Jump to content
Sign in to follow this  
misiut

Potrzebuje Pomocy

Recommended Posts

Przepraszam jestem początkujący i nie wiem czy to odpowiedni dział.Mam takie pytanie mógłby ktoś podać mi wskaźniki BLG naszych polskich piw.Dowiedziałem się że im więcej Blg w piwie tym więcej smaku , a piwem lubię się rozkoszować :) Dziękuje i czekam na odpowiedź

Cześć :)

Przepraszam jestem początkujący i nie wiem czy to odpowiedni dział.Mam takie pytanie mógłby ktoś podać mi wskaźniki BLG naszych polskich piw.Dowiedziałem się że im więcej Blg w piwie tym więcej smaku , a piwem lubię się rozkoszować :) Dziękuje i czekam na odpowiedź

Twoje pytania są mocno nieprecyzyjne. Co tą są wskaźniki blg? Twierdzenie że im więcej blg w piwie tym piwo ma więcej smaku jest lub może być nieprawdziwe.

wiesz mówił to magister inżynier ze specjalizacją browarnictwo, niekoniecznie mówił tak bezpośrednio ale chodzi o tą gęstość BLG tzn ekstrakt im więcej tego tym większy bukiet smakowy

jak będzie piwo mające w zasypie 40% cukru i 20% kukurydzy to mimo większego ekstraktu będzie miało mniej smaku niż piwo które jest na samych słodach o mniejszym ekstrakcie. Tak samo ważne jest zacieranie, np piwa w Czechach mają tyle ekstraktu co nasze ale 1 do 1,5 % mniej alkoholu przez co mają więcej smaku.

Nie idźcie tą drogą - wysokie blg nie zawsze = dobre piwo . Wysokie blg oznacza dużo %

no to zależy, ciężko sobie wyobrazić portera Bałtyckiego o ekstrakcie 12... W zimowy wieczór dobrze się napić mocnego rozgrzewającego piwa, za to w lato chętnie się pije orzeźwiające lekkie piwa typu grodzisz, albo jasne 10. Na każde piwo jest miejsce i czas. Z resztą nie zawsze wysoki Blg odpowiada wysokim %, chociaż Polsce w dużych browarach wyższy ekstrakt = więcej %, niestety polscy konsumenci są nastawieni na % i ekstrakt ich nie obchodzi, chcą żeby było tanie i miało dużo %.

mi ostatnio wychodzą 15, ale nie dodaję wody, odfermentowują mi tak że mają około 6%, czyli tyle ile komercyjne 12...