Skocz do zawartości

Piwo Kwaśne-pomoc w ogarnięciu tematu


bromaniack

Rekomendowane odpowiedzi

 Nadszedł ten czas w którym bardzo chętnie uwarzyłbym jakiegoś kwasa. Oczywiście interesują mnie też inne jak lambiki czy inne dzikusy, ale na początek kwas.  Nie mam doświadczenia z takimi piwami, dlatego chce zapytać osób, które miały do czynienie lub mają wiedzę na ten temat. O ile dobrze rozumiem to najpierw taką brzeczkę fermentuję standardowo a później na cichą dodaje bakterie? Kolejne pytanie właśnie, jakie bakterie użyć, aby piwo nie było lekko kwaśne a był to rasowy kwach ? Jak długo piwo powinno leżakować z bakteriami ? Czy piwo później normalnie da się nagazować w butelce?  A może całkowicie się mylę i trzeba to robić zupełnie inaczej?Te pytania mi teraz przychodzą do głowy i jeśli ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat to poproszę o  odpowiedź.  

Edytowane przez bromaniack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Ja wiem, że czasem się nie chce, ale jest kilka tematów związanych z piwami kwaśnymi (10 sekund googlowania) Polecam przeczytać je na początek rozjaśni ci to sytuację: 

 

http://www.piwo.org/topic/5205-piwa-fermentacji-spontanicznej-lambik-flandryjskie/

http://www.piwo.org/topic/8864-%C2%B5bik-czyli-zapiski-z-mikro-browaru-imc-kosciaka/page-7?hl=%2Bpiwa+%2Bflandryjskie&do=findComment&comment=269171

http://www.piwo.org/topic/15860-jaki-przepis-na-kwasiura/page-2?hl=%2Bpiwa+%2Bflandryjskie&do=findComment&comment=321400

 

Plus zapiski Lodzermensch, tam jest kopalnia wiedzy o Sour ale: http://www.piwo.org/topic/10465-brasserie-lodzermensch/page-11?do=findComment&comment=333715