Jump to content
sp5

Zasilanie do mieszadła-silnika wycieraczek

Recommended Posts

Witam serdecznie

 

nie wiem czy próbowaliście, nie mam silnika pod ręką żeby zmierzyć pobór prądu na obciążonym silniku ale wydaje mi się że powinien

być dobry zasilacz od xbox 360 .

 

Parametry pracy

 

napięcie 12 V

moc 203 W

szacunkowy prąd 16,9 A

 

schemat podłączenia z portalu Elektroda

 

 

Cena około 40-50 PLN

 

 

Pozdrawiam Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój zasilacz ma 250W czyli bierze prawie 21A i kręci mieszadłem z dwoma łopatami. Silnik po godzinnej pracy dość gorący.

Ten od xboxa do kociołka lidlowskiego powinien podołać ale do większych zacierów z większą ilością łopat może być mało lub będziesz musiał wyłączać co paręnaście minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie

 

z racji hobby oraz pracy mam zasilacze o dużo większych prądach :) nominalnych, chodzi o to że ten od xboxa jest w zasadzie do adaptacji bez przeróbek, a koszt zakupu jest stosunkowo niewysoki :)

 

Pozdrawiam Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój zasilacz ma 250W czyli bierze prawie 21A

 

Zasilacz nic nie bierze, zasilacz ma swoją obciążalność. Prąd pobiera silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Silnik od wycieraczek z Hondy Civic na śrutowaniu (czyli pod bardzo dużym obciążeniem_ brał 9-12 A. Silnik od wycieraczek z maluszka bierze przy zwykłej pracy bierze ok 4A, przy blokadzie trzeba liczyć pewnie z 3x więcej.

Myślę ze zasilacz o wydajności 16A w zupełności ci wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj tam, czepialski, powinienem napisać "daje" choć równocześnie też bierze ;) ale z sieci 230.

Wiadome jest że kluczowe tu jest natężenie tzn prąd jaki może dać zasilacz silnikowi. Mała moc zasilacza, duży opór i silnik nie uciągnie i może spalić zasilacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Który silnik od wycieraczek jest lepszy przedni czy tylny? A może bez różnicy?

Przedni, bo kręci się cały czas w jedną stronę, a tylne przeważnie wahliwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

escorta-miałem bardzo się grzał dlatego przesiadłem się na poldka

a coś mu było z teog powodu ?

śmierdziało przegrzaną "izolacją" z silnika ,bojąc się awarii podczas zacierania chciałem kupić inny-na szrocie sprawdzałem kilka z escorta-każdy brał ok 4-6A a ten z poloneza ok 1-1,5 A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio kupiłem silnik z przekładnią z krajalnicy do chleba za parę złotych. Przy małej przeróbce można by go zastosować jako napęd mieszadła przy zacieraniu. Nie trzeba zasilacza bo jest na 230V ale w związku z tym trzeba zachować ostrożność.

 

Ja zastosuję go do mieszania brzeczki w trakcie chłodzenia.

Edited by skybert

Share this post


Link to post
Share on other sites

escorta-miałem bardzo się grzał dlatego przesiadłem się na poldka

a coś mu było z teog powodu ?

śmierdziało przegrzaną "izolacją" z silnika ,bojąc się awarii podczas zacierania chciałem kupić inny-na szrocie sprawdzałem kilka z escorta-każdy brał ok 4-6A a ten z poloneza ok 1-1,5 A

A ja myślłem że tak ma być ;-) jak stroiłem PIDa to silniczek chodził z 5 godzin bez przerwy, wyśmierdział się i przestał. Potem zamontowałem mu obce chłodzenie ( rurę współosiowo jako dodatkową osłonę korpusu a na jej końcu wentylator od PC ) i działa. Coś jednak z escortowymi silniczkami być musi bo teraz na zimno nie ma kłopotu ale jak się silnik pogrzeje ( tak 30 - 40 minut pracy ) to gdy się go wyłaczy i próbuje właczyć ponownie ( wyłacznikiem na ATX ) to wywala zabezpieczenia w zasilaczu, po kilkunastu minutach jak wystygnie wszystko wraca do normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje dwa silniczki również grzeją się mocno.Jeden po dwu godzinnym zacieraniu wita nie spalił się, także jestem dobrej myśli ze wytrzymają jakiś czas pomimo grzania się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noo niby się nie palą, kolega "spec" od motoryzacji mówił mi że do 80 st C do dla tych silników norma. Ze szrotu kupiłem drugi silnik i opracowuje metodę szybkiej wymiany silnika podczas zacierania na wypadek któryś wyzionął ducha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak eskortowe silniki ale polonezowy ma na pewno przekładnię ślimakową przez co samemu silnikowi jest znacznie łatwiej (może być słabszy) nie wiem natomiast jak z prędkością obrotową. Pewnie prędkość obrotowa na ośce wyjściowej jest porównywalna bo taka też jest prędkość pracy wycieraczek w obu samochodach. W związku z wspomnianą przekładnią i słabszym silnikiem jest bardzo możliwe że poldowe silniki biora mniej prądu. Jeżeli wartośc natężenia prądu się potwierdzi to ja zastosuje zasilacz od Cb-radia. Został mi taki 3A z dawnych czasów krótkofalarskich :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógłby mi ktoś doradzić bo z elektryki to ja jakiś zielony jestem, kupiłem silniczek Denso 350 (Punto 2, tył) i podłączam go do zasilacza komputerowego, czarnym do czarnego, czerwonym do żółtego (12V) i powinno działać a nie działa, zasilacz dodatkowo obciążony na 5V wiatraczkiem który się kręci. Przy silniczku jest jeszcze zielony przewód i z nim nie mam pojęcia co zrobić, czy do masy 5V czy -12? a nie mam zamiaru ryzykować :)

 

Dodam jeszcze że na niebieskim -12V też próbowałem i nie zaskoczyło

Edited by DonZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopię dla potomnych, bo też czytałem ten wątek i zbroiłem się w potężne zasilacze i regulatory obrotów. Jeden kabel to bieg szybki, drugi bieg wolny, a minus jest na obudowie, o czym nie wiedziałem.

 

Silnik Ford Escort/Fiesta potrafił dziabnąć od 6A (+ zasilacza na biegu wolnym, - na szybkim) do nawet 19A i prawie nie kręcić, kiedy + zasilacza był na biegu szybkim, minus na wolnym, a obudowa silnika stykała się z uziemioną obudową garnka (zero to de facto minus z gniazda 230V).

 

Rozwiązanie jedyne słuszne to rozebrać go, odpiąć masę od obudowy i wyprowadzić ją kablem na zewnątrz. Ja to zrobiłem odcinając szczotkę wolnego biegu (inaczej nie działał zresztą) i wykorzystując istniejący kabelek. Teraz przy zasypie 12kg i mieszadle ramowym zimny pobiera max. 2,8A, a po zagrzaniu około 2,3A.

 

Ile spaliłem tranzystorów w regulatorze to nie pytajcie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

yhhh, a wiele razy już o tym pisałem w podobnych tematach :(

;)

Edited by Dr2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam silniczek od BMW kabel to bieg szybki, drugi bieg wolny, a minus jest na obudowie. Tylko nie sprawdzałem na garnku z uziemieniem jak zachowuje się silniczek. Do podłączania używam akumulatora samochodowego . Jak podłączam minus a do niego podłącze z któryś pozostałych kabli to mam wolne lub szybki bieg. Jak podłącze kable bez minusa (który idzie na obudowę)to wtedy mam bieg turbo.

W takim przydatku mam wyprowadzać minus na zewnątrz ?

Się wydaje że wszystko działa dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim przydatku mam wyprowadzać minus na zewnątrz ?

Może słabo załapuję, ale co by nie było jeśli zasilasz silnik z akumulatora to żaden problem wystąpić nie powinien.

Problem z takimi silnikami występuje gdy są zasilane z zasilacza impulsowego.

Rozwiązaniem jest, jak pisał 101k i ja kiedyś gdzieś tam,

odseparowanie minusa zasilania od obudowy silnika, co sprowadza się do odłączenia szczotki od korpusu i wyprowadzenia jaj zacisku dodatkowym przewodem na zewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.