Skocz do zawartości

Browar WENA 31 Belgijskie Pale Ale


Rekomendowane odpowiedzi

BPA Weny - jak w tytule.

Numer to oczywiście 131

12,3°Blg

5,4% alk.

Butelkowane: 06.01.2010r.

 

Nie wiem, czy to jest to piwo:

"Kolejne Belgijskie Pale ALe

Piana średnia, z pozostającą cieńką warstwą.

Nagazowanie prawidłowe.

Kolor złoty.

Smak orzeźwiający, cytrusowy, z chmielowym akcentem na końcu."

 

Otworzyłem również swojego BPA. Wena, to co urzeka w Twoim piwku to moc aromatu. Nie wiem, czy akurat te przyprawy, cytrusy i gruszka w BPA powinna być aż tak wyeksponowana ale jest to godne podkreślenia. Stanowi to o charakterze piwka. Szacunek. W zapachu również przepychające się na pierwszy plan ziołowe, korzenne przyprawy, cynamon, kardamon (nie wiem co jeszcze - nie znam się na przyprawach). Jeśli byłby to inny styl to podejrzewałbym cię o chmielenie na zimno jakimś zielskiem ;-) Niezły melange. Pod tym względem naprawdę mocne (zwłaszcza jak na BPA). W smaku bardzo przyjemne, dość lekkie piwko. Mało kwaskowości, posmak raczej wytrawny, trochę ciasteczek. Zakończony miękką goryczką niczym Challenger. Dobrze wyczuwalna. W 3/4 lub raczej w 5/6 zakresie dla stylu.

Jedzie do Żywca? Chyba przez ten aromat wygra z moim.

Jednak jak na BPA zbyt aromatyczne (jest to moje zdanie piwowara amatora). Moje jest nieco bardziej kwaskowe. Ma za to lepsze gruszki i nie ma tej fontanny aromatów. To pewnie zapisze się Tobie na plus.

Baardzo dobry belg!!! Bez wazeliny (chciałem Ci wytknąć jakąś wpadę ale się nie da; może następnym razem).

Powodzenia w KPD!

 

edit:

Eeee, cofam. Ten mój jednak lepszy :P

Edytowane przez Infam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi posłodziłeś. W końcówce wyszło, że będę drugi zaraz za Tobą, ale ok. zgadzam się. Mam jeszcze drugie BPA i nie wiem , które jest lepsze. To 131 było lepsze jak w młodości, tak ok marca. Wydaje mi się, że było więcej posmaków herbatnikowych, teraz one trochę zanikły.

Odnośnik do komentarza