Skocz do zawartości
Jasiu

otwór w garnku z nierdzewki

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję specjalistycznej pomocy w dziedzinie wiercenia otwóru w garnku z nierdzewki. Potrzebuję wykonać otwór pod nypel 1/2'', wg googli ma on średnicę zewnętrzną 20,5-20,9 mm.

 

Na stanie mam otwornicę taką jak w linku poniżej, ale o wymiarze 24 mm. Będzie ok czy raczej za luźno i dokupić taką na 22 mm? W ogóle tego typu otwornica się nadaje?

 

http://www.leroymerlin.pl/elektronarzedzia/wiertla-bity-mieszadla/korony-i-otwornice/otwornica-do-metalu-bi-metal-08w022-dedra,p117803,l1475.html

 

Kolejna kwestia - sama technika tego wiercenia. Zupełnie nie mam pojęcia jak się to poprawnie robi, czytałem gdzieś o schładzaniu otwornicy podczas wiercenia i polewaniu olejem? Wszelkie wskazówki, które nie pozwolą mi zepsuć gara za 3 stówki mile widziane.

 

Jeśli ma to jakieś znaczenie - mój gar to klasyczny, budżetowy model z Allegro.

 

http://allegro.pl/garnek-wysoki-50-l-gastronomiczny-100-70-stalowy-i5850921175.html

 

Pómożcie! :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłodzenie woda jak najbardziej się przyda , małe obroty wiatraki i wykonaj sobie kilka próbnych otworów w jakiejś innej blasze o podobnej grubości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie nie używałem otwornicy do wiercenia nierdzewki więc tutaj nie pomogę. Wiertła do nierdzewki są z dodatkiem Kobaltu więc spodziewałbym się że taka otwornica też powinna być z jego dodatkiem.

Co do wiercenia to małe obroty i przede wszystkim dobre chłodzenie. Są do obróbki nierdzewki specjalne chłodziwa. Ma toto kolor mleka i bazuje na wodzie. Oczywiście jakiś środek smarujący też w nim jest ale raczej bardzo mało. Olej raczej kiepsko odprowadza ciepło więc tutaj raczej się nie nadaje.

Edytowane przez quadi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem wypożyczonym wykrojnikiem :)

20 min roboty otwór idealnie dopasowany.

Tu masz link do allegro, ale tanie to nie jest.

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=wykrojnik%20do%20blachy&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-fuzzy-v1-hou-1-5-1218

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie, to nie wyprawa na księżyć. Na tym garnku z cieknkiej blachy nie potrzeba Ci chłodzenia, parę sekund i dziura otwornicą będzie zrobiona (+ wolniejsze obroty).

Edytowane przez WiHuRa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o podlinkowaną przeze mnie otwornicę? Ktoś może używał i może potwierdzić, że "ten typ" da radę? Byłbym spokojniejszy. :D

 

No i kwestia rozmiaru, może ktoś wiercił pod nypel 1/2''?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą zrobiłem dziurę taką samą otwornicą, tyle że o rozmiarze 25 mm pod nypel 3/4. Poszło bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o podlinkowaną przeze mnie otwornicę? Ktoś może używał i może potwierdzić, że "ten typ" da radę? Byłbym spokojniejszy. :D

 

No i kwestia rozmiaru, może ktoś wiercił pod nypel 1/2''?

Ja uzywam takich wykrojnikow. Wieczorem dam Ci wiecej szczegolow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasiu, co do otworów w blachach u mnie nie ma kompromisów - wykrojnik to jedyne rozwiązanie jeśli masz uzyskać zadawalający efekt. Oczywiście zaraz pojawią się wpisy, że wiertłem stożkowym również można otwór średnicy >20mm uzyskać... Zgodzę się, ale efekt może być różny. W przypadku wykrojnika zawsze mamy ten sam rewelacyjny otwór o równych krawędziach. Poza tym wiertło stożkowe ma dość krótką żywotność. Źle traktowane, po kilku wierceniach w nierdzewce będzie po prostu zużyte...

Używając wykrojniki musisz wywiercić otwór ok. 10,2-10,5 mm. Ja robię to na raty - najpierw wiertło 4-5 mm, a później 10,3 mm. W otwór wprowadzasz wykrojnik, który kręcisz grzechotką, kluczem nastawny, no co tam masz pod ręką... Poniżej kilka zdjęć. Mam też fajny filmik jak robiłem otwór w swoich garach, ale muszę pokombinować gdzie go wrzucić.

Otwór pod nypel 1/2'' w garze nierdzewnym

Wykrojnik po wykonaniu otworu

Wykrojnik

Wykrojnik

Otwór w garze nierdzewny - nypel 1/2'' z nakrętką

Otwór w garze nierdzewny - nypel 1/2'' z nakrętką

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie posty, jestem już po, także zostawiam info dla przyszłych pokoleń. 

 

- dziura pod nypel 1/2'' wywiercona zwykłą otwornicą bimetalową 20 mm nakręconą na standardowy adapter (najtańsze Dedry), bez dodatkowych zabiegów

- konstrukcja kranu: krociec 12 mm (wchodzi na niego na wcisk wężyk silikonowy 10 mm) / zawór kulowy / nypel 1/2'' / podkładka ocynkowana (20 mm śr. wew.) / oring silikonowy / ściana gara / śrubunek 1/2'' od hopstoppera do dokręcenia od wewnątrz, bez uszczelki

- dodatkowo na każdy gwint konstrukcji nawinięta taśma teflonowa

 

Po pierwszym teście na gotującej wodzie szczelność 99,9%, bo jakieś 5 nieśmiałych kropelek poleciało spod podkładki. Dla mnie efekt wystarczający. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja polecę

http://allegro.pl/wiertlo-stozkowe-stopniowe-hs-tytan-4-32mm-wiertla-i5028804627.html

 

Podpatrzyłem u Jankesów i kupiłem z przeczuciem, że stępi się już przy pierwszym otworze, ale cały czas służy mi dzielnie. Wierci we wszystkim, łącznie z robieniem otworów w KEGu (1 otwór to 2-3 minuty pracy). Jedyna uwaga to taka, żeby używać naprawdę wolnoobrotowo, np. podpinając do wkrętarki. Trzeba mieć na uwadze, że to jest typowy chiński szmelc i jeśli powierzchnia za bardzo się rozgrzeje, to wiertło momentalnie traci ostrość. Niemniej, używając delikatnie i z głową, spokojnie wywierci kilkadziesiąt dziur w KEGach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dla mnie efekt wystarczający.

Jak po pół roku użytkowania?
Nadal trzyma szczelność, czy coś się zmieniło w użytkowaniu?
I jak Rabbek wyżej pyta - jeśli masz zdjęcia chętnie zobaczę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatecznie u siebie stożkowym wiertłem wywierciłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dla mnie efekt wystarczający.

Jak po pół roku użytkowania?

Nadal trzyma szczelność, czy coś się zmieniło w użytkowaniu?

I jak Rabbek wyżej pyta - jeśli masz zdjęcia chętnie zobaczę.

 

Generalnie zaczęły denerwować mnie jednak te miniprzecieki, więc uszczelniłem wszystko od zewnątrz klejem sylikonowym i już jest dobrze, nic nie leci. Kran jest więc przymocowany na stałe.

 

Aktualnie wygląda to tak, że od środka włożony jest nypel 1/2, od zewnątrz na to podkładka (pod nią nasmarowałem klej sylikonowy) i na to nakręcony zawór kulowy z kroćcem. Estetycznie 3/10, ale działa dobrze. Polecam jak komuś nie chce się spawać.

 

 

http://i.imgur.com/T65s2m7.jpg

 

http://i.imgur.com/zIVSjgD.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelnienie możecie wykonać używając miedzianej podkładki uszczelniającej (ja tak w swoim garze uszczelniłem grzałki). Skręcanie śruby miażdży podkładkę która uszczelnia otwór. U mnie się sprawdza. Tutaj przykładowy link:http://allegro.pl/podkladka-uszczelka-miedziana-kfc-22x29x2-mm-i6246211659.html

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziura w garnku zrobiona wiertłem stożkowym, od zewnątrz zamontowany kran czerpalny, nakręcony na śrubunek od środka, zaizolowane taśmą teflonową.

Najpierw próbowałem wycinać uszczelki z teflonowych foremek do muffinek, ale nic z tego - ciekło.

Wczoraj zrobione, wczoraj testowane na szczelność na zimno, dzisiaj sprawdzę z gotowaniem.

Domyślnie od wewnątrz wkręcę jakiś filtrator chmielin (najpierw oplot, potem zobaczę co jeszcze - wciąż myślę o zmontowaniu dwóch sit Ikea).

 

Foto wieczorem.

 

edit - jest rano:

Gar warzelny 1

Gar warzelny 2

Edytowane przez zasada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Czy jest może na forum ktoś z Częstochowy lub okolic, kto podjąłby się wywiercenia otworu pod zawór kulowy 1/2 w garnku z nierdzewki?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Czy jest może na forum ktoś z Częstochowy lub okolic, kto podjąłby się wywiercenia otworu pod zawór kulowy 1/2 w garnku z nierdzewki?

 

Pozdrawiam

A do Katowic dojedziesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Częstochowy, mam otwornicę którą sam robiłem otwór w garnku z nierdzewki, mogę ci pożyczyć czy wywiercić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi - poradziłem sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×