może zamiast minimalizować to go rozbudować i dodając LED zainstalować oświetlenie kadzi zaciernej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok -sprawdze jutro i napisze-ale dlaczego od razu staje wentylator przy podłąćzeniu na 12V ? a na 5 może chodzić i godzine i nic?

przecież w pół sek sie nie zagrzeje i stanie wentyl a zasilacz dalej pracuje-chodzi mi właśnie o ten stający momentalnie wentylator przy 12v

Edytowane przez marbelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co za silnik masz, mój od wycieraczek poloneza w trakcie pracy pobiera ok 1A przy napięciu 12V. Wydaje mi się, że nawet przy takim obciążeniu (3,5A) zasilacz powinien działać. Może jest on już na wydechu. Jeśli jest to używany sprzęt rozkręć i zobacz czy kondensatory elektrolityczne nie są spuchnięte, popękane i wylane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz zasilacz i sprawdź jaką temperaturę ma radiator(ostrożnie może być pod napięciem), ewentualnie jakiś element się przegrzewa.

Po kilku minutach pracy ze ściągniętą obudową i bez wentylatora na 5V temperatura bez zmian a po 3 minutach na 12V dwa duże radiatory mają ok 35stopni

 

Wydaje mi się, że nawet przy takim obciążeniu (3,5A) zasilacz powinien działać.

Ale zasilacz przecież działa-tylko staje wentylator przy podpięciu silniczka z escorta pod 12V-tylko wentylator staje-zasilacz podaje napięcie dalej,ale boje się ,że się całkiem coś spali Na 5V wentylator chodzi

Kondensatory są całe

post-2578-0-74453000-1348125040_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasilaczu jest więcej kondensatorów obejrzyj wszystkie dokładnie. Dziwna sprawa z tym wiatrakiem. Wygląda mi to właśnie na to że pod obciążeniem zasilacz nie daje rady. Masz możliwość podłączenia innego zasilacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz próbowałem naprawić zasilacz od kompa. W zasadzie dwa - pierwszy i ostatni. Tam jest tyle układów że nie wiesz co pójdzie, a takie leżaki półkowe o za małej mocy do nowych komputerów, a do silników wystarczających można kupić po 30 zł nowe. Patrząc jeszcze jakie masz dziwne napięcia mógł pójść jakiś stabilizator - ja bym się nie bawił tylko wsadził nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi ten zasilacz działa! Napiszę jeszcze raz-może źle to wcześniej opisałem:

problem polega na tym,że przy podłączeniu silniczka pod 12V silnik pracuje ale wentylator w zasilaczu staje ,podczas zacierania tego nie zauważyłem i w końcu silnik stanął całkiem-ale po podłączeniu pod prostownik silnik pracował dalej,więc przyjrzałem się zasilaczowi-nie "chodził " wogóle nawet bez obciążenia,widocznie jakiś termik tam jest,bo wieczorem już "chodził"

problem z tym zatrzymującym się wentylatorem nie występuje na linii 5V ale obroty są za niskie.Oczywiście próbowałem też z obciążoną linią 5V-podłączyłem żaróweczkę 6V 2W

Jak Ci działa, skoro piszesz że silnik się zatrzymał. Co do wentylatora chłodzącego podłącz go pod napięcie 12V lub 5V na wyjściu zasilacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkręciłem kompa i podpiąłem pod zasilacz :)

ten zasilacz CODOGEN 300W

zasilacz pokazuje na mierniku na linii 12V 12,3V a ten pierwszy pokazywał 10,85,silnik z escorta chodzi jak z Cosworth :)

ale po 10 minutach pracy jest mocno ciepły,można powiedzieć lekko gorący,z wentylatora zasilacza powietrze leci lekko ciepłe-tzn nie czuć zimna tylko lekkie ciepełko,na tym zasilaczu pobiera 4,7 -5,2A Silnik pracuje równo ale jego dzwięk nie jest równy-stad te skoki pobierania Amp ,pewnie łożyska albo przekłądnia,wcześniej nie zwracałem na to uwagi-teraz sobie przypomniałem .Chyba to będzie wina silniczka ,skoro innym na silniczku z poloneza pobiera 1A.Jutro rano jadę na szrot -na miejscu sprawdzę wybrany silniczek amperomierzem ,obecny silniczek sprawdzał gościu przy mnie na akumulatorze ale tylko czy chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.