Skocz do zawartości

Zmodyfikowane Polskie Ale


rot

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Przymierzam się do zrobienia kolejnej warki, a że jeszcze nie mam na tyle doświadczenia to mam jedno pytanie odnośnie chmielenia

 

Wstępnie receptura wygląda tak:

4,7kg pilzneński weyermanna

0,25kg carapils

 

Celuję w okolice 12-13BLG

Zacieranie

62C - 30 min

72C - 30 min

 

Gotowanie 90min

 

I teraz kwestia chmielenia. Chciałbym umiarkowaną goryczkę i porządny aromat chmielowy + odrobinę aromatu cytrusowego (niedużo ale wyraźnie wyczuwalny)

Jakie ilości i jakie chmiele byście podpowiedzieli?

Wstępnie wymyśliłem coś takiego:

- w 30 minucie gotowania jakiś typowy goryczkowy na dobicie do około 40IBU około 15g (Magnum?)

- w 60 minucie gotowania Saaz około 20g

- w 80 minucie gotowania Saaz około 30g

- w ostatniej minucie gotowania Citra 20g

i na zimno jeszcze 30g Citry

 

Drożdże us05, fermentacja 18-19C

Co o tym sądzicie?

Edytowane przez rot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pilzneński zamieniłbym na Pale Ale. Czas gotowania skróciłbym do 60 min. A na co ta citra? zrób na polskich chmielach ma byc przecież Polski "ejl" Magnuma dałbym około 30g reszta ok.  drożdze zamieniłbym na S-04 i temp fermentacji (otoczenia) około 13°C

Edytowane przez LägLer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę tytuł nietrafiony ale chodzi mi o to, żeby zrobić coś pomiędzy Polskim Ale a delikatną APĄ. Z przewagą Polskiego Ale :)

Do tej pory robiłem na 100% pilzneńskim i chmiele Marynka i Lubelski. W odniesieniu do tych co zrobiłem chciałbym nieco więcej słodyczy w piwie stąd carapils. Saaz bo to kuzyn Lubelskiego i tak dla porównania. Natomiast Citra aby nadać odrobinę aromatu cytrusowego. Z Lubelskiego tego aromatu do tej pory nie udało mi się uzyskać ;). 13C na razie dla mnie nieosiągalne ale pracuję nad tym stąd 18-19C.

Edytowane przez rot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach