Jump to content
michal2135

Fermentor ze stali nierdzewnej własnej roboty

Recommended Posts

Witam forumowiczów,

Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem początkujący, do tej pory miałem fermentor plastikowy. Dostałem od znajomego własnej roboty wykonany fermentor z kwasówki (stal produkowana dla branży spożywczej) widoczny na zdjęciach. Szukałem troche po forach, lecz niektóre posty nie są już aktywne związane z tym tematem i mam trochę pytań od siebie.

1. Czy instalować na pokrywce rurkę fermentacyjną? (Czytałem że lekko rozszczelniona/uchylona  pokrywa da tem sam efekt)

2. Czy jak zleje drożdże już na cichą fermentacje mogę leżakować w nim piwo czy lepiej zlewać do butelek?

3. Czy ktoś z was warzy w fermentorach ze stali? Jakie mielibyście sugestie i wskazówki co to takiego sprzętu?

IMG_1267.JPG

IMG_1268.JPG

26638340_10209750985085762_856938308_n.jpg

IMG_1269.JPG

Edited by michal2135

Ale ten Anteks marudny i czepliwy :P Taki żarcik, a bardziej poważnie, to z tego co czytałem o fermentorach stożkowych, to właśnie po to jest stożek odpowiednio ostry, żeby dało się odebrać gęstwę. U Ciebie wklęśnięcie jest minimalne i z tego co mi się wydaje, nie dasz rady porządnie odebrać gęstwy. Tak jak pisze Anteks, ten pojemnik lepiej przerobić na kadź, tyle że on się nie rozpisał :P

Zamiast fermentora zrób z tego kadź zacierno/ warzelną
Dobry pomysł tylko grzanie nie może być od dołu (palnik) bo teflon w tym zaworze kulowym będzie do wyrzucenia.
Wyoblone dno to fajna rzecz ale tak jak piszą przedmówcy lepszy byłby stożek.
Michał planujesz jakaś izolacje?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Dnia 6.01.2018 o 11:11, aldorn napisał:

Tak jak pisze Anteks, ten pojemnik lepiej przerobić na kadź, tyle że on się nie rozpisał :P

Bo ja oszczędzam klawiaturę :P