Skocz do zawartości

Osad po cichej


rybak16

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, chciałbym byście pomogli mi zdiagnozować pewien problem.

 

Niedawno robiłem west coasta. Dużo chmieliłem na cichej. Po 3 dniach chmielenia zlewałem. Filtruje w tej sposób:

 

Biorę hops spidera 300 mikronów:

HTB1tfBWPhTpK1RjSZFMq6zG_VXaH.thumb.jpg.45b9480b61e083dd16746b5edf2d357c.jpg

Taką siatkę filtracyjną: https://browamator.pl/siatka-do-filtracji-chmielenia-brew-bag-poj-35-l,3,5,4585

 

I hopspider wkładam w tą siatkę. Oczywiście tak owijam bym wszystko się w miarę trzymało i wstawiam do wiadra z piwem. Później ze środka tego hop spidera zlewam sobie piwo bez chmielin. 

Przy ostatnim piwie w trakcie zlewania do butelek zauważyłem, że mimo wszystko mam w piwie taką jakby mgiełkę. I zastanawiam się czy to jeszcze chmieliny, czy może drożdże, które się przedostały czy jakieś białka. Jestem dość początkujący i wolałbym nie zgadywać. Mi to trochę wygląda na pozostałości drożdży. Wygląda to tak (zlałem resztkę po zlaniu do butelek piwa):

 1642233649045.thumb.jpg.947c6e61be9a1af04f34aa08a3902ada.jpg

 

Czy macie jakiś patent by się tego pozbyć? Zejście z temperaturą bardzo nisko by się wyklarowało wszystko może być u mnie problematyczne. Myślicie, że jakiś środek do klarowania dodany pod koniec cichej się sprawdzi?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Łachim napisał:

... przy czym przy chmielowych piwach nie dawałbym żelatyny, bo ponoć negatywnie wpływa na aromat ...

 

W ślepym teście badani nie są wstanie odgadnąć, które chmielone piwo było traktowane żelatyną, a które nie.

Brulosophy.com: Impact Adding Gelatin At Yeast Pitch Has On An American Pale Ale

Edytowane przez Krzyżak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Krzyżak napisał:

 

W ślepym teście badani nie są wstanie odgadnąć, które chmielone piwo było traktowane żelatyną, a które nie.