Jump to content

Polska Imperial IPA

Share

Recommended Posts

Zakupiłem zestaw z piwoszarni. Z tego co widzę zgodnie przepisem wyjdzie kosmiczna goryczka ponad 100 IBU.  Nie zalezy mi na tym :).

Skład zestawu Imperial Polska IPA:

- słód Pale Ale Strzegom - 6,5 kg
- słód karmelowy 150 - 0,5 kg
- chmiel Lubelski (PL) - 50 g
- chmiel Sybilla (PL) - 50 g
- chmiel Marynka (PL) - 50 g
- chmiel Iunga (PL) - 50 g
- trawa cytrynowa - 20g

Dodatkowo mam luzem kupione chmiele cascade, magnum i chinook.  Głownie chodzi mi o dosyć mocne piwo 7-9 %. Niezbyt gorzkie, tak do 50 IBu. Bardziej wyróżniające sie słodkością cytrusów.  Takie powiedzmy Cornelius Hazy IPA. Ktoś coś doradzi, z tymi chmielami, które na goryczkę, na smak ?? Jak zmienić recepturę ?  Moze jakies skórki pomarańczy dodać ?. P.S. to moja pierwsza warka, nie będąca brewkitem, wiec jestem zielony :)

Edited by pkaz

Słodyczy cytrusów z tych chmieli w sumie raczej nie uzyskasz. Goryczkę do poziomu 50 IBU musisz policzyć w kalkulatorach - w stopce mam trzy, jest ich wiele więcej.

Dla mętności przydałyby się płatki zbóż i specjalne drożdże - najlepiej gęstwa dla takiego BLG. Skoro robiłeś dotychczas brewkity to może masz coś w lodówce zachowane? Jeśli nie masz zrób małe piwo najpierw i użyj gęstwy do tego mocnego.

Na 60 minut dałbym Iungę, Cascade i Chinooka na ostatnie minuty, nie wiem jedną - dwie, wyłączenie palnika, chłodzenie.

Nie wiem co więcej można powiedzieć poza czytaj na forum tematy o Hazy IPA i powodzenia!

W dniu 21.06.2022 o 12:59, zasada napisał:

Słodyczy cytrusów z tych chmieli w sumie raczej nie uzyskasz. Goryczkę do poziomu 50 IBU musisz policzyć w kalkulatorach - w stopce mam trzy, jest ich wiele więcej.

Dla mętności przydałyby się płatki zbóż i specjalne drożdże - najlepiej gęstwa dla takiego BLG. Skoro robiłeś dotychczas brewkity to może masz coś w lodówce zachowane? Jeśli nie masz zrób małe piwo najpierw i użyj gęstwy do tego mocnego.