Skocz do zawartości

Wzór matematyczny na nagazowanie piwa w butelkach


Jozzek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem w trakcie tworzenia rozbudowanego kalkulatora piwowarskiego(udostępnie go za darmo na forum.) Potrzebuje wzór na nagazowanie piwa w butelkach. Szukam juz z 5h i niemoge znaleźć. Proszę o pomoc.

 

Wysłano z Galaxy S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to zrobiłem tak:

 

public static double CalculateCo2Units(Recipe recipe) {
            double co2 = (recipe.Fermentation.RefermentationSugar / 4) / recipe.BatchVolume;
            double celsius = recipe.Fermentation.SecondaryTemperature; ;
            double fahrenheit = Converter.Celsius2Fahrenheit(celsius);
            double residualCo2 = 3.0378 - (0.050062 * fahrenheit) + (0.00026555 * fahrenheit * fahrenheit);
            return co2 + residualCo2;
        }
 
Zawsze zresztą można zrobić reverse engineering BrewTargeta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to zrobiłem tak:

 

public static double CalculateCo2Units(Recipe recipe) {

double co2 = (recipe.Fermentation.RefermentationSugar / 4) / recipe.BatchVolume;

double celsius = recipe.Fermentation.SecondaryTemperature; ;

double fahrenheit = Converter.Celsius2Fahrenheit(celsius);

double residualCo2 = 3.0378 - (0.050062 * fahrenheit) + (0.00026555 * fahrenheit * fahrenheit);

return co2 + residualCo2;

}

 

Zawsze zresztą można zrobić reverse engineering BrewTargeta.

A napiałbyś to jako wzór ? Nie kapuje tego jezyka zabardzo, ja pisze w Delphi.

 

Wysłano z Galaxy S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co tu jest do rozumienia? Język jak język.

Mój pascal jest bardzo zardzewiały, ale proszę:

 

function CalculateCo2Units(Recipe recipe): real;

var co2, celsius, fahrenheit, residualCo2: real;
begin
co2 := (recipe.Fermentation.RefermentationSugar / 4) / recipe.BatchVolume;
celsius := recipe.Fermentation.SecondaryTemperature;

fahrenheit := Converter.Celsius2Fahrenheit(celsius);
residualCo2 := 3.0378 - (0.050062 * fahrenheit) + (0.00026555 * fahrenheit * fahrenheit);
CalculateCo2Units := co2 + residualCo2;
end;

Edytowane przez dirk gently
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co tu jest do rozumienia? Język jak język.

Mój pascal jest bardzo zardzewiały, ale proszę:

 

function CalculateCo2Units(Recipe recipe): real;

var co2, celsius, fahrenheit, residualCo2: real;

begin

co2 := (recipe.Fermentation.RefermentationSugar / 4) / recipe.BatchVolume;

celsius := recipe.Fermentation.SecondaryTemperature;

fahrenheit := Converter.Celsius2Fahrenheit(celsius);

residualCo2 := 3.0378 - (0.050062 * fahrenheit) + (0.00026555 * fahrenheit * fahrenheit);

CalculateCo2Units := co2 + residualCo2;

end;

Dziękuje.

 

Wysłano z Galaxy S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zawsze zresztą można zrobić reverse engineering BrewTargeta.

 

 

Źródełka brewtargeta wiszą sobie na githubie. Oni liczą tak:

https://github.com/Brewtarget/brewtarget/blob/develop/src/PrimingDialog.cpp

 

Przy okazji cześć wszystkim jako, że to mój pierwszy post na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źródełka brewtargeta wiszą sobie na githubie. Oni liczą tak:

https://github.com/Brewtarget/brewtarget/blob/develop/src/PrimingDialog.cpp

 

 

Paskudne pomieszanie warstwy widoku z warstwą biznesową :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Źródełka brewtargeta wiszą sobie na githubie. Oni liczą tak:

https://github.com/Brewtarget/brewtarget/blob/develop/src/PrimingDialog.cpp

 

 

Paskudne pomieszanie warstwy widoku z warstwą biznesową :)

Ale działa bez zarzutu.

 

Wysłano z Galaxy S7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pierwszej zmiennej odcinamy "recipe.Fermentation.", z drugiej "recipe." i mamy przejrzyście jak diabli. Już pomijając, że Pascal nagle pasował autorowi wątku, czego nie rozumiem, bo same wzory są praktycznie niezmienne. Składnia języka się zmieniła - jasne, ale to nie są różnice jak między angielskim, a japońskim! W minutę można to przepisać do bieda języka PHP, czy totalnego wariactwa jakim jest JavaScript (choć JS lubię odkąd zacząłem się bawić z NodeJS xD). Pewnie znajdą się wariaci, co zapiszą to w BrainF**ku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.