Skocz do zawartości

płatki sherry


Rebelion

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem tutaj nowy więc "Cześć wszystkim" ?. Jestem początkującym piwowarem,  mam za sobą 2 warki z brukitu a teraz postanowiłem zrobić 3 (  na razie brukity bo brak czasu itp ale coraz bardziej mnie bierze żeby zrobić w końcu z zacieru , może kiedyś się uda) wiec tym razem postanowiłem postawić na portera z gozdawy i pomyślałem czy może by nie dodać do niego płatków po sherry oloroso? co o tym myślicie? pewnie na cicha sie je dodaje ale np w czym? czy posypać je poprostu po wierzchu? namoczyć je lepiej w wodzie czy np jakimś whisky i dodać calośc?. Bo w zestawie dostałem tez chmiel ale wydaje mi się ze dodanie tego i tego może być złym pomysłem? pewnie nie raz to było na forum ale nie mam za bardzo czasu czytać tyle wiec postanowiłem zadać swoje szybkie pytania wiec liczę na konkretne odpowiedzi biggrin.gif z góry dzięki każdemu pomocnemu i wasze zdrowie :beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. ostatnich statystyk temat płatków dębowych pojawia się na forum 8 razy dziennie. trend ten stosunkowo szybko postępuje.

 

w skrócie - zamaceruj w whisky (albo i nie), wlej to do fermentora i niech te płatki se tam leżą. najlepiej testuj smak co kilka dni, bo jak przesadzisz to piwo będzie smakowało jak upłynniony parkiet. jak będziesz zlewał to i tak filtrujesz chmiel i drożdże, więc odfiltrujesz od razu płatki. 

 

ps i pilnuj temperatury fermentacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach