Rastif 0 Posted October 31, 2020 Panowie mam do was kilka pytań: - szukam sposobu na łatwe połączenie silnika z gwintem fi 6 z rurka 22x1,5. Redukcje? - czy przy fd najlepiej zrobić spust na samym dnie czy z boku jak najniżej fd? - czy myślicie, że port termometru wystarczy jak złapie z drugiej strony nakrętka z uszczelką czy lepiej wspawać mufkę? - zostanie mi trochę rurek 22x1,5 myślicie że nadadzą się na nóżki do kega? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robert87 123 Posted October 31, 2020 Zdjęcia ułatwia pomaganie. Najłatwiej pod FD robić odpływ.Ja bym nie spawał, spokojnie nakrętka, oring i podkładka da radę, plus taśma teflonowa. Jak długie nóżki chcesz zrobić? Wysłane z mojego Ektra przy użyciu Tapatalka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Eselchen 8 Posted November 1, 2020 (edited) Ja zamiast rurki to użyłem pręta nierdzewnego i dałem do tokarza, żeby nawiercił otwór i go nagwintował. Kosztowało to 20 zł. Oczywiście później jak spawałem łopatki to mi pręta powyginało, więc użyłem sprzęgła elastycznego. Czyli wyglada to tak: silnik-sprzęgło-pręt Edited November 1, 2020 by quattro Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rastif 0 Posted November 1, 2020 @Robert87 @quattro Już mam kupione rurki, więc szkoda teraz to zmieniać. Pewnie najlepszą opcją byłoby znalezienie tokarza, jednak dalej wolę poszukać półśrodków. Nóżki maksymalnie 30 cm, ale ostatnio znalazłem u siebie jakieś stare nóżki, które są regulowane na gwint 8. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robert87 123 Posted November 1, 2020 Na pewno masz na silniku gwint M6? Nawet jeśli tak, to kup nakrętkę https://e-inox.com/nakretka-wysoka-din-6334-3d/321-nakretka-wysoka-nierdzewna-m8-din-6334-a2-1234567891798.html zakrec ja na gwincie, włóż w rurkę, wytrasuj w rurze gdzie ma być otwór i przewiercasz rurkę z nakrętka na wylot, wkładasz w wywiercony otwór śrubę, skręcasz nakrętką i "włala" półśrodek gotowy;) Wysłane z mojego Ektra przy użyciu Tapatalka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Eselchen 8 Posted November 1, 2020 (edited) Mi się wydaje, że to gwint M8. Miałem taki sam silnik. Możesz zrobić jak kolega @Robert87 powiedział, albo nakręcić na wał zwykłą nakrętkę, włożyć w rurkę i zlutować. Lutowanie miękkie powinno wytrzymać. Albo skleić ją na poxipol albo poxiline, w zależności jak dużo luzu będzie pomiędzy nakrętką a ściankami rurki. Edit: Możesz tez kupić nasadkę, taką do grzechotki i ją wbić w rurkę (jest delikatnie ze stożka). Na Wał nakręcasz nakrętkę. Od razu masz prowizoryczne sprzęgło, które zniweluje krzywizny rurki. Edited November 1, 2020 by quattro Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robert87 123 Posted November 1, 2020 Jakbym nie został zrozumiany;)Wysłane z mojego Ektra przy użyciu Tapatalka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Eselchen 8 Posted November 1, 2020 (edited) Ja mam taki system, właśnie z nasadką. Edited November 3, 2020 by Eselchen Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robert87 123 Posted November 1, 2020 Link nie działaWysłane z mojego Ektra przy użyciu Tapatalka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Eselchen 8 Posted November 1, 2020 Już poprawiłem. 1 Robert87 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rastif 0 Posted November 3, 2020 @Eselchen @Robert87 Dzięki Panowie za pomoc. Zastosuje wasze podpowiedzi na pewno. Jeszcze co do nóżek, to myślałem żeby dać wspawać 4 nakrętki m10 na dole i wkręcić nóżki jak na załączonym obrazku wyżej. Dałoby mi to większą swobodę dzięki możliwości wykręcenia ich oraz ich wbudowanej regulacji. Czy może lepiej na sztywno przyspawać to co zostanie z rurek 22x1,5? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaniutek 144 Posted November 4, 2020 Nakrętki i regulacja to dobry pomysł. Quote Share this post Link to post Share on other sites