Jump to content

Komes imperial ipa - receptura?

Recommended Posts

Witam, 

Od razu na wstępie jestem bardzo mocno początkujący więc mam spore braki wiedzy. Chciałem odtworzyć komes imperial ipa. Ma ktoś może jakiś sprawdzony przepis? Niestety nie znam się za bardzo na gatunkach i uwarzyłem imperial IPA z receptury ale nie ma on nic wspólnego z Komes. Bardziej smakuje jak mocna wersja Ataku Chmielu Pinty. 

Podobno komes to bardziej Vermont IPA w smaku i barwie, dlatego byłbym wdzięczny jak komuś udało się uzyskać taki smak. 

Składniki na etykiecie Komes:

słód jęczmienny (pilzneński), pszenica, płatki owsiane, cukier, chmiel (Azacca®, Oktawia, Cascade), drożdże (Safale S-33)

Ja też mam zamiar za niedługo zrobić coś podobnego do Komesa.

Tylko teraz pytanie do czego chcemy równać? Bo od początku przez długi czas warki Komesa były bardzo równe i piwo było fajnym chmielowym słodziakiem.

Jednak ostatnio kilka razy trafiłem na warkę (warki?) dość oszczędne w słodycz. Wydaje mi się że przyczyn może być kilka np inna charakterystyka chmielu z nowego zbioru, odjęcie w recepturze części chmielu na późne gotowanie, lub też obniżenie temperatury fermentacji.

Jeśli chcesz zrobić coś bardzo podobnego, to przede wszystkim zastosuj te same drożdże i bardzo zblizony zestaw pozostałych surowców, proporcje dobierz na czuja, zatrzyj w 68-69 stopniach i fermentuj w 16-17.

2 godziny temu, łysy ĄĘ napisał:

Ja też mam zamiar za niedługo zrobić coś podobnego do Komesa.

Tylko teraz pytanie do czego chcemy równać? Bo od początku przez długi czas warki Komesa były bardzo równe i piwo było fajnym chmielowym słodziakiem.

Jednak ostatnio kilka razy trafiłem na warkę (warki?) dość oszczędne w słodycz. Wydaje mi się że przyczyn może być kilka np inna charakterystyka chmielu z nowego zbioru, odjęcie w recepturze części chmielu na późne gotowanie, lub też obniżenie temperatury fermentacji.