Skocz do zawartości
Patryk.B

Zapach, jablek i kompotu truskawkowego.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam juz 3 warki z rzedu mam problem z piwem, otuz ma taki bardzo dziwny posmak w ustach nie potrafię go odpisac, oraz w dwóch ostatnich wyczuwalne byly nuty zgnilych jablek i truskawek. Wiem ze sa to estry ale pytanie skad one sie biora i co zrobic by ich uniknac. O ile w smaku piwo jest dosc znosne o tyle zapach jest malo przyjemny. Wszystkie robione byly na slodzie Maris Otter Malt i chmiele to glownie cascade, fugles saaz i marynka w roznych kombinacjach. Drozdze to saflager us-04. Dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

s-04 fermentują bardzo intensywnie, szybko podnoszą temperaturę brzeczki co sprzyja powstawaniu estrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może z czasem będzie lepiej, ale niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony. przede wszystkim zadbaj o odpowiednią temperaturę fermentacji kolejnych warek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zgniłe owoce to może oprócz estrów jakaś siarka być.

A w jakiej temperaturze fermentowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej S-04 są dość neutralne, ja obstawiam jakąś infekcję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ewidentnie sa zapachu. Jak zlewalem osady po cichej to pachnialo jak by ktos kompotu z truskawek nalal, a w butelce pachnie lekko truskawa i jabolkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

saflager us-04

Skoro piszesz coś takiego, to moja rada jest taka, abyś piwo dostarczył bardziej doświadczonemu piwowarowi.

Opowiesz mu o swoich odczuciach, on się do tego odniesie i uzyskasz jakąś konkretną odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie niedofermentowane piwo. Miałem raz przy APA podobnie na 05. Aromat jabłek i dżemu truskawkowego, młodego niedofermentowanego piwa. 
Mogła być zła kondycja drożdży, w tym przypadku źle przechowywane. Czynników może być wiele. 
Na Twoim miejscu postarałbym się bardziej kontrolować temperaturę i czas fermentacji. 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niedofermentowane piwo absolutnie odpada, z 15Blg odfermentowalo po poltora tygodnia do 2 Blg i juz nie spadalo, na cichej tydzien z chmieleniem na zimno Cascade. Dzis otworzylem jedno na probe i wami niesamowicie i chyba jutro wszystko do kibla trafi.Na razie wymienie fermentory bo moze to w nich juz cos sue dzieje, odkazam oxy one i co drugą warke soba kaustyczna. Zaczynalen juz podejzewac ze cos wlazlo przy chmieleniu na cicho ale poprzednie warki tez walily a nie chmielilem na zimno. Chlodzenie tez raczej odpada bo Chlodzenie trwało 30min do 20'c i jedyne co mi przychodzi to fermentory.

 

Dla pewnej strasznie zgryzliwej osoby chcialem dodać ze chodzilo o s-04 ale widzisz autokorekta zrobilo swoje a dzieki temu ktos mogl napisac swoj nic nuewarty komentarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×