Jump to content
Sign in to follow this  
magiczna

Wheat Ipa help

Recommended Posts

Jestem studentka technologii żywności i tytułem mojej pracy inzynierskiej jest niestety czysto teoretyczne uwarzenie piwa w stylu Wheat Ipa. Potrzebuje pomocy z receptura, teoretycznie znalazłam cos na stronie brewness ale mi nie odpowiada... dlatego pytam w jaki sposób zaprojektowac piwo w tym stylu. Tematem mojej pracy jest właśnie typowe zaprojektowanie, a ja nawet nie wiem, jak policzyc potrzebne ilosci...

Wymyśliłam sobie takie slody jak: pilznenski,

Pale ale

Pszeniczny

Chmiele

Citra

Mosaic

Amarillo

Aurora

Oraz drożdże US - 05

Za kazda pomoc bede wdzięczna :)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Godzinę temu, magiczna napisał:

Za kazda pomoc bede wdzięczna :)

Do jakich źródeł na temat warzenia, komponowania receptur etc. już dotarłaś?

2 godziny temu, magiczna napisał:

domowe warzenie piwa, dotarłam również do strony brewness oraz home.brewing

Czyli biednie jak na pierwszy stopień naukowy.
Jak po angielsku sobie radzisz z tekstami pop-naukowymi?

Radze sobie dobrze, ale nie umiem szukać. To nie jest tak, że chce isc na łatwiznę, przejrzałam wszystkie czasopisma piwowarskie w bibliotece. Jesli chodzi o sam proces warzenia i surowcow to mam szersze zaplecze literaturowe. Mialam również książki pt 1000 piw które warto znać i inne, ale o samej wheat ipa nic nie znalazłam.

Jak miga na czerwono na górze panelu to wiadomość prywatna ;)

O nowych IPA pisali po angielsku w BYO: https://byo.com/brew-your-own-special-issues/product/188-ipa-style-guide
Możesz odwołać się również do wytycznych BJCP 2015 - sekcja 21: https://www.bjcp.org/docs/2015_Guidelines_Beer.pdf

O piwach pszenicznych ogólnie nie ma chyba lepszego opracowania niż: Brewing with Wheat - Stan Hieronymus: https://www.amazon.com/Brewing-Wheat-Stan-Hieronymus/dp/0937381950

Mam nadzieję,  ze się przyda.