Skocz do zawartości

Praca inżynierska Pilna pomoc


davili

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę prace inżynierską pod tytułem dodatek kwasu mlekowego do brzeczki a jakość wyrobu końcowego. 

Proszę o pomoc jakie rozsądne ilości kwasu nadadzą się do próbek 5l brzeczki, pierwotnie temat miał być Ph brzeczki a jakość wyrobu końcowego, jednakże ze względu na brak dokładnego phmetru i problem ustalenia ph został zmieniony na powyższy. 

 

Będą 4 próbki po 5 l brzeczki jedna kontrolna bez dodatku oraz 3 z dodatkiem kwasu stężenie 80% jakie waszym zdaniem ilości użyć ? niestety nie mam doświadczenia jaka ilość kwasu o ile zmienia pH.

 

Z góry dzięki ! :)

Edytowane przez davili
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że zakup papierków lakmusowych do pomiaru pH nie jest kolosalnym wydatkiem? ;) Elektroniczny tester z aliexpress to również koszt ok 20zł ( w Polsce na alledrogo ~30zł).

Opieranie swojej pracy inż. na zasłyszanej wiedzy z forum, średnio to widzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Końcowe badania będą wykonywane w studenckim labolatorium, niestety do wpływu pH nie mogę przyjąć urządzeń jakie mają mniejszą dokładność aniżeli 0,01pH - paski odpadają, chińskie pH metry również. 

Miałem na myśli tylko uproszczenie kwestii dostosowania ilości kwasu mlekowego dla ułatwienia procesu, liczyłem na pomoc doświadczonych piwowarów jacy już zajmowali się ustalaniem pH brzeczki, rozumiem iż różnice nie będą znaczące aczkolwiek z przeczytanych lektur wynika iż różnica powinna się pojawić :)

Piwo do badań muszę uwarzyć w dniu jutrzejszym - niestety w domu - brak dostępu do profesjonalnego pH metru zmusił mnie do zmiany tematu, ceny tych profesjonalnych niestety zaczynają się od cen powyżej 1000zł. 

 

9 minut temu, majlosz napisał:

2,5 - 3ml na 0,5l gotowego piwa to już wg mnie górna granica.

majlosz, masz na myśli typowo kwaśne piwa ? czy też stosujesz obniżanie pH brzeczki dla zwykłych gatunków ? 

 

Pozdrawiam