Jump to content

Recommended Posts

siemka

dzis robiłem "Special belge" brewkit z puszki 12 l piwa

wszystko wedlug instrukcji mialem dac:

500g cukru ,

a dałem 250g cukier biały + 250g cukier kandyzowany

po wystudzeniu brzeczki pomiar blg i........

ok 29 stopni niewiem dokladnie bo skali zabraklo !!!

az sprawdzilem czy sprzet sie nie zepsuł wszystko ok

dolalem 1,5l wody wiecej nie moge bo sie do fermentora nie zmiesci....

co robic??

zadalem orginalne drozdze 6 g suchych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile litrów brzeczki nastawnej? Najwyraźniej źle rozmieszałeś przed pobraniem próbki

Share this post


Link to post
Share on other sites

oj niemam zdjecia taki zwykły standardowy cukromierz zanurzniowy (plywak)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cukry +puszka rozpuszczone w ok 5 litrach wody i zagotowane  potem dodane wody do 12 litrow  i pomiar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak specjalnie studzilem probke do 19,7 dokladnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, michu7 napisał:

oj niemam zdjecia taki zwykły standardowy cukromierz zanurzniowy (plywak)

No cóż, szkoda...

Miesiąc temu ktoś miał podobny problem, pokazał czym mierzy i okazało się źe nie tym pływakiemiem mierzył BLG...

 

Oczywiście na czystej wodzie pokazuje 0 ?

Edited by fotohobby

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, michu7 napisał:

siemka

dzis robiłem "Special belge" brewkit z puszki 12 l piwa

wszystko wedlug instrukcji mialem dac:

500g cukru ,

a dałem 250g cukier biały + 250g cukier kandyzowany

po wystudzeniu brzeczki pomiar blg i........

ok 29 stopni niewiem dokladnie bo skali zabraklo !!!

az sprawdzilem czy sprzet sie nie zepsuł wszystko ok

dolalem 1,5l wody wiecej nie moge bo sie do fermentora nie zmiesci....

co robic??

zadalem orginalne drozdze 6 g suchych.

Ile kg miała ta puszka? Drożdży to masz Pan za mało

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak oczywiscie  mierzylem 3 razy ! potem odrazu test czysta woda i pokazal 0blg

puszka standard 1,5 kg 6 poprzednich warek mierzylem tym cukromierzem i zawsze dobrze pokazywal

w srode bede mierzyl przeniczne ktore konczy fermentacje zobacze co bedzie.

piwo wystartowało po 6 godzinach( bardzo szybko z reguły to 24 godz.na innych warkach miałem)

ale jak mylem caly sprzet to wszystko co mialo kontakt z brzeczka mega sie kleji doslownie gesty miód

Przechwytywanie.PNG

balingometr_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

w tym orginalnym taka rurka (menzurka)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wsumie na stronie twojbrowar jest podane 5,5% alkoholu w gotowym piwie a na puszka było napisane 6,2%

róznica niewielka ale jest.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak kupowałem w "twojbrowar" w instrukcji i na stronie jest 500g na wczesniejszych puszkach tez było podobnie

zawsze jednak dawalem zwykly biały cukier a teraz dalem 50/50 z tym kandyz i tak sie stało cukier rozpuscilem w 3-4 litrach wody

jeszcze przed dodaniem puszki i zabarwił wode na kolor bardzo ciemny bronzowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie nie  no włsnie jak opadnie na dno to pokazuje 0 blg

a ta brzeczka jest tak słodka (gesta ) ze on nie chce  opadac

tylko sie unosi na powierzchni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

anteks sugeruje że miałeś za mało brzeczki w tej probówce

 

Edited by WojtekGaaD
korekta błędu

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawsze nalewam przwie max do probówki tak ze spławik nawet zanurzajac sie wypycha nadmiar wylewa poza probowke.

dziś go jeszcze raz przetestuje na czystej wodzie i mam 2 piwa do zmierzenia bo konczy im sie fermentacja to

zobaczymy co pokaze na odfermentownym

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj sprawdziłem balingometr pomiar na czystej wodzie 20 stopni

i pokazuje 0 blg

2 piwa konczace fermentacje przeniczne i LP ipa i oba pokazuje 5 blg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak urządzenia pomiarowe są wątpliwe i nie da się zweryfikować pierwszego pomiaru to pozostaje tylko otworzyć 2 butelki 0,5 litra, wychylić na hejnał i ocenić czy to ma bliżej 12% czy bardziej 6% 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam pojecia skad ten pierwszy pomiar i co sie stalo wtedy

w sobote robiłem "piwo grodziskie" pobrałem próbke po wysladzaniu

schłodzona do 20 c pomiar i wyszlo 9 blg wiec mysle ze urzadzenie działa prawidłowo

a swoja droga to grodziskie to moja pierwsza warka z zacieraniem

miało byc 25 litrów mi  wyszlo 19l cos mi duzo odparowalo i nie zmierzylem blg po gotowaniu

wiec nie wiem co z tego wyjdzie ale juz fermentacja trwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie w temacie wczesniejszego posta

czy mozna wprost proporcjonalnie przeliczac gestość brzeczki w stosunku do ilości tzn.:

przed gotowaniem:

30 litrów = 9 blg

po gotowaniu

19 litrów = x

x=?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.