Skocz do zawartości

Drożdze i temperatura


RONIN13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkujący więc proszę się nie śmiać :-)))) ale ma takie pytanie dodałem drożdże do beczki która miała temperaturę powyżej 40 st. Czy już drożdże zabiłem i czy mogę dodać nowe drożdże do beczki już we właściwej temperaturze. Czy lepiej wszystko wylać i robić od nowa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, RONIN13 napisał:

Witam, jestem początkujący więc proszę się nie śmiać :-)))) ale ma takie pytanie dodałem drożdże do beczki która miała temperaturę powyżej 40 st. Czy już drożdże zabiłem i czy mogę dodać nowe drożdże do beczki już we właściwej temperaturze. Czy lepiej wszystko wylać i robić od nowa.

Pozdrawiam

Najprawdopodobniej nie przeżyły. Ja bym nie wylewał, tylko schłodził do właściwej temperatury i zadał nowe drożdże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :)

 

W dniu 14.03.2020 o 14:40, RONIN13 napisał:

Witam, jestem początkujący więc proszę się nie śmiać :-)))) ale ma takie pytanie dodałem drożdże do beczki która miała temperaturę powyżej 40 st. 

 

40°C nie zabija drożdży. Poczytaj artykuł:

 

 

Pytanie jest takie, jak bardzo ta temperatura była powyżej 40°C

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bielok napisał:

40°C nie zabija drożdży. Poczytaj artykuł:

@bielok pomiędzy uwadnianiem drożdży a przypadkiem z tego wątku wg mnie spora różnica. W przypadku uwadniania drożdże sypiesz na powierzchnię i czekasz aż powoli nasiąkną. Mieszasz po pewnym czasie. W tym czasie ciepła woda powoli stygnie a drożdże pobierają wodę w swoim tempie. Również drożdże mają jakąś bezwładność cieplną i nie dotyka ich bezpośrednio temperatura 40°C.

Nigdy nie robiłem takiego testu. Jednakże obstawiam na taki wynik, że po dodaniu drożdży do brzeczki w tak wysokiej temperaturze oraz ciśnieniu osmotycznym jakie wywrze brzeczka, że sporo ich padło.

Odnośnik do komentarza