Jump to content
Cinq58

Wheat IPA - konsultacja chmielenia

Recommended Posts

Cześć,
mam za sobą już kilka warek, ale większość z przepisów - nadal postrzegam siebie jako początkujący. Teraz chcę uwarzyć samemu Wheat IPA (25l) na chmielach Citra, Mosaic, Amarillo i Lomik.

Surowce do zacierania mam takie jak tu: słód pilzneński 2,5 kg, słód pszeniczny 2,5 kg, płatki owsiane 0,5 kg, słód wiedeński 0,5 kg, słód enzymatyczny 0,25 kg, płatki pszenne 0,2 kg

Zaplanowałem chmielenie tak:
Lomik 25g na 60 min

Lomik 25g na 30 min

Mosaic 10g na 30min

Amarillo 10g na 30min

Mosaic 15g na 10min

Amarillo 15g na 10min

Citra 25g na 10min

Amarillo 10g na 0min

na zimno:

Mosaic 25g

Amarillo 25g

Citra 25g

Jak to widzicie? Czy to ma sens?

Może znacie jakieś dobre źródła wiedzy o chmieleniu? Jeśli chodzi o chmielenie to jestem raczej zielony.

Cześć.

Myślę że z Lomika na goryczkę możesz zrezygnować.

Chyba że po prostu potrzebujesz go zużyć.

1 godzinę temu, Cinq58 napisał:

Cześć,
mam za sobą już kilka warek, ale większość z przepisów - nadal postrzegam siebie jako początkujący. Teraz chcę uwarzyć samemu Wheat IPA (25l) na chmielach Citra, Mosaic, Amarillo i Lomik.

Surowce do zacierania mam takie jak tu: słód pilzneński 2,5 kg, słód pszeniczny 2,5 kg, płatki owsiane 0,5 kg, słód wiedeński 0,5 kg, słód enzymatyczny 0,25 kg, płatki pszenne 0,2 kg

Zaplanowałem chmielenie tak:
Lomik 25g na 60 min

Lomik 25g na 30 min

Mosaic 10g na 30min

Amarillo 10g na 30min

Mosaic 15g na 10min

Amarillo 15g na 10min

Citra 25g na 10min

Amarillo 10g na 0min

na zimno:

Mosaic 25g

Amarillo 25g

Citra 25g

Jak to widzicie? Czy to ma sens?

Może znacie jakieś dobre źródła wiedzy o chmieleniu? Jeśli chodzi o chmielenie to jestem raczej zielony.

Jeśli na goryczkę chcesz użyć Lomika, to dałbym go całego na 60 minut, a pozostałe z 30 minut przesunął na wyłączenie palnika. Jakie drożdże do tego (plus temperatura fermentacji)?