Skocz do zawartości

Beersel Brettanomyces Blend THE YEAST BAY


leonzn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

planuje uwarzyć na Beersel Brettanomyces Blend THE YEAST BAY brett IPA . Jest to moje 1 piwo na brett i mam kilka pytań na które nie znalazłem do tej pory odpowiedzi:


1. czy zbiera sie gęstwę z blendow
2. czy jesli dam je na druga fermentacje zeby uzyskać lepszy efekt funky to moge wtedy zebrać gęstwę (zostanie część drożdży z pierwszej fermentacji)?
3. jak przechowywać gestwe?
4. jaki jest czas przechowywania gestwy ?

5. wg producenta odferentowanie jest na poziomie do 85% czy w związku z tym na drugiej fermentacji dojedzą mi wszystko do np 0,5 blg czy 85% z tego co zostanie?

6. jak długo trzymać je na fermentacji 100% brett - do ilu blg moga mi zejsc?

 

Dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W brettach jestem początkujący, ale według mojej wiedzy.

 

1. tak 2. tak 3. np. w słoiku w temp. pokojowej i dokarmiać raz w miesiącu odrobiną brzeczki 4. raczej wiele miesiący 5. i 6. schodzą często niżej niż deklaruje producent

 

Jak się pomyliłem można poprawić, będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, leonzn napisał:

1. czy zbiera sie gęstwę z blendow
2. czy jesli dam je na druga fermentacje zeby uzyskać lepszy efekt funky to moge wtedy zebrać gęstwę (zostanie część drożdży z pierwszej fermentacji)?
3. jak przechowywać gestwe?
4. jaki jest czas przechowywania gestwy ?

5. wg producenta odferentowanie jest na poziomie do 85% czy w związku z tym na drugiej fermentacji dojedzą mi wszystko do np 0,5 blg czy 85% z tego co zostanie?

6. jak długo trzymać je na fermentacji 100% brett - do ilu blg moga mi zejsc?

 

1. Tak

2. Tak

3. Normalnie, jak zwykłą

4. Można teoretycznie długo ale Bretty to jednak też drożdże i jak będą w słabej kondycji to może sama fermentacja się ślimaczyć i większe ryzyko wad (albo ogólnie nieprzyjemnego profilu dzikiego, o co w dzikich nietrudno)