Jump to content
elroy

Silnik od wycieraczek - w ktorą stronę obroty

Recommended Posts

Cześć

Posiadam silnik od wycieraczek z malucha który będzie pracował jako napęd mieszadła.

Niestety nie mam jak sprawdzić, a potrzebuję tej informacji.

Patrząc na niego z góry obroty będzie miał zgodne z ruchem wskazówek zegara, czy przeciwne ?

 

Wygląda dokładnie tak, (widok z dołu)

 

http://srvimg08.tablica.pl/images_tablicapl/5249647_1_644x461/silniczek-wycieraczki-fiat-126-p-i-inne-krakow_rev001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc od góry to zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniając polaryzację można zmienić kierunek obrotów :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniając polaryzację można zmienić kierunek obrotów :)

W moim przypadku po zmianie polaryzacji poszło przebicie na mieszadło i nastąpiła elektroliza. Brzeczka zrobiła się czarna i wyżarło trochę stali z łopatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ustaliłem prawidłową polaryzację silnika doświadczalnie: przy dwóch podłączeniach, silnik chodził raz wolniej (z trudem ruszał), raz szybciej. Wybrałem tę szybszą wersję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć :)

 

W moim przypadku po zmianie polaryzacji poszło przebicie na mieszadło i nastąpiła elektroliza. Brzeczka zrobiła się czarna i wyżarło trochę stali z łopatek.

 

w jakim garnku gotowałeś piwo? KO czy emaliowany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć :)

Zmieniając polaryzację można zmienić kierunek obrotów :)

 

Oczywiście że można, ale jeśli mieszadło jest mocowane na gwint bez żadnego zabezpieczenia to siw wykręci z osi silniczka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć :)

 

 

 

w jakim garnku gotowałeś piwo? KO czy emaliowany?

 

W emaliowanym, być może obwód zamykał termometr z ikei, którego linka stykała się z zasilaczem od mieszadła i brzegiem gara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie

 

Zmiana polaryzacji w częściach pochodzących z auta , oprócz zmiany kierunku obrotów, powoduje zmianę potencjału na obudowie z "-" na "+".

 

W samochodach instalacja elektryczna jest w systemie 1-przewodowym, drugi biegun to masa pojazdu (- na obudowie, w Syrenie jest odwrotnie)

 

, dlategow skrajnym przypadku po zmianie polaryzacji może dojść w roztworze do elektrolizy :)

 

Pozdrawiam Piotr

Edited by sp5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć :)

 

W emaliowanym, być może obwód zamykał termometr z ikei, którego linka stykała się z zasilaczem od mieszadła i brzegiem gara.

 

Bardzo mnie to zaciekawiło, emaliowany gar jest izolatorem więc jeśli mieszadło było elektrodą z biegunem dodatnim to co było elektroda z biegunem ujemnym? Może któryś z kolegów chemików powie co się mogło wydarzyć? A może miałeś jakieś odpryski na emalii?

Zainteresowało mnie to dlatego gdyż używam dwóch różnych mieszadeł jedno z minusem na łopacie, a drugie z plusem, garnki emaliowane, poobijane, a nigdy mi się nic takiego nie przydarzyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minus jest tam gdzie nie ma plusa.

 

Tesla twierdził, że prąd el. jest wszędzie, wystarczy go tylko łapać i używać. ;)

Edited by jacer

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale nawet jak jest plus na obudowie przy odwrotnej jak w samochodzie polaryzacji to gdzie jest minus??

 

Nad tym się zastanawiałem gdzie płynął prąd że zaszłą elektroliza ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minus mógł być na obudowie zasilacza ATX, z którym stykała się stalowa linka termometru z ikei.

Pamiętam, że termometr mi się co chwilę resetował, nie wiedziałem co jest grane :)

Edited by leech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pomóżcie !

 

Mam problem z silnikiem lub też z podpięciem silnika do zasilacza ATX od kompa. Poniżej filmik obrazujący jego pracę, czy tak powinien przycinać ? Pod koniec filmiku są widoczne bolce, te dwa po lewej to te do których była podłączona kostka od silnika, do pozostałych trzech próbowałem podpinać zasilacz. W każdej konfiguracji wywalało zasilacz. Poradźcie coś.

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=440VCn5oqss&feature=plcp[/media]

 

taki sam tutaj http://moto.allegro.pl/silniczek-wycieraczek-przod-ford-escort-europa-i2778204373.html

Edited by emcede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby się upewnić możesz sprawdzić czy są skoki natężenia przyżądem pomiarowym, możesz rozebrać, może gdzieś "nie styka" albo "styka" tam gdzie nie powinno, ale raczej do wymiany...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.