Skocz do zawartości

Pytanie o przepisy


wiess

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , jestem początkującym piwowarem . Chciałbym spróbować na początek uwarzyć piwo z ekstraktu słodowego z etapem chmielenia.Czy możecie mi podpowiedzieć jakieś przepisy (receptury). Niestety ze względu na brak sprzętu i temperatury w grę wchodzą tylko (na ten czas) piwa górnej fermentacji.Nadmienię , że najbardziej smakują mi czeski Pilsner Urquell i Noteckie ( niestety "zepsuło" się a poza tym wystawili ten browar na sprzedaż więc pewnie zlikwidują )ale są to piwa dolnej fermentacji więc na tą chwilę ze względu na sprzęt i zerowe doświadczenie- nierealne.Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj będziesz miał problem z uzyskaniem takich piw jak wspomniałeś. Najlepiej i najsmaczniej wyjdzie Ci zakup około 3-3.5 kg czystego ekstraktu słodowego jasnego, około 20g chmielu aromatycznego i tyle też goryczkowego, oraz jakieś sensowne drożdże np. Fermentis S-04, US-05, S-33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu masz gotowe zestawy surowców na bazie ekstraktów: http://www.homebrewing.pl/zestawy-surowcow-na-bazie-ekstraktow-c-45_46.html ; http://www.centrumpiwowarstwa.pl/sklep/kategorie/1334

 

EDIT: można jeszcze pójść o jeden stopień wyżej i uwarzyć piwo z ekstraktów z dodatkiem słodów

Edytowane przez coelian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.Dla mnie większość piw na rynku albo jest wodnita albo jakaś taka "słodka". Dzisiaj przelewałem - właśnie "przelewałem"- moją pierwszą warkę z brewkita na cichą fermentację i chyba wszystko spieprzyłem ponieważ zamiast zlewać do fermentora wężykiem ja to po prostu przelałem . Wyczytałem ,że takie napowietrzenie powoduje skwaśnienie piwa. Cóż nauka kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej na temat warzenia z ekstraktów z dodatkiem słodów.