Jump to content
namfuae

Sprzedaż browaru domowego, Grainfather, Kegerator, Fermentasaurus

Recommended Posts

czy tego Fermentozaurusa można używać do zastąpienia refermentcji? Przelać piwo na cichą do niego, zaczekać aż znów się nagazuje i potem rozlew za pomocą takiego dingsa H8b2a958e50274fedb08e455c49b58a6fw.jpg

nie znam się jeszcze na sztucznym nagazowaniu. 

w Fermentasaurusie już po burzliwej masz nagazowane piwo (stopień nagazowania ustawiasz na tym zaworze, który jest wpięty na ballocku). Rozumiem, że chciałbyś fermentować w normalnym wiadrze i potem z niego do fermentazaurusa wraz z cukrem lub glukozą i poczekał byś na nagazowanie. Nigdy tak nie robiłem ale teoretycznie jest to do zrobienia, co więcej może pomóc to uniknąć przegazownia (nagazuje tylko do poziomu ustawionego na zaworze, resztę gazu wypuści). Jeżeli ten dyngs można podłączyć do ball locka to można go użyć z Fermentasaurusem. Podłączyłbyś go do zaworu "out" on pobiera piwo z góry (nie zaciąga osadów z dna) do zaworu "in" podłączasz CO2 tak aby wypychać piwo z fermentora. Da się ale trochę to skomplikowane :) 

Moim zdaniem on najlepiej sprawdza się przy kegach, wtedy po natlenieniu brzeczki przed zadaniem drożdży kolejny kontakt piwa z tlenem jest w momencie wlewania go do szklanki.

Sorry za OT, ale korci mnie zapytać o wrażenia z fermentacji pod ciśnieniem, bo zakładam,  że takowa była prowadzona na tym sprzęcie.

Widziałem kilka filmików na YT i ogólny zachwyt panował.

Są jakieś pozytywy takowego procesu? Jakie ciśnienia?

Kupiłem fermentasaurusa głównie ze względu na w 100% zamknięty transfer z fermentora do kega. Tak jak napisałem powyżej napowietrzam brzeczkę przed zadaniem drożdży a kolejny kontakt z tlenem piwo ma już w szklance.

Co więcej po fermentacji masz już nagazowane piwo, tak naprawdę po transferze do kega możesz odrazu polewać nagazowane piwo.

Z innych zalet to wg literatury mniejsza produkcja "off flavours".

Wysłane z mojego HD1913 przy użyciu Tapatalka