Skocz do zawartości

Chmiel Angielski


Karalio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie, bardzo chce sobie nawarzyć piwa według angielskich receptur i nawet zakupiłem w tym celu fantastyczną książkę z dokładnymi przepisami na ponad sto najpopularniejszych piw z UK. Problem jest jednak taki że jestem początkujący i nie bardzo wiem jak się po Polsku nazywają odpowiedniki niektórych chmieli i aromatów może ktoś pomoże.

Piwo które będę robił to caledonian i belhaven best. A to składniki które muszę znaleźć u nas w kraju i przetłumaczyć.

Z góry dziękują za pomoc, jeśli ktoś szuka jakiegoś ang. przepisu to mogę mu pewnie pomóc z tą książką.

Oto składniki które muszę znaleźć a żeby to zrobić muszę wiedzieć jak się po polsku nazywają:

 

whitebread golding hops ( kwasy alpha 6,4%)

fuggle hops (kwasy A 4,9%)

golding hops ( kwasy A 5,7%)

irish mos jakaś trawa morska ?

styrian golding Hops ( kwasy A 4,5%)

 

no panowie proszę o pomoc i z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Chmiele te są generalnie dostępne

Zerknij do działu http://www.piwo.org/forum/f6-Sklepy-dla-piwowarow-domowych.html

 

irish moss - mech irlandzki. Również dostępny w Polsce

 

A jakie słody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irish mos to po naszemu mech irlandzki, zmniejsza zmetnienie na zimno a o chmielu masz tu http://www.wiki.piwo.org/index.php/Kategoria:Surowce . Wszystkie nazwy takie same :okey:

 

Edit: Chwilę się spóźniłem ...

Edytowane przez earl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOW Panowie , dziękuję za szybką odpowiedź jednak mi nie chodzi o miejsca tylko nazwy bo szukałem na borwamatorze.pl i piwodzieju i maja masę chmieli tylko nie umiem ich dopasować. Czy na tych stronach gdzie dostałem linke ten chmiele będzie miał angielskie nazwy?

słody juz rozgryzłem z grubsza samemu:

Pale malt

black malt

crystal malt

choclate malt

wheat malt

amber malt