Jump to content
Sign in to follow this  
kamilg20

Altbier i biscuit

Recommended Posts

Cześć. Jestem początkujący, ale mam nadzieję, że nie dostanie mi się za delikatne eksperymentowanie z modyfikacją gotowych zestawów :) Zamierzam za 1-2 tygodnie uwarzyć alta z tego zestawu http://www.alepiwo.pl/?produkty/zestawy-surowcow/piwa-swiata/alt-bier.html Z drugiej strony bardzo intryguje mnie słód biscuit. Nigdy nie miałem z nim do czynienia, ale zaciekawiły mnie opisy jego właściwości aromatycznych. Teraz pytanie. Czy warto dodać do tego alta nieco słodu biscuit? Czy lepiej połączyć go z innym zestawem? Jeżeli warto to w jakich ilościach go użyć żeby nie przekombinować?

Edited by kamilg20

Już sama ta recepta jest trochę przegięta, 500 g caramunich2 to dużo,jak dasz dodatkowo do tego zasypu powiedzmy 200-300 g biscuit za cholerę go nie poczujesz, no i same opisy, większość z nich to radosna twórczość producentów i sklepów które je sprzedają.

Przesadzony caramunich oznacza więcej karmelu w piwie? Jak mniej więcej wyjdzie to smakowo?

A mógłbyś mi zaproponować ile dać caramunich i biscuit? Może sam sobie zestaw zrobię. I może jeszcze instrukcję warzenia jakbyś mógł :) Jeżeli ten caramunich w tej ilości ma zepsuć piwo to wolałbym na własną rękę działać.

Przesadzony caramunich oznacza więcej karmelu w piwie? Jak mniej więcej wyjdzie to smakowo?

To zależy jaka infekcję złapiesz  :D

Caramunich w tej ilości oznacza, że da się to pić po dłuższym czasie,karmel to cukier przypalony, jak to będzie smakowało nietrudno sobie to wyobrazić,po jakimś czasie smak łagodnieje,układa się,szlachetnieje.

Jak już chcesz tak bardzo karmelowe,to daj  tego caramunich 200 g, 200  biscuit i będzie dobrze, ja bym pewnie dał 200-300 g caramunich i tyle z karmelów,do dodanie koloru  pewnie z 50 g jakiegoś palonego.

Zapytałem w tym sklepie czy można wprowadzać modyfikacje w zestawach. Dostałem odpowiedź, że nie ma problemu. Także mam teraz pytanie, czy taki skład będzie ok:

Pilzneński 1 kg