Jump to content
Rastif

Pytanie dot budowy kotła

Recommended Posts

Panowie mam do was kilka pytań:

- szukam sposobu na łatwe połączenie silnika z gwintem fi 6 z rurka 22x1,5. Redukcje? 

 

- czy przy fd najlepiej zrobić spust na samym dnie czy z boku jak najniżej fd? 

 

- czy myślicie, że port termometru wystarczy jak złapie z drugiej strony nakrętka z uszczelką czy lepiej wspawać mufkę? 

 

- zostanie mi trochę rurek 22x1,5 myślicie że nadadzą się na nóżki do kega? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjęcia ułatwia pomaganie.

 

Najłatwiej pod FD robić odpływ.

Ja bym nie spawał, spokojnie nakrętka, oring i podkładka da radę, plus taśma teflonowa.

Jak długie nóżki chcesz zrobić?

 

Wysłane z mojego Ektra przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zamiast rurki to użyłem pręta nierdzewnego i dałem do tokarza, żeby nawiercił otwór i go nagwintował. Kosztowało to 20 zł. Oczywiście później jak spawałem łopatki to mi pręta powyginało, więc użyłem sprzęgła elastycznego. Czyli wyglada to tak: silnik-sprzęgło-pręt

Edited by quattro

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Robert87

@quattro

Już mam kupione rurki, więc szkoda teraz to zmieniać. Pewnie najlepszą opcją byłoby znalezienie tokarza, jednak dalej wolę poszukać półśrodków.

 

Nóżki maksymalnie 30 cm, ale ostatnio znalazłem u siebie jakieś stare nóżki, które są regulowane na gwint 8. 

IMG_20201101_170739.jpg

IMG_20201101_170923.jpg

IMG_20201101_172036.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno masz na silniku gwint M6?
Nawet jeśli tak, to kup nakrętkę https://e-inox.com/nakretka-wysoka-din-6334-3d/321-nakretka-wysoka-nierdzewna-m8-din-6334-a2-1234567891798.html zakrec ja na gwincie, włóż w rurkę, wytrasuj w rurze gdzie ma być otwór i przewiercasz rurkę z nakrętka na wylot, wkładasz w wywiercony otwór śrubę, skręcasz nakrętką i "włala" półśrodek gotowy;)

Wysłane z mojego Ektra przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się wydaje, że to gwint M8. Miałem taki sam silnik. Możesz zrobić jak kolega @Robert87 powiedział, albo nakręcić na wał zwykłą nakrętkę, włożyć w rurkę i zlutować. Lutowanie miękkie powinno wytrzymać. Albo skleić ją na poxipol albo poxiline, w zależności jak dużo luzu będzie pomiędzy nakrętką a ściankami rurki.

 

Edit:

Możesz tez kupić nasadkę, taką do grzechotki i ją wbić w rurkę (jest delikatnie ze stożka). Na Wał nakręcasz nakrętkę. Od razu masz prowizoryczne sprzęgło, które zniweluje krzywizny rurki.

Edited by quattro

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Eselchen

@Robert87

Dzięki Panowie za pomoc. Zastosuje wasze podpowiedzi na pewno. 

Jeszcze co do nóżek, to myślałem żeby dać wspawać 4 nakrętki m10 na dole i wkręcić nóżki jak na załączonym obrazku wyżej. Dałoby mi to większą swobodę dzięki możliwości wykręcenia ich oraz ich wbudowanej regulacji.

Czy może lepiej na sztywno przyspawać to co zostanie z rurek 22x1,5? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.