Jump to content

Recommended Posts

Zajmuje się ostatnio projektowaniem 3d w programie solidworks. Chętnie coś dla kogoś wykonam. Wiem, że masa z was potrzebuje jakiegoś rysunku.

Wykonane obiekty mogę wydrukować na drukarce 3d. Dysponuje tez kilka razy w miesiącu laserem. 

Mniejsze projekty oczywiście za plusika ;)

 

Edited by sprawek

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jakaś podstopnica do jakiegoś urządzenia do aromaterapii jak sądzę, ale dokładnie nie wiem drukwoalem z gotowego projektu 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.11.2020 o 16:42, Koora napisał:

https://grabcad.com/library/26g-p-e-t-preform

 

Takie coś znalazłem. Odpowiedni filament i wszyscyn od ispindel'a walą jak w dym a ty stoisz jak górnik.

Druk 3d nie jest szczelny. Jak sobie drukowałem nawet doniczki to miały mikro dziurki przez które potrafiło się kilka kropel dziennie wydostać. Dopiero lakier powstrzymał przecieki. A poza tym standardowe filamenty nie są przeznaczone do spożywki. Więc można o czymś takim zapomnieć. Za to sanki do ispindla wychodzą bez problemu. Sam myślałem nad zaprojektowaniem nowych bo te standardowe są toporne. Ale i tak to nic nie da bo wemos nie zmieści sie do preformy np. Od FM. Preforma sr. Wew. 21mm wemos 25mm. Więc czy tak czy tam musi być takie dość spore. A ten link to chyba standardowa preforma do butelki taka jak ma np Fermentum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydrukuj z absu i wygładza druk acetonem w odpowiedni sposób gwarantuje szczelnośc... To z podstawowych materiałów jeśli chodzi o inne to drukowalem kubki z PP i z powodzeniem da się zagotować w nich wodę w mikrofali... Z tego co wiem PP jest dopuszczony do spozywki PetG chyba raz robią z niego kegi do piwa tak zwane petainery. Sporo zależy od umiejętności ,chęci i posiadającego metaerialu bo co firma to inny materiał 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.12.2020 o 00:41, sprawek napisał:

Wydrukuj z absu i wygładza druk acetonem w odpowiedni sposób gwarantuje szczelnośc... To z podstawowych materiałów jeśli chodzi o inne to drukowalem kubki z PP i z powodzeniem da się zagotować w nich wodę w mikrofali... Z tego co wiem PP jest dopuszczony do spozywki PetG chyba raz robią z niego kegi do piwa tak zwane petainery. Sporo zależy od umiejętności ,chęci i posiadającego metaerialu bo co firma to inny materiał 

Faktycznie pp jest dopuszczone do kontaktu z żywnością ale nie każde ;) mam dwa wiadra (takie same) z pp jedno ma oznaczenie do żywności drugie ma zakaz kontaktu z żywnością. Co do petu to tez musi być odpowiedni skład. Z tego co wiem filamenty raczej nie mają takiego przeznaczenia.

Edit.

Jeszcze mi sie przypomniała ciekawa metoda uszczelniania/zwierania PLA. Mianowicie druk zasypujemy bardzo ciasno pyłem solnym i do mikrofali (tylko nie pamietam na ile) po takim zabiegu druk jest dużo gładszy i bardziej zwarty. W tym przypadku wypelnienie musi być prawdopodobnie 100%. Nigdy tego nie stosowałem i dość dawno o tym czytałem.

Edited by misiek4251

Share this post


Link to post
Share on other sites

PETg nadaje się do spożywki i jedyny problem to fakt, że wydruk zawsze będzie lekko nierówny i może posiadać "zakamarki" gdzie będą rozwijały się mikroogranizmy. PETg jest odporny chemicznie więc wygładzanie chemiczne jest niemożliwe. Pozostaje jedynie szlifowanie, co wymaga sporo cierpliwości. Co do szczelności ... nigdy nie drukowałem na niczymy innym jak PETg. Nie zauważyłem nieszczelności - oczywiście w poprawnym wydruku. Z ciekawostek:

- i to jest z jakiegoś modyfikowanego PLA, które może być hartowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczelność problemem nie jest można wydrukować to tak żeby szczelne było. Odpowiednio dużo obrysów + dobrze skalibrowana drukarka + czasem warto dać większe flow żeby nadlewało. 

 

Problem w wydrukach do żywności jest taki że są te warstwy zawsze tam coś zostanie i ciężko to wyczyścić. 

Jest jeszcze oczywiście kwestia sprzedaży takich rzeczy bardziej oficjalnie. To że jakiś materiał jest dopuszczony do kontaktu z żywnością nic nie zmienia bo cały proces produkcji musi taki być. Więc trzeba też mieć to z tyłu głowy.

 

W dniu 28.12.2020 o 20:45, misiek4251 napisał:

Jeszcze mi sie przypomniała ciekawa metoda uszczelniania/zwierania PLA. Mianowicie druk zasypujemy bardzo ciasno pyłem solnym i do mikrofali (tylko nie pamietam na ile) po takim zabiegu druk jest dużo gładszy i bardziej zwarty. W tym przypadku wypelnienie musi być prawdopodobnie 100%. Nigdy tego nie stosowałem i dość dawno o tym czytałem.

Z tym trochę więcej zabawy ostatnio na forum o druku kilka osób się tym bawiło i testowało. Wcale nie jest tak łatwo to zrobić :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.