Skocz do zawartości

Jak obliczyć wydajność piwa ( zacierania ) oraz jak ją zwiększyć ?


GregPasz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

będę wdzięczny za objaśnienie jak wyliczyć wydajność piwa oraz w jaki sposób mogę ją zwiększyć - używam Grainfather G30.

Przeczytałem wiele tematów i widziałem różne kalkulatory, ale niestety wiele z nich sobie zaprzecza i dlatego proszę Was o pomoc w tym temacie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem laikiem,  zrobiłem tydzień temu swoją pierwszą warkę więc proszę o wyrozumiałość gdyż nie znam sformułowań dotyczących warzenia piwa.

V - objętość warki - a więc czego ? tego co jest w fermentorze czy ilość piwa jaką uzyskam w butelkach ?

CW - ilość litrów przed gotowaniem ?

Zasyp - słody + łuska ryżowa i chmiele ?

 

Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie :jak( mam wyliczyć wydajność :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://piwko.com.pl/kalkulator/wydajnosc

 

tu masz kalkulator na podstawie tego wzoru.

Objętość warki czyli ilość gotowego piwa

Zasyp czyli ilość słodów w kg

z CW interesuje Ciebie w kalkulatorze gęstość początkowa w BLG mierzona np. spławikiem przed fermentacją

Edytowane przez Seven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GregPasz napisał:

Cześć,

będę wdzięczny za objaśnienie jak wyliczyć wydajność piwa oraz w jaki sposób mogę ją zwiększyć - używam Grainfather G30.

Przeczytałem wiele tematów i widziałem różne kalkulatory, ale niestety wiele z nich sobie zaprzecza i dlatego proszę Was o pomoc w tym temacie.

 

 

Grunt to trzymać sie jednego kalkulatora i sobie porównywać kolejne warki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, anteks napisał:

Grunt to trzymać sie jednego kalkulatora i sobie porównywać kolejne warki

amen

 

od siebię mogę dodać, że te wszystkie kalkukatory są trochę z tyłka, interesuje nas tak na prawdę ile cukrów uzyskujemy z danego zasypu.