Skocz do zawartości

Początkujący. Pytanie o garnek :)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. jestem absolutnie początkującym piwowarem-studentem. Nadchodzą juwenalia i muszę się już przygotować...

 

Niestety jak to bywa w mieszkaniu studenckim nie mam odpowiedniego wyposazenia... czyli duzego garnka. Mam trzy garnki - 4,5, 3 i 2 litry. Czy moglbym ekstrakty, wode i chiemiele podzielic na te trzy garnki i gotowac rownoczesnie (bo potem i tak sie wymiesza w fermentatorze) ?

Dla Was jest to smieszne ale dla mnie to prawdziwy logistyczny problem... :)

 

Proszę o odpowiedź.

 

Kupilem zestaw ekstraktow slodowych WES 1,7litra x2 drozdze i chemiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki problem tylko przy zacieraniu. Ja bym na Twoim miejscu zrobił tak: ekstrakt podgrzał w jednym garnku, przelał do fermentatora i w nim zmieszał go z wodą tak aby uzyskać objętość maksymalną na te trzy garnki. Potem bierzesz garnki, przelewasz do każdego do pełna i chmielisz w każdym osobno dzieląc chmiel w stosunku do objętości. Ja starałem się zrobić tak aby wszystkie garnki zaczęły gotować się w tym samym czasie. Nie trzeba wtedy liczyć czasu dla poszczególnych garnków. Potem przelewasz do fermentatora i dolewasz wody tak aby uzystać odpowiednie Blg. Wodę przed dodaniem przegotuj kilkanaście minut aby nie mieć zakażenia. Piwo nieco kombinowane ale wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wodę przed dodaniem przegotuj kilkanaście minut aby nie mieć zakażenia.

mozna tez dolać wody z 5l baniaków, oczywiście nie jest sterylna, ale to nic nie szkodzi (można ew szyjkę zdezynfekować po otwarciu).

 

a przy gotowaniu nie pełnej objętości warki pamiętaj, żeby trochę więcej dać chmielu (większy balling utrudnia ekstrakcję z chmielu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach