Jump to content
Sign in to follow this  
eree

pierwszy brew-kit

Recommended Posts

Jak po temacie można się domyślić jestem początkujący i chcę zacząć od brew-kita. Cały sprzęt już mam, dość dużo poczytałem na forum ale nie mogę znaleźć odpowiedzi, czy jak już wszystko zrobię tj. do fermentatora dodam brew-kita, ekstrakt słodowy a później drożdże to fermentator mam szczelnie przykryć czy zostawić otwarty czy jak na wiki piszę lekko przykryć. Bo coś tu mi nie pasuje gdzieś przeczytałem szczelnie przykryć ale to chyba wybuchnie :P Proszę o radę bo jutro warzę pierwsze :beer:

błąd poprawiony ważę - warzę już nie zapomnę :/

Edited by eree

jak zamkniesz to chałupę rozdupczy :beer:

a tak na poważnie to ja nie używam żadnej rurki zabezpiecz żeby nic nie wpadło lub wlazło do środka

Pozdrawiam

Jak masz rurke fermentacyjna w pokrywie to raczej nie ma znaczenia czy zakryjesz szczelnie czy lekko Tylko przy Szczelnym zamknieciu rurka bedzie bulgotala bardzo czesto

Tutaj masz nawet bez przykrycia ale to ryzykowne:

Jak po temacie można się domyślić jestem początkujący i chcę zacząć od brew-kita. Cały sprzęt już mam, dość dużo poczytałem na forum ale nie mogę znaleźć odpowiedzi, czy jak już wszystko zrobię tj. do fermentatora dodam brew-kita, ekstrakt słodowy a później drożdże to fermentator mam szczelnie przykryć czy zostawić otwarty czy jak na wiki piszę lekko przykryć. Bo coś tu mi nie pasuje gdzieś przeczytałem szczelnie przykryć ale to chyba wybuchnie :P Proszę o radę bo jutro ważę pierwsze :beer:

Zalecenie nr 1 - trochę poczytaj to dowiesz się wielu ciekawych rzeczy o WARZENIU

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Nurtuje mnie jeszcze jedno czy jak minie fermentacja burzliwa, to po 7 dniach mogę część piwa przelać do 5l beczułki z pompką co2 i sztucznie je nagazować czy będzie dobre czy jednak poczekać z leżakowaniem i pomęczyć się a nie stracić 5l piwa ? Będzie jakaś różnica w smaku ?