Jump to content
elroy

How To Brew. J.Palmer. Polskie wydanie. Informacje, konsultacje.

Recommended Posts

Godzinę temu, elroy napisał:

Dzięki :) 

Myślicie, że można zrobić z zdjęć książek użytkowników taki kolaż? (zdjęcia z forum i fb).  Oczywiście pomijam jakieś wiadome dane wrażliwe na zdjęciach. Mam już niezłą kolekcję i wyszłaby super grafika.

 

20201224_225805.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kadr trochę słaby ale nie mogłem się powstrzymać;)

Przy okazji - zbieram jeszcze poprawki, ale jakoś utknąłem pod koniec, więc jeszcze chwila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawaj znać! Dodruk myślę że będzie około marca. Kontakt albo tutaj, albo na elroy@piwo.org. 
Tu mój amatorski kadr ;) 


edit: Szpic japoński od 2 lat w naszym domu, odebrany z krakowskiego schroniska z ul. Rybnej. Przekochany :)
 

 

 

1611355749955.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie lektury pilnuje europejski domowy, zlepek najlepszych genów z okolicyWyszedł z krzaków i wybrał sobie poddanych, tak przynajmniej myśli...

20210122_220749.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, elroy napisał:

Dodruk myślę że będzie około marca.

Dodruk oryginału czy wersja poprawiona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dam co mam, bo w końcu umknie.

 

s. 49 7w od dołu jest: gotowaniu, powinno: gotowania

s. 74 tab. 5.1 2w brak przecinka przed goździk

s. 233 1w 3,5 pH

s. 381 6 w od dołu: węglanem węgla

s. 383 2 akapit od dołu: węglowodorów/wodorowęglanów

s. 385 7 w od dołu jest: podstawowych, powinno: specjalnych

 

 a takie luźniejsze:

s. 316 - w pierwszym akapicie gubią się jednostki metryczne co mąci percepcję,

s. 317 1 w - coś jest nie tak z tym wierszem, po 75% nie ma kropki.

 

Ps. pudel też z Krakowa.

Edited by x1d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wątpliwość co do tabel ilości drożdży do zadania (np. 12.1, 12.2) - czy ilości to na pewno mld komórek/l/*P? Wydaje mi się,  że *P są już uwzględnione, bo ilości robią się kosmiczne. Czy nie powinno być mld komórek/l?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu będzie potrzebna głębsza analiza, bo w oryginale jest tak samo, więc to nie problem natury tłumaczenia tudzież edytorskiej. Przesyłałem oczywiście do Krzysztofa i Piotra do weryfikacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.01.2021 o 01:38, x1d napisał:

s. 233 1w 3,5 pH

Dzięki za wszystkie uwagi. Jedna prośba o sprecyzowanie tej ze str. 233

Edited by skitof

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Łachim napisał:

Mam wątpliwość co do tabel ilości drożdży do zadania (np. 12.1, 12.2) - czy ilości to na pewno mld komórek/l/*P? Wydaje mi się,  że *P są już uwzględnione, bo ilości robią się kosmiczne. Czy nie powinno być mld komórek/l?

Chyba jest wszystko w porządku, bo tabelę używasz tak: wybierasz z lewej strony stężenie swojej brzeczki, następnie wybierasz przelicznik (0,75 / 1/ 1,5) w zależności od czystości profilu a liczbę w tabeli mnożysz razy ilość litrów, które masz. Przykładowo mam 20 litrów brzeczki 24 st P, biorę przelicznik 1, z tabeli wychodzi 24. Razy 20 litrów = 480 mld komórek czyli niecałe 5 saszetek sucharów.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilości i sposób użycia są jasne,  tylko jednostka z dodaniem /*P sugeruje,  że należy pomnożyć wartość z tabeli przez ekstrakt, a nie tylko odczytać go z lewej strony, ale może to nieprecyzyjne tylko dla mnie. Oczywiście w praktyce nie miałem wątpliwości po sprawdzeniu danych z kalkulatorem, nie wykluczam,  że po prostu nie znam się na tabelach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejna porcja:

 

s. 435 5 w. tabeli "5,2 pH"

W recepturach na ss 445, 447 w wersji z zacieraniem jest "namaczanie"

W recepturach (wszędzie) w polu ekstrakt przed gotowaniem mamy system "SG (Plato)", a w innych polach  - odwrotnie, metryczne są podstawowe

s. 477 3 ak. 4 w. od dołu - powinno chyba być "którym może być"

s. 481 ramka, 1 w. od dołu - przeniesienie (od-mia-na)

s. 497 akapit po świetle, 3 w. - "zwykłe" nie powinno być "zwykle"?

s. 543 tabela 2. kol. u góry "miedzianejb"

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głosowałem na tę książkę w plebiscycie PSPD, ale im dłużej ją czytam, tym częściej zamieniam się w znak zapytania. Jest sporo fragmentów przegadanych, nad którymi trzeba się mocno pochylić, aby wyłowić, co w końcu autor zaleca, a czego nie. Niemniej, głosu nie cofam — książka jest ważna i potrzebna!

 

s. 116:

Quote

Wilki szare i psy domowe należą do tego samego gatunku

Tłumaczenie drożdżowej taksonomii za pomocą dyskusyjnej analogii to słaby pomysł (jedni uważają wilki i psy za odrębne gatunki, inni przyjmują, że pies to podgatunek wilka). Oczywiście, rozumiem, że autor tak wymyślił i tak zostanie, ale to razi.

 

s. 144–145: Pada stwierdzenie, że twardość wody do warzenia jest dobra, a za chwilę zalecenie, by używać destylowanej.

 

s. 153:

Quote

Mówiąc ogólnie, gotowanie warki pełnowymiarowej pozwoli ci uzyskać w piwie najlepszy efekt smakowo-zapachowy, a to dlatego, że od zawsze postępowano właśnie w taki sposób.

Quote

Czy w porównaniu z metodą Palmera gotowanie pełnowymiarowych warek przynosi inne korzyści, poza tym, że jest to „normalny” sposób działania? Tak naprawdę nie.

To jak to w końcu jest? Gotowanie pełnowymiarowe przynosi jakieś korzyści, czy tak naprawdę nie? I co to za argument: „dlatego, że od zawsze postępowano właśnie w taki sposób”?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palmer ma chyba taki styl, i trzeba się przyzwyczaić. "Kotły ze stali nierdzewnej stanowią najpopularniejszy wybór ponieważ są lśniące[...]" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.02.2021 o 00:15, x1d napisał:

s. 435 5 w. tabeli "5,2 pH"

 

 

Widzę, że po raz kolejny zwracasz uwagę, na to, że pH jest po cyfrze - to na pewno błąd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, skitof napisał:

Widzę, że po raz kolejny zwracasz uwagę, na to, że pH jest po cyfrze - to na pewno błąd?

Nie jestem pewien, choć chyba utarło się tak pisać. Ale skoro 99,9% jest przed cyfrą, to rzuca się w oczy. W sumie przydałby się tu chemik-literat do konsultacji :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Widzę, że po raz kolejny zwracasz uwagę, na to, że pH jest po cyfrze - to na pewno błąd?
pH to nie jest jednostka stąd pisze się ja przed liczbą a nie za czyli pH 5.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.