Skocz do zawartości

Cześć wszystkim


cząsi

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam na imię Mateusz. Piwowarstwem domowym zajmuję się dopiero od kilku miesięcy. Zanim rozpocząłem przygodę z warzeniem, starałem się, na ile to możliwe, zgłębić tajniki rzemiosła. Forum jest świetnym miejscem informacji zarówno dla laików (takich jak ja), jak również dla zaawansowanych piwowarów.

Pisząc pierwszy post, chciałbym zapytać Was o radę związaną z ostatnią warką. 2 tygodnie temu warzyłem German Pilsa, tylko trochę przesadziłem z ilością słodu. Blg brzeczki wyniosło 16°... Zawaliłem trochę sprawę, bo nie sprawdziłem sobie ekstraktu przed wyłączeniem palnika. Przy wyliczaniu zasypu korzystałem z aplikacji 'Wort', która przy wydajności 70% oraz wielkości warki (standardowe 20 litrów) założyła użycie 5 kilogramów słodu.

I tutaj moje pytanie, czy bawić się w HGB i rozwodnić piwo przed zabutelkowaniem? Czy zostawić tak jak jest (zastanawiam się czy nie będzie zbyt ciężkie, warzyłem z myślą o sezonie letnim)?
Z góry dzięki ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czysto teoretycznie, czy miałoby sens rozwodnienie tej Warki? Czy wpłynełoby to negatywnie na walory smakowe piwa? I jeżeli piwo byłoby rozwodnione, to czy chmielic na zimno? Dzięki za trafną uwagę

Edytowane przez cząsi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To zależy jak mocno je rozwodnisz, raczej nie powinno jakoś zepsuć to piwa, a goryczkę możesz zwiększyć zagotowując trochę chmielu, odcedzając i wlewając wywar. Chmielenie na zimno raczej nie zwiększa goryczki, ale aromat też przecież się przyda. Myślę że sensu nie ma, jak już to dochmielić je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się