Skocz do zawartości

Który ekstrakt wybrać?


Laska

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

 

Jestem początkujący, to moje pierwsze piwo, a wina też nie miałem przyjemności produkować. Chcę wykorzystać gotowy ekstrakt, któryś z poniższych:

http://biowin.pl/?bio=1&lang=pol&str=4&grupa=3&podgrupa=321&produkt=1051&session=01a3bf1ac5531548796ecb806fdc3d1e

http://biowin.pl/?bio=1&lang=pol&str=4&grupa=3&podgrupa=321&produkt=323&session=01a3bf1ac5531548796ecb806fdc3d1e

http://biowin.pl/?bio=1&lang=pol&str=4&grupa=3&podgrupa=321&produkt=488&session=01a3bf1ac5531548796ecb806fdc3d1e

 

Które byście polecali? Chodzi mi głównie o poziom trudności, chociaż raczej sobie poradzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie podane maja ten sam "poziom trudności".

Mieszasz je z ekwiwalentem 1kg cukru (np 1kg suchego ekstraktu słodowego lub 1,5/1,7kg ekstraktu w syropie - lepiej nie stosować glukozy lub tzw cukru piwowarskiego. Dobrym i ekonomicznym rozwiązaniem jest mieszanka 500g glukozy/500g ekstraktu - kilka sklepów ją sprzedaje) dodajesz wodę i zadajesz drożdże.

W sklepach Piwodziej, Centrum Piwowarstwa i Browamator jest wiele w ofercie. Te za ok 50/60zł wymagają tego dodatku do fermentacji (ekstrakt słodowy), te za 80zł mają już wszystko (oczywiście refermentacja w butelkach jak zwykle).

Coopersy: Pilsener, European Lager, Heritage Lager, Traditional Draught i Australian Bitter są przewidziane do fermentowania w temp. ok 13°C. Choć te drożdże będą działały w temp. pokojowych to lepiej wybrać moim zdaniem zestaw z drożdżami przewidzianymi do pracy w temp. ok 20°C (no chyba że masz piwnicę z niską temperaturą).

Podobno (anglojęzyczne fora i strony z rankingami brew-kitów) fajny jest Canadian Blonde Coopersa i Real Ale. Zobacz sam na rankingi i oceny - ale wiadomo - każdy ma własny smak i gusta.

Polecane są też "puszki" Wytwórni Ekstraktów Słodowych (dostępne na niekt.sklepach) - trzeba pamiętać by do nich dokupić drożdże.