Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie piwowarska brać,

Jestem początkującym piwowarem, robię dopiero swoją drugą warkę. (pierwsza udana, druga z tego co smakowałem zanosi się również dobrze). Ale pojawia się pewne ale... a konkretniej mówiąc SUMMER ALE. Chciał bym spróbować poeksperymentować z kilkoma butelkami. Plan jest taki by dodać na ostatnie 2 dni cichej trochę trawy cytrynowej lub dodać ją przy butelkowaniu w formie herbatki. :)

Pytania są następujące:

1. W przypadku warki 18l ile trzeba dodać takiej trawy by nie dominowała ale była wyczuwalna (ile na butelkę w formie herbatki bądź ile trawy wsypać do fermentora) 

2. Czy polecacie jeszcze jakieś inne dodatki aby to piwo było trochę ciekawsze?

 

Dane piwa:

Summer ale o pojemności 18 l i 12'BLG

chmiele podczas 20 min. gotowania były dodawane następująco:

Motueka po 5 min od zagotowania brzeczki

Amarillo 20g na ostatnie 10 min gotowania (10 min od zagotowania)

Galaxy 30g, na ostatnie 5 min. 

Słód: jasny z 2x 1,5

Drożdże

US WEST COAST M44 Mangrove Jack's  

 

Piwo po 12 dniach od zadania drożdży ma już posmak cytrusów, przyjemne, będzie dobre na gorące dni. Ale pytanie, czy dodawanie tutaj na cichą nie sknoci mi walorów smakowych. 

 

Będę wdzięczny na porady i za zbesztanie typu:""są google, były podobne tematy" no ale niestety nie znalazłem odpowiedzi, która by sprawiła, że poczuł bym się pewniej w poruszonym zagadnieniu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem  początkujący. Dodałem kiedyś 30 gramów trawy cytrynowej na 10 litrów APY, było za dużo, przykryło aromaty z chmielu. Jak piwo jest dobre to bym nie kombinował i nic nie dodawał, ewentualnie przy butelkowaniu dodał małej ilości tej trawy cytrynowej z herbatki do części butelek żeby mieć porównanie.

 

Z ciekawości -  chmieliłeś tylko przez 20 min i nie dodawałeś nic na goryczkę?

Edytowane przez Glowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach