Skocz do zawartości

Pierwszy brewkit i szybka burzliwa?


huhur

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

piszę jako że jestem totalnym amatorem, niedawno zakupiłem starter z brewkitem i zacząłem warzyć pierwsze piwko. Brewkit Finladnia Lager Premium, na mieszance glukozy, drożdże suche po rehydratacji (dodałem inne, zakupione Safale K-97, z przeznaczeniem szczegółnym do Witbiera- nie wiem czy to nie był błąd). 

 

Piwko uwarzyłem, odstawiłem, drożdże dodałem do brzeczki w temp. 22* i czekałem aż zaczną działać (czwratek 22:00) . Zaczęły już po ok. 8h (piątek 6:00). Tak działały przez około jeden dzień. Po czym ustały (sobota ok. 9:00). Piwko leży w cieniu w temp. pokojowej 23* - podczas bulgotania urosło do 24*.

 

 

Popełniłem błąd amatora i nie zmierzyłem początkowego Blg, zmierzone dzisiaj wskazuje 1,10. Żadne to odniesienie ale chociaż jest jakaś wartość. Natomiast piwko spróbowałem (to co odlałem do pomiaru) i jest mocno drożdżowe (posmak i zapach), mętne (to chyba od K-97). 

 

Pytanie: Czy mam rozumieć że burzliwa się już skończyła? Czy mam trzymać to przez ok. 7 dni przynajmniej czy rozlać to od razu do butelek? Czy przy dłuższym trzymaniu piwko zrobi się klarowniejsze? Do refermentacji chcę dodać ok. 4g cukru do butelki. 

 

Sorry za serię pytań, wiem że na forum ludzie pisali że mieli podobnie, podobnie, ale nie tak samo.

Edytowane przez huhur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaw to niech stoi, ja piszesz że czuć drożdże i mętne to niech się klaruje, a później będziesz miał osadu 5mm w butelkach

drożdże dałeś do brzeczki jak miała 22C podniosło się pewnie gdzieś do 25 to nie ma co się dziwić, a producent zaleca 15-20C

czym sprawdzałeś blg że wyszło 1,1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drożdże dałeś do brzeczki jak miała 22C podniosło się pewnie gdzieś do 25 to nie ma co się dziwić

 

temp podniosła się do 24*, na opakowaniu jest przedział od 12* do 25*, idealnie zalecają 15-20*.